Avto, morava se pogovoriti!: Bosch glasovnega asistenta daje za volan

»Sem Casey, vaš novi potnik. Ste pripravljeni začeti?« Glasovni asistenti, kot so Alexa, Siri, Google, Cortana in Bixby, so že prevzeli pametna gospodinjstva, nadzorujejo osvetljavo in sesalni stroj.

Bosch zdaj glasovnega asistenta postavlja za volan. Na novo razvita tehnologija voznika razbremeni motečih dejavnikov, tako da se le-ta lahko osredotoči na svojo glavno nalogo. »Ko se voznik usede v sodoben avtomobil, se včasih lahko počuti kot pilot letala
– tipke, zasloni, zapletena navigacija po meniju in ogromno podmenijev. Bosch končuje kaos s tipkami v kabini. Namesto tega spreminjamo glasovnega asistenta v potnika,« je povedal dr. Dirk Hoheisel, član uprave podjetja Robert Bosch GmbH.

Asistent, ki se ob prvem stiku z voznikom odziva na ime »Casey«, omogoča varnejšo in udobnejšo vožnjo. Glede na študijo centra za tehnologijo Allianz, se pri nemških voznikih pogosto zgodi, da le-ti niso več pozorni na cesto, ko npr. upravljajo navigacijski sistem, spreminjajo klimatsko napravo ali se oglasijo na telefonski klic. Takšna odvrnitev pozornosti je eden glavnih razlogov za prometne nesreče.

Odzove se na vsako besedo, tudi ko nima povezave

Glasovne funkcije vodenja v preteklosti niso bile v veliko pomoč. Običajno so sestavljene kot meni z določenimi možnostmi. Voznik mora strukturo poslati v spomin in prebrati zahtevane ukaze z zaslona, to pa odvrača pozornost. Boschev asistent se ne odziva več na toge ukaze. Sistem zaznavanja glasu razume naravne stavčne strukture, prepozna pa celo nekatera narečja in naglase, in to v več kot 30 državah na svetu. Angleščina ni samo angleščina za talentirano lingvistko Casey. Govori namreč v britanskem, ameriškem, novozelandskem in avstralskem narečju. Več kot desetletje intenzivnega dela je bilo potrebnega za razvoj glasovnega upravljanja.

Casey je sposobna narediti stvari, ki presegajo vse zmožnosti njenih znanih konkurentov. Razmišlja vnaprej in se uči. Če želi
voznik recimo poklicati Pavla, sistem najprej pregleda seznam stikov in upošteva voznikovo trenutno lokacijo, čas in situacijo, šele nato se odzove. Ko se voznik zjutraj odpravlja na svoje delovno mesto, je Pavel verjetno sodelavec, zvečer pa je to lahko najboljši prijatelj, ki ima po naključju enako ime. Casey pa za vsak primer vpraša: »Našla sem pet stikov po imenu Pavel. Ali želite poklicati Pavla
Stevensona?« Ta odvisnost od situacije je prva faza umetne inteligence.

Še ena napredna tehnologija je ta, da lahko voznik vnese tudi npr. francoske naslove v francoščini, ne da bi za to moral ročno spremeniti nastavitve. Primer: »Odpelji me do Champ de Mars, Cinq Avenue Anatole Paris.« Casey najde cilj in izračuna pot do Eifflovega stolpa. Še več: Boschev asistent nima potrebe po zunanjem priključku. Sistem v avtu prevzame izračun, ne da bi za to v oblak poslal podatke. Casey se prav tako odziva v tunelih, ko avtomobil ni v dosegu mobilnega omrežja, oz. tudi v drugih državah, kjer pametni telefoni nimajo signala.

Odziva se na vsako ime

Pogovor v avtomobilu postane še bolj oseben, ko voznik krsti svojega asistenta z imenom po svoji izbiri. Tistih časov, ko se je sistem odzival samo na ime, ki ga je določil proizvajalec, ni več. Ne glede na to, ali se sistem imenuje »Casey«, »Michael« ali »Linda«, pa Boschev sistem zaznavanja glasu razume in govori 30 različnih jezikov in ima skupaj 44 ženskih in 9 moških glasov. Voznik aktivira
svojega asistenta s stavkom »Hej, Casey« oz. uporabi ime, ki ga je dodelil asistentu. Voznik začne vsak nov dialog tako, da ogovori asistenta. Vozniku ni več treba počakati na zvočni signal, da lahko prične govoriti.


Bosch – več varnosti in udobja na cesti

Vozniki cenijo Bosch