Blaž Švab – Čas je za novo avtomobilsko vižo!

(E)stradna izkaznica

Estradni podatki: Blaž Švab, Modrijan
Avto za vsak dan: Volkswagen Tiguan
Izpit: B kategorija, 13 let
Prvi avto: Volkswagen Polo
Najljubši “roadtrip”: Evropa
Sanjski avto: Volkswagen Arteon

Od izdaje Avsenikove prve avtomobilistično naravnane narodno-zabavne skladbe Na avtocesti, je minilo že več kot 40 let. Kdaj lahko pričakujemo novo avtomobilistično skladbo, katera prevozna sredstva se pri ansamblu najbolje obnesejo in zakaj je občasno potrebno odspati kakšno kitico, smo povprašali pevca, trenutno najbolj popularnega ansambla v Sloveniji – Modrijana Blaža.

Modrijani imate veliko ekipo, ki je praktično dnevno na terenu. Se vozite na koncerte individualno ali uporabljate kombi? Koliko kilometrov prevoziš oziroma prevozite v enem letu?

Blaž: Ekipa se z opremo običajno odpravi že nekaj ur pred nastopom. Z dvema kombijema. Modrijani pa se na nastope vozimo individualno, vsak s svojim avtom. Ker običajno pridemo vsak s svojega konca Slovenije in ker se med vožnjo tudi zelo sprostimo, veliko nam pomenita tudi mir in tišina. Na daljše poti se odpravimo skupaj dva po dva, z dvema osebnima avtomobiloma. Na leto vsak Modrijan prevozi okoli 80.000 km.

V kolikšni meri ti je pomembna količina prostora za inštrumente pri izbiri avtomobila? Daješ večji poudarek ravno prtljažniku, ali bolj gledaš na ozvočenje ter ostalo opremljenost avtomobila?

Blaž: Zelo smo pozorni na prostornost avtomobila. Avte smo tako celo testirali. Odpravili smo se k prodajalcu in rekli: “Nemudoma bomo kupili avto, če lahko v prtljažnik zložite 4 harmonike.” Tako smo tudi storili. Seveda nam je pomembna funkcionalnost vozila, a smo še vedno zelo pozorni na obliko in všečnost vozila, da se v njem tudi dobro počutimo.

Glede na to, da se glasbeniki pogosto ob poznih oziroma zgodnjih urah utrujeni vračate s koncertov, koliko vam recimo pomenijo novodobni varnostni sistemi, kot so opozorilo za zapustitev voznega pasu, radarski tempomat, prepoznavanje prometnih znakov, kamera za preprečevanje naleta in sistem prepoznavanje utrujenosti voznika?

Blaž: Vse te sisteme redno in pridoma uporabljamo. Poznamo jih, imamo jih vključene ves čas in zdijo se nam izredno pomembni. Že velikokrat so tudi preprečili kakšen neljubi dogodek. Absolutno pa dajemo na prvo mesto osebno pripravljenost na vožnjo. Pazimo, da zjutraj po nastopu pred potjo ne jemo, da se tik pred tem, ko začutimo utrujenost, odpravimo na počivališče in “odspimo kakšno kitico”, prav tako se takoj po nastopu, ko smo še sveži in pod adrenalinom, odpravimo na pot, in s tem preprečimo utrujenost. Če pa kdo od Modrijanov čuti, da je preveč utrujen že od delovnega dne, se na nastop odpravi z drugim Modrijanom.

Kaj bi pri izbiri avtomobila raje izbral:
Varnost ali moč? Zakaj?

Blaž: Varnost je pomembnejša, absolutno.

Izgled ali cena? Zakaj?

Blaž: Priznam, da sem zelo pozoren na obliko in lepoto avtomobila.

Kaj v prometu te najbolj živcira, kako se s tem soočaš in kaj bi predlagal, da se to izboljša?

Blaž: Pri vožnji se trudim, da ostanem miren in da se ne pustim živcirati. Volan imam v lastnih rokah in prav tako odločitev, kako se bom vedel na cesti. Obnašanje voznika na cesti je povezano tudi z osebnostnimi lastnostmi voznika. To imam ves čas v mislih.

Imaš poleg svojega avta za vsak dan tudi kakšno “zvezdniško” prevozno sredstvo? Glede na to, da ste najbolj popularna skupina pri nas, bi lahko kaj takšnega pričakovali. Ali se bolj vidiš kot ljudski človek, ki ne rad izstopa?

Blaž: Izstopam že zaradi napisa na avtu “Vozijo me Modrijani.” Po naravi sem ljudski človek, že od začetka sem vozil Volkswagne, od Polota, do Golfov, Passatov itd. Rad imam lepe in uporabne avtomobile. Povsem mogoče pa je, da si bom v prihodnje omislil tudi kakšno bolj športno vozilo. Zelo rad namreč preizkušam različne avtomobile.

Ti je kdaj počila guma v, pardon, na avtomobilu? Si se postopka lotil sam, ali si poklical na pomoč?

Blaž: Počila, poklical sem asistenco.

Se ti je kakšen poseben pripetljaj vtisnil v spomin, medtem, ko ste bili z ansamblom na poti?

Blaž: Med vožnjo v avtomobilu je nastalo največ pesmi, tudi Ti, moja rožica.

Baje je v tebi skrit tudi motorističen duh. Se še vedno čutiš pripadlega dvokolesnikom? Kdaj zavihaš rokave in sam “pošravfaš” kakšno mehaniko?

Blaž: Motor sem vozil v osnovni in srednji šoli, potem nekaj let ne. Za motor trenutno nimam dovolj kondicije, zato do tega raje gojim strahospoštovanje in se vožnje ne lotim, niti ne čutim več pravega veselja do tega.

V: Avsenikova skladba Na avtocesti je verjetno eden izmed bolj avtomobilističnih naslovov narodne zabavne glasbe, lahko kaj podobnega nekoč pričakujemo od Modrijanov?

Blaž: O ja, mislim, da je že čas, da naredimo eno vižo o tem, kaj vse doživimo na cesti in med vožnjo. Mogoče tudi o tem, da poznamo skorajda vse delovne izmene na črpalkah ob avtocesti.

Vodiš Slovenski pozdrav in tudi v vlogi voditelja se super znajdeš. Bi se kdaj preizkusil tudi kot voditelj avtomobilistične oddaje?

Blaž: Z veseljem. Sem ljubitelj avtomobilov in bi me kaj takega tudi zanimalo.

Seveda pa je zmeraj potrebno avtomobil dobro preizkusiti. Tvoj preizkus avtomobila se glasi; Kolikokrat lahko med testiranjem pospeška novega Volkswagen Tiguana z mesta do 100km/h odpoješ refren Ti, moja rožica (7,9s)?

Blaž:  Ha, ha, ha, pridem samo do polovice prvega verza. Tiguan, ki ga vozim z Avtom Štaleker, je precej poskočen avto, na cesti ali v hribih.

 

Blaž Švab bralcem želi lepe praznike in vse dobro v letu, ki je pred nami.

Damjan Murko: Srečen moški brez izpita!

Danijel Šmid – Danny: Od luninih men do prestižnih avtomobilov!