Po številnih dražilcih in nedavnem razkritju notranjosti, je naposled vsa pregrinjala odvrgel Q4 e-tron, najnovejši član Audijeve električne družinice. Prvi Audi izdelan na unikatni Volkswagnovi električni platformi, ki je osnova za vse najbolj ugodne električarje koncerna, je praktično premijska različica ID.4 s štirimi krogi.

Od začetka prodaje bodo na voljo različne izvedenke, za razliko od poskočnih Teslinih konkurentov, Audi s Q4 e-tron ne cilja naslovnic najhitrejših električnih avtomobilov – najcenejši model potrebuje do stotice zaspanih 9 sekund. Kupci bodo lahko Q4 sestavili z izbiro 52 ali 77 kWh baterije in elektromotorji z maksimalno močjo 170, 204 ali 299 KM. Šibkejša dva bosta poganjala le zadnji kolesni par, medtem ko je Q4 50 e-tron serijsko opremljen s quattro štirikolesnim pogonom. Je tudi najhitrejši v skupini, s pospeškom do stotice v 6,2 sekundah in končno hitrostjo 180 km/h.

Skladno z različnimi konfiguracijami pogona se bo spreminjal električen domet med 320 in 520 kilometrov, največ avtonomije ponuja bolj aerodinamičen kupejevski Sportback z oznako Q4 40 e-tron in zadnjim pogonom. Pohvalimo lahko zmožnost prilagajanja treh stopenj regenerativnega zaviranja z obvolanskima ročicama. Od baterije bo odvisna tudi hitrost polnjenja, manjša baterija se preko izmeničnega toka polni s 7,4 kW, najvišja moč enosmernega toka znaša 100 kW. 77 kilovatna baterija serijsko omogoča 11 kW AC polnjenje in 125 kW DC hitro polnjenje.


Kot smo že nekoliko razkrili, bo Audi že na začetku ponudil izbiro elegantnejše Sportback oblike, zaradi svoje kupejevske linije pa se bodo odkupili s povečanim dometom – količnik zračnega odpora pri Sportbacku znaša 0,26 Cd, pri klasičnem SUV-ju pa 0,28Cd. Sicer Sportback prinaša še nekaj dodatnega športnega stila, s krilcem na spodnjem delu prtljažnih vrat.

Čeprav bo Sportback malenkost bolj utesnjen v notranjosti, Audi ponuja ogromno količino prostornosti v kabini neglede na oblikovno izbiro. Po merah je umeščen med Q3 in Q5 (10 cm daljši od Q3 in 10 cm krajši od Q5), notranjost pa bo skoraj na ravni Q7, seveda s pomanjkanjem tretje klopi. Če se obrnemo na same številke, prtljažni prostor ponuja 520 litrov prostornine oziroma 1.490 litrov ob podrtju zadnjih sedežev. Vsak primerek bo lastniku dostavljen brez ogljičnega odtisa, k čemur prispeva uporaba številnih recikliranih materialov, vključno s sedeži odetimi v reciklirane plastenke.

Seveda ne manjkajo številne značilne Audijeve inovacije, kot so fabulozni matrični LED žarometi in digitalizacija notranjosti, ki jo sestavljajo digitalni merilniki, velik 11,6-palčni informacijski zaslon ter oblikovno svež volan s haptičnimi gumbi. Z doplačilom bosta voznikovo okolje dopolnila projekcijski zaslon z navidezno resničnostjo in glasovno upravljanje. Kamer namesto vzvratnih ogledal, tako kot pri večjem bratu e-tron, zaenkrat ne bo. Sicer bo zgodba z opremo klasično Audijevska, z različnimi zaključki zunanjega oblikovanja, platišči velikosti 19 do 21 palcev, bogato paleto karoserijskih barv, notranjega oblazinjenja, številnimi modernimi asistenčnimi sistemi in varnostnimi pripomočki.

Kaj pa cene? Te verjetno že nestrpno pričakujete. Q4 35 e-tron (125 kW) bo v Sloveniji na voljo od 46.450 evrov, medtem ko bo Sportback različica po ceniku dosegljiva od 48.480 evrov. Velja omeniti, da je Audi proizvajalec, ki ga je trenutna situacija s polprevodniki precej dobro zaobšla, saj v tem trenutku ne beležijo daljših zamud pri dobavi vozil.