V Slovenijo je pripeljala znamka Alpine, ki jo avtomobilski navdušenci tesno povezujemo z motošportom. Z modelom A110 znamka to sporočilo dobro prenaša v prakso, a kot pravijo vodilni, ima umestitev znamke na slovenski trg širši pomen.

Predno se lotimo predstavljenega gorskega bolida z imenom Alpine A110, še nekaj poslovnih besed. Namreč, Alpine bo v sklopu Renaultove grupacije predstavljal češnjo na torti, s čemer je oziroma bo njegovo poslanstvo z letom 2024 postalo elektrificirano. V prvi fazi bodo predstavili mali mesti avto, kateremu bo sledil večji terenec. Oba gnana izključno na elektriko. A dokler še naboji ne zamenjajo spojin, se posvetimo športnemu dvosedu A110.

Zunanja podoba ohranja privlačno retro oblikovanje z modernim pridihom. Med največjimi zunanjimi novostmi je edino zadnje krilce iz ogljikovih vlaken pri najbolj nastrojeni izvedenki, ki pa ni namenjena zgolj nastopaštvu. Gre za model A110 S, najmočnejšo različico na vrhu ponudbe, katere videz sledi renomeju. Po novem nosi dvo-tonsko barvno shemo, kombinacijo ognjene oranžne in globoke črne, kot nov aerodinamični paket. Skupaj s prej omenjenim krilcem ustvari dodatnih 141 kilogramov potiska k tlom.


S se pohvali tudi z večjimi Brembo zavorami, 4 mm nižjim športnim podvozjem in opcijskimi oprijemljivimi Michelin Cup pnevmatikami. Nadaljuje z uporabo 1,8-litrskega turbo štirivaljnika s 300 KM in 340 Nm navora, kar se preko sedemstopenjskega dvosklopčnega menjalnika prenaša na zadnji kolesni par. Pospešek do stotice se z uporabo programa »launch control« odvije v 4,4 sekundah, medtem ko je končna hitrost omejena na 275 km/h.

Naslednja različica v liniji je udobnejše nastavljen A110 GT, ki ohranja močnejši pogonski sklop in zavorni sistem, vendar z omehčanim podvozjem. V notranjosti tematiko udobja nadaljujejo Sabeltovi sedeži odeti v mehkejši umetni semiš. Na dnu ponudbe ostaja standarden A110 z mehkejše nastavljenim vzmetenjem, zmogljivostjo omejeno na 252 konjskih moči in manjšimi 17-palčnimi platišči.

Prodajna paleta je tako nekoliko bolj enostavno zastavljena, druga velika rešitev pa je kot rečeno doletela zastarel sredinski informacijski sistem. Po novem ta podpira povezovanje s storitvama Apple CarPlay in Android Auto, dodali so dva USB priklopa, celotna razporeditev sledi trendu pametnih telefonov. Glede na predhodni sistem gre za velik korak naprej, saj med drugim podpira glasovno upravljanje, navigacijo z aktualnimi prometnimi novicami in možnostjo posodabljanja preko spleta.

Kaj pa cene? Te se pričnejo pri 61 tisočakih, kolikor bo veljala osnovna različica z 252 KM. V kolikor sta vam bistveno bolj mikavni črkovni kombinaciji S in GT, no, v tem primeru boste morali odšteti vsaj 72 tisočakov.

Prvi kilometri so upravičili teoretično predstavitev, Alpine A110 je hudičevo zabavno vozilo, ki razkriva prvinske atribute vožnje. Več informacij o modelu ter možnostih financiranja pa boste dobili pri pooblaščenem prodajalcu ASP Lesce, kjer si športnika lahko tudi v živo ogledate.