Na slovenske ceste je zapeljala ”petka”. Ja, tista famozna Francozinja, ki je služila marsikateremu izmed vas. Vsled trendom, jo zdaj ženejo elektroni. Vaša je lahko že za dobrih 19 tisočakov, medtem ko se pod oznako Alpine A290 skriva nabrita različica francoskega mestnega malčka.
Renault 5 E-Tech je oblikovno gledano izjemno simpatična mešanica preteklosti in futurizma. Petka meri v dolžino 3.922, v širino 1.774 in v višino 1.498 milimetrov, medtem ko mu bodo na „sistematskem pregledu“ pri teži odčitali 1.449 kilogramov. Prtljažni prostor je odmerjen z 277 litri, kar je glede na naravo malčka povsem v pričakovih gaberitih.
Pri pogonu bo moč izbirati med 90 kilovati in 110 kilovati moči, medtem ko bo avtonomija odvisna od baterijske kombinatorike s kapacitetami 40 ali 52 kWh. Slednji obljubljata do 312 (manjša) oziroma po 410 kilometrov (večja) dometa. Renault 5 E-Tech electric ima novi dvosmerni polnilnik na izmenični tok do 11 kW moči, ki ima tudi funkciji V2L (vehicle to load) za napajanje električnih naprav iz baterije. Za hitro polnjenje z enosmernim tokom ima različica z elektromotorjem moči 110 kW in baterijo z 52 kWh vgrajeno polnilno vtičnico za enosmerni tok do 100 kW moči. Baterijo lahko od 15 do 80 odstotkov napolni v 30 minutah.
Za varnost v ”petici” skrbi 25 naprednih asistenčnih sistemov ADAS, pri čemer jih velja nekaj omeniti: samodejno zaviranje v sili med vzvratno vožnjo, senzorji spredaj s funkcijo popravljanja smeri v sili, senzorji zadaj s funkcijo popravljanja smeri v sili in zavarovan izstop potnikov … Da jih vozniku ni treba ponastavljati vsakič znova, ima Renault 5 E-Tech electric nov gumb »My Safety Switch«, ki vozniku omogoča enostaven vklop ali izklop najljubših nastavitev petih naprednih asistenčnih sistemov za vožnjo hkrati.
Notranjost je nekakšen skupek legendarnih detajlov in sodobne digitalne (ne)potrebščine. Velja izpostaviti izjemno všečen Googlov vmesnik, kjer vas pozdravi „Renojko“ (simpatični avatar v obliki Renaultovega logotipa) in vam skupaj s pomočjo Chat GPT-ja omogoča kopico govornih pomagal, od iskanja restavracij, nastavitve klimatske naprave, vnosa končne destinacije …
Na ceniku je cena zastavljena pri 27.190 evrih. V kolikor tej ceni odštejete še popust in subvencijo dobite povsem korekten znesek, in sicer 18.990 evrov.
Za vse tiste, ki pa vam 150 ”konjičev” ni dovolj, in bi radi še malce bolje podoživeli nekdanjo reli ikono, pa so pri Alpinu pripravili model A290, ki se ponaša z nizko maso 1479 kg, kar pomeni, da elektromotor z močjo 220 KM in 300 Nm navora poskrbi za pospešek do stotice v 6,4 sekunde.
Podvozje modela A290 je uglašeno tako, da zagotavlja odzivno in obvladljivo vodljivost ter poudarja športno dediščino znamke, k čemur pripomore večvodilno vpetje zadnjega vzmetenja. Oblikovno izstopa svetlobni podpis vključuje štiri žaromete z motivi v obliki črke X, ki spominjajo na reli dirkalnike. Oblikovni elementi, kot so široki blatniki, bočna krila, aluminijasti strešni rob in različni prilagodljivi elementi, od karoserijskih barv, do nalepke s francosko zastavo, poudarjajo drzen videz.
Športno privlačnost še povečajo zavorne čeljusti Brembo v barvi Racing Red ali Alpine Blue. A290 bo sprva na voljo v štirih barvah karoserije: Alpine Vision Blue, Deep Black Beta, Nival White in Tornado Matte Grey z omejeno premierno izdajo 1.955 enot. Kokpit modela A290 je osredotočen na športnost z ekskluzivnim odtenkom Deep Blue. Odlikuje ga vozniško usmerjena zasnova, popestrena z ambientalno osvetlitvijo in kakovostnimi materiali. Volan, prevlečen z usnjem Nappa, krasijo aluminijasti gumbi, v slogu bolidov Formule 1.
Alpine A290 predstavlja pomemben korak na poti do prihodnosti posejane z električnimi športnimi avtomobili, saj združuje v skladu z Alpinini bogato dediščino. V kolikor vas je navdušil Alpine A290 navdušil, boste morali pripraviti najmanj 32.200 evrov.