Dizelsko razvajanje. – Opel Insignia 2.0 Biturbo CDTI Cosmo

Približno tako, kot smo napovedovali se stvari tudi odvijajo. Čedalje bolj strogi predpisi in okoljske zahteve silijo proizvajalce k uvajanju čedalje bolj učinkovitih motorjev. Skrivnost je predvsem v turbinskem polnjenju.

Ključno vlogo tokrat igra sistem dovajanja zraka (kisika), brez katerega seveda ni gorenja. Več ga je in pod večjim začetnim tlakom, bolje je. Če so bili turbinski motorji še pred desetletjem redkost, so danes pogoj za uspeh. Prisilno tlačno polnjenje valjev z zrakom pa ima seveda svoje zakonitosti. Le kdor jih v današnjih časih obvlada, lahko ponudi učinkovit motor.

Insignio kot Oplov največji model so torej opremili z novo različico dvolitrskega dizelskega motorja imenovanega BiTurbo, kar seveda ne pomeni nič drugega kot polnjenje z dvema turbinama. Sistem sestavljata dva turbinska polnilnika različnih velikosti, ki delujeta ločeno ali skupaj. Manjši in večji polnilnik nista izbrana naključno. Manjšemu turbinskemu polnilniku se namreč vrtilna hitrost posebej hitro poveča pri manjših motornih vrtljajih.

Njegova značilnost je hitra odzivnost.

To pomeni, da se na pritisk stopalke za plin odzove nemudoma, kar zmanjšuje tako imenovan učinek »turbo luknje«. Praktično to pomeni, da ima voznik že od najnižjih motornih vrtljajev (nekje od 1250 dalje) na voljo že 320 Nm navora, ki  pri 1750 vrtljajih naraste na največjih 400 Nm. Motor se zato v praksi odziva zelo hitro. Praktično od speljevanja naprej je moči že več kot dovolj. Večja turbina ima seveda drugačne lastnosti. Odziva se malce počasneje ima pa zato večji pretok, kar je pomembno pri višjih motornih vrtljajih, ko motor potrebuje več zraka. Končno podobo pa seveda da kombinacija obeh.


Pri srednji hitrosti vrtenja motorja delujeta turbinska polnilnika skupaj. Večji predhodno stisne zrak, ki ga nato manjši stisne še bolj. Delovanje pretočnega ventila z zaporo je nadzorovano in vodeno tako, da je del izpušnih plinov nenehno usmerjen proti večjem turbinskemu polnilniku.

Pri višjih vrtljajih (od 2000 do 3000) so izpušni plini neposredno usmerjeni proti večjemu turbinskemu polnilniku, kar zagotavlja večjo moč pri višjih vrtilnih  hitrostih motorja. Količina stisnjenega zraka je vedno natančno določena, skladno z vrtljaji motorja. Jasno je, da brez nenehnega računalniškega nadzora in velikega števila tipal sistem ne bi deloval.

Tipala, ki so nameščena v grelne svečice denimo, merijo tlak v valju več kot 100.000 krat v minuti, s čemer je zagotovljeno, da motor deluje nenehno z največjimi zmogljivostmi in sočasno z najmanjšo porabo goriva. Opel je tudi med prvimi izmed avtomobilskih izdelovalcev, ki je uporabil dvojni sistem hlajenja. Zrak manjšega turbinskega polnilnika je hlajen preko dodatnega, manjšega hladilnika polnilnega zraka s tekočinskim hlajenjem. Za hlajenje zraka, ki ga stiska večji turbinski polnilnik pa skrbi konvencionalni hladilni sistem. Skratka idealno!


Tako kot v teoriji se izkaže tudi v praksi.

Motor je dovolj močan a hkrati tudi dovolj varčen. Še bolj pa razveseljuje njegova odzivnost v vseh pogojih vožnje. Takemu motorju ustreza tudi zunanji izgled avtomobila. Obuli so ga v izjemno nizkopresečne gume z ogromnimi platišči. Karoserijo so obarvali v provokativno spreminjajočo barvo, ki včasih izgleda kot črna, a pod določenimi koti in svetlobo odseva v temno vijoličnih ali celo temno modrih odtenkih.

Za večjo varnost so tokrat poskrbeli tudi z inteligentnim radarskim tempomatom, ki dobro služi namenu in zna ne le prilagajati hitrost glede ne promet pač pa tudi opozoriti in celo zavirati. ACC (Adaptive Cruise Control). ohranja izbrano hitrost, se samodejno prilagaja prometnim razmeram in sočasno ohranja pravšnjo varnostno razdaljo. V povezavi z radarjem so na voljo še nekateri drugi sistemi, kot je FDI (Following Distance Indication), ki voznika s svetlobnim opozorilom obvešča o pravšnji varnostni razdalji, sistem FCA (Forward Collision Alert), ki s svetlobnimi in zvočnimi opozorili opozori na možnost naleta na spredaj vozeče vozilo in sistem CIB (Collision Imminent Braking) za samodejno zmanjšanje hitrosti, ko je zaznana neizbežnost trka

Insignia je z novim motorjem in varnostno opremo dobila torej še nekaj adutov več zakaj se odločiti za tega največjega Opla.