Karakter nagajivega fantiča – Ford Focus ST 2.0 EcoBoost

Fotografi bi prekosili sami sebe za določene akte, like, predmete katere bi lahko ujeli v svoj objektiv. Avtomobili so eni izmed teh, saj zasedajo sam vrh seznama fotografskih želja. Žal ne vsi, le posebej izbrani.

Če  želimo  vozilo videti  na posterju, naslovnici ali na namizju računalnikov, mora le to izpolnjevati določene  pogoje. Prvo kot prvo je potrebno, da je nekaj posebnega in izstopapo naslednjih karakteristikah : barva, dizajn, zajetne odprtine zraka, velika platišča, športni dodatki,…Zaželeno je da je » lep« ter hkrati posebnež.  Dobro je da se ponaša s karakterjem nagajivega  fanta in z ozadjem  zgodovinskega porekla.  Ali drugače,  govorim in opisujem  vozilo Ford Focus ST.

Športni Fordi že od nekdaj držijo svoj primat med »hot hatchi«. Združujejo fenomenalne vozne lastnosti z vsakodnevno uporabnostjo. In tudi zadnji izdelek, Focus ST,je tak in  ne odstopa od načel. Moči ima dovolj. Poganja ga namreč novi, sedaj štirivaljni, 2,0-litrski EcoBoost agregat, ki razpolaga s 184 kW.  To zadostuje, da vozilo od 0 do 100 km/h pospeši v 6,3 sek in pospešuje vse tja do 247 km/h. Moč se na prednji kolesi prenaša preko elektronskega diferenciala, ki dobro kroti konjenico.


Ob sunkovitejšem speljevanju se želi volan strgati iz rok vozniku.

Vendar, ko avtomobil spoznate, se ga navadite, mu to spregledate. Enostavno se na ostalih področjih toliko bolj izkaže. Ima namreč veliko oprijema, če vam ga zmanjka, zanj ponovno poskrbi elektronika. Za najpogumnejše  je na voljo program SPORT, ki ga vklopimo s pridržanjem gumba ESP.

Občutek na volanu je skoraj direkten, vožnja z STjem po vijugasti cesti pa je prava poezija. K dinamiki pripomore še natančen ročni menjalnik in super uglašeno podvozje.  Slednje ni ne premehko niti ne pretrdo ali povedano takole, da dobro kljubuje slovenskim »famoznim« cestam. Dovolj razloženo.

Dirkaški geni in specifikacije pa niso oskrunile Focusove praktičnosti in komforta. Petvratna zasnova omogoča lahek dostop v kabino, kjer je prostora za 5 odraslih potnikov. Usnjeno garnituro je priskrbel Recaro. Voznik in sovoznik se bosta bohotila v zajetnih školjkastih sedežih, ki nudijo zadostno mero bočne opore, kot tudi ogrevanje, električni pomik in udobje.


Družinski športnik ne skopari z opremo. Paket ST3 nudi dvopodročno klimatsko napravo, senzor za dež, ksenonske žaromete, potovalni računalnik, dnevne luči, samozatemnitveno vzvratno ogledalo in še in še. Izviren dodatek je sredinsko nameščena nadzorna plošča s tremi merilniki, ki prikazujejo temperaturo, tlak olja in  tlak turbine. Dodatno je bila v vozilo vgrajena navigacija SONY, ki pa deluje malenkost zastarelo.

Gumbi so premajhni in zato nepregledni. Preveč v daljavo je pomaknjen tudi prikazovalni ekran. Kritiko si zasluži še volanski obroč, ki je prenasičen s stikali. Za športno vozilo je preveč kompliciran. Kakorkoli, notranjost tako ali tako ni na posterju.

Pomemben je zunanji nastop.

Oster in odrezav nos hitro napolni strah v kosti cestnim udeležencem. Nabit zadek z velikim spojlerjem in sredinsko nameščenim izpuhom pa priča, da z vozilom ne gre češenj zobati. Sem še kaj pozabil? Barva. Ta zaključi STja v popolno celoto. Tangerine scream je vredna vsakega evra- 1820 njih. Izraža nevarnost, nabito energijo, živahnost, torej, karakter nagajivega fantiča. Upornika. In navsezadnje, to Ford Focus ST tudi je. Je upornik današnjega časa, v katerem prevladujejo veliki SUV, ki naj bi bili praktični, športni in uporabni. Žal so le skomercializirana trendovska niša.

Kaj pa ST? Hot hatchi so bili že od nekdaj IN, zadnja leta je zanimanje upadlo, a se, ponovno vrača. Focus ima konkurenco, ki pa ni tako celostna. Volkswagen Golf GTI je namenjen uglajenim, nevsiljivim osebam. Astra OPC stavi na lepoto, Megane RS pa na ljubitelje tisočink ter idealne linije. Focus računa na »falote«, ki jim je v mladosti nad posteljo visel poster. Poster sanjskega avtomobila, ki si ga lahko sedaj privoščijo za razumen denar.