Pogled z viška. – Renault Clio TCe 90 Dynamique

Slovenci smo (zaenkrat še) pravcati pristaši Renaulta. Predvsem Clia. Se je za najdbo izvora potrebno vrniti v preteklost? Renault 4, Renault 5? Je za tolikšno povpraševanje in visoko prodajo kriv vpliv novomeškega Revoza? Mogoče.

Mogoče pa so nam na svojevrsten način,všeč francoska ljubkost, vsestranska namembnost ter racionalna dostopnost.

Četrta generacija vozila je naredila…ogromno. Clio je dobil čisto nov pomen. Včasih avtomobil za prevažanje s točke A do B, je v zadnjih mesecih postal prava zvezda televizijskih zaslonov. Oblika osvaja poglede. Naj bo to moški ali ženka, manager ali smetar, upokojenec ali otrok. Prav vsi ga občudujejo. Mogočna sprednja maska z velikim logotipom in dnevnimi LED svetili. Dinamična bočna linija in kratek, odsekan zadek.  Pa bi kdo pomislil, da gre za trivratno različico. Pri Renaultu so se odločili, da Clia ponudijo le v petvratni različici. Zadnjo kljuko so elegantno skrili, in s tem združili športnost in praktičnost. Pohvalno.

Novi Clio ni zrasel v dolžino.

Je krajši za nekaj centimetrov. Je tudi nižji,koloteki pa postavljeni širše za boljšo vožnjo. V kabini kljub temu ponuja več prostora za potnike in njihovo prtljago, kot predhodnik. Dovolj o praktičnosti. Razgiban dizajn se nadaljuje tudi v notranjosti. Celotna armaturna plošča je na novo zasnovana. Voznik ima pred sabo števec obratov in števec, ki prikazuje temperaturo motorja ter količino goriva v rezervoarju. V osrednjem števcu, ki je prav tako obdan s kromiranim robom, se izpisuje hitrost v digitalni obliki. Zadeva se odlično obnese, saj je zelo pregledna. Na instrumentni plošči je še prikaz potovalnega računalnika.


Osrednji del armaturne plošče je zanimivo oblikovan, kot samostojen panel. Lakirana plošča je namenjena  vmesniku R-LINK. Ponuja enostavno, hitro upravljanje radia, glasbe z medijev (AUX,USB…), prostoročnega telefoniranja, navigacije.  Pod sistemom se nahajajo stikala za klimatsko napravo, nižje pa vhodi AUX, USB, SD…

Seveda, brez personalizacije dandanes ne gre.

Clio je eden izmed večjih ponudnikov nabora individualnih kosov. Testni je bil kombiniran z rdečimi dodatki. Ti zunanjost, v kombinaciji s črno kovinsko barvo, lepo poživijo. V notranjosti pa delujejo rdeči dodatki, mmm, malce…kičasto. Zagotovo pa ne športno. Rdeče plastike se za odtenek preveč svetijo. In ti prstni vtisi se poznajo čisto povsod. Postimo to. S tem se boste ukvarjali pred nakupom Clia. Svetujem pa izbor matirane barve na dodatkih.

Clio je dodelan tudi z ergonomskega stališča. Sedeži so dobili dodatne centimetre sedalnega dela. So komfortni in masivni. Tudi po daljših relacijah ne utrujajo voznika in sopotnike. Da je Clio odrasel tekmec, dokazuje opcijski sredinski naslon za roko, ki ga za borih 90 evrov lahko dokupite. Poleg dodatnega odlagalnega prostora, boste z naslonom dobili večjo mero udobja med vožnjo.


Poleg predala v sredinskem naslonu, je v Cliu dovolj odlagalnih mest. Telefon in ključi bodo hitro našli mesto na sredinskem grebenu. Denarnica v vratih ali na armaturni plošči pred sovoznikom. Tudi s plastenkami ne bo težav. Predal v vratih pogoltne tudi do 1,5 litra.

Testni Clio je ponujal veliko opreme. Paket Dynamique vsebuje ročno klimatsko napravo, samozatemnitveno vzvratno ogledalo, senzor padavin, avtomatske luči, tempomat z omejevalnikom hitrosti, dnevna LED svetila, multimedijski vmesnik R-LINK. Vse to in še več v tako malem avtomobilu. Bi si kdo upal to napovedati pred 10 leti? Verjetno ne, kakor tudi, da vozilo poganja manjša prostornina od enega litra.

Sam sem bil skeptičen o zmogljivostih, vendar so me prepričale.

Ugodna prostornina (cestnina) s pomočjo turbopolnilnika razvije moč 66 kW, ki vozilo spodobno premakne. Za prenos skrbi 5-stopenjski ročni menjalnik, ki ima značilno delovanje že vse od modela Renault 5 naprej. Ni najbolj precizen, a za vsakdan je izredno dober. Za zmanjševanje izpustov in porabe goriva je tu še funkcija star&stop ter program ECO. Poraba se je na testu gibala pod šestimi litri, kar je soliden dosežek, za večinoma mestno in veliko avtocestne vožnje.

Avtomobil se odlično pelje, ima dobro stabilnost, ki se izrazi na avtocesti, dobro okretnost v mestu, zaradi čvrstejšega vzmetenja pa je zaznati tudi dinamični potencial.

Četrta generacija je izdelana po izvrstnem receptu. Inženirji so v kuharskem loncu združili zgodovinsko tradicijo s tehnološko učinkovitostjo. Dodali moderne začimbe in izdelek servirali na najboljši možen način. Clio znova osvaja. Najprej Slovenke in Slovence, kasneje pa še vrh seznama najbolje prodajanih vozil pri nas. Z ugodno ceno in dobrimi karakteristikami ima vso pravico na konkurenco gledati z viška.