Pojem prostora. – Škoda Octavia 1.6 TDI Elegance

Pojem prostornosti je v zadnjih letih dobil nove razsežnosti. Nekdaj prostor za 5 oseb in nekaj prtljage se je sprevrgel v številke. Da je vozilo prostorno mora imeti več kot 270 centimetrov v medosju in pripeljati več kot 400 litrov prtljage.

Varnosti, uporabnost in ugodna cena so samoumevni podatki. Izbira Škode Octavie pa v tem primeru najbolj logična. Slovenci smo se razvadili. Dvajset poletij nazaj je »stoenka« ravno tako pripeljala 4 člansko družino s prtljago in hrano za 10 dni na morje, kot to lahko stori večina današnjih vozil na tržišču. Ampak, ni ga čez »kamot«.

Zakaj bi se tiščali v vozilu, če lahko kupimo večjega?

Dejstvo je, da prostorna ni nikoli dovolj (miselno). V praksi se izkaže, da kolikor ga imate na voljo, toliko krame peljete s sabo. In če vam je prostornost prioriteta se ustavite pri Octaviji. Tretja generacija je zrasla v dolžino, njeno medosje pa je pridobilo 11 centimetrov. Vozilo je širše, nižje in v zadku skriva zaboj za kar 590 litrov prtljage. Ob zloženih sedežih se lahko poveča na 1580 litrov. Težko bi našli zanjo primernega konkurenta. Seveda so na trgu cenejše alternative, vendar za razliko od Octavie nimata poslovne žilice.

Zakaj? Ker se Octavia z malo opreme lahko prelevi v poslovno limuzino prve klase. Dvolitrski agregat, DSG menjalnik, štirikolesni pogon, radarski tempomat, usnje na sedežih, biksenonski žarometi in še dolg spisek opreme za dobrih trideset tisočakov.


Ni veliko, pa vendar se pojavi vprašanje o znački na pokrovu.

Našteti trideset tisočakov za vozilo, katerega predhodnik je bila Škoda Felicia ali Favorit, velikokrat ni najbolj razumljivo. Kljub temu, da sta tehnologija in kvaliteta že dolgo v rokah koncerna Volkswagen, je Škoda črni raček, ko gre za vozila višjega segmenta. Mnogi v bran rečejo: » Veš kakšnega rabljenega premium nemca dobim za ta denar«.

Kakorkoli, Octavie se in se še bodo dobro prodajale. Zanimive so takšne, kot je bila testna, ki obljublja moto znamke. Največ prostora za ceno. Vozilo je poganjal 1,6-litrski dizelski agregat z močjo 77 kW (105 KM) in 250 Nm navora. Moč se preko petstopenjskega menjalnika prenaša na sprednji kolesni par. Octavia s tem agregatom dobro funkcionira, kar se izkaže z redkimi postanki na bencinskih servisih. Poraba goriva je smešno nizka. Testni režimi so se gibali od 4,5 litra na umirjenem do 5,5 litra na dinamičnem odseku. Normni krog je Octavia prevozila s porabo 4,7 litra na 100 prevoženih kilometrov.

»Čehinja« se dobro pelje. Vožnja je lahkotna, z izbiro voznega profila, pa jo lahko še malenkost individualiziramo. Profili nudijo možnost nastavitve odzivnosti agregata, stopalke za plin in volanskega mehanizma. Octavia zaradi tega dodatka ne postane bolj športna, vendar vseeno dobro drži linijo v ovinku. Na slabših cestnih podlagah občasno trpi udobje, saj vozilo poskakuje in neprijetno udarja. V nasprotnem primeru pa je vožnja zelo udobna, tiha in nenaporna.


K boljši vožnji je prispevala kvalitetna izdelava notranjosti.

Z novo generacijo je Octavia dobila boljše materiale in novo-minimalistično zasnovo. Slednja je narejena na principu uporabnosti, saj se armaturne plošče voznik hitro navadi. Izdaten prostor v vozilu je izkoriščen s predali za drobnarije. Sedenje na sprednjih sedežih je izboljšal daljši sedalni del. Testni primerek je imel svetlo notranjost kombinirano z bež sedeži. Pridih prestiža so dodali kromirani vsadki in imitacija lesa. Octaviji je bil dodeljen paket opreme Elegance. Ta je vozilo obogatil z dvopodročno klimatsko napravo, senzorjem za dež, avtomatskimi vklopom luči, usnjenim multifunkcijskim volanom in audio sistemom, ki je bil dodatno nadgrajen z navigacijskim sistemom Amundsen.

Opcijsko je Octavia imela dodana še zadnja svetila v LED tehniki, parkirne senzorje, stranski zračni blazini, izbiro voznikovega profila, paketa Sun&Pack ter Simply Clever. Slednji Octavio naredi še za odtenek bolj praktično z raznimi pripomočki za pričvrstitev prtljage v prtljažnem prostoru ter strgalom za led na pokrovčku za rezervoar.

Zgoraj naštete karakteristike Octavie so ocenjene na 22.220 evrov, kar je povsem razumljiva cena za vozilo, s katerim boste lahko, brez predhodnih kalkulacij, odrinili na večtedenske družinske počitnice v Dalmacijo.