Trendster. – Renault Clio GT 120 EDC

Aerodinamični dodatki, huda platišča, izzivalna modra barva, izstopajoči sivi elementi. LED svetila, vzvratna kamera, sistem R-LINK, avtomatska klimatska naprava, 88 kW moči, samodejni menjalnik EDC z dvojno sklopko in ob volanske prestavne ročice po vzoru Nissana GTR. Ali bi našteto pripisali Renault Cliu?

Avtomobilski trendi narekujejo možnost neomejene individualizacije in dodatno opremo po kriterijih zadnjih tehnoloških inovacij. To pravzaprav pri Cliu GT tudi je. Želi pokazati največ, kar premore Clio, z izjemo agregata. Tisto pripada oznaki RS. GT v tem primeru stavi na ekskluzivnost, v stilu športno-dinamičnega potovalnika, če se smem tako izraziti.

Clio GT prihaja z enake tekoče linije kot model RS. Delita si tudi vozne lastnosti. Podvozje so zasnovali inženirji oddelka Renault Sport. Skupen jima je nov samodejni menjalnik z dvojno sklopko EDC, multimedijski vmesnik R-Link in celo stikalo RS-Mode za krmiljenje elektronike vozila.

Tu se identičnost konča.

RS gre v skrajnost z nastavitvijo RS, GT pa ostane le pri Sport, kar je povsem dovolj za avtomobil z 88 kW (120 KM) moči. Ti se razvijejo iz 1,2-litrskega agregata s pomočjo turbopolnilnika. Rezultat je pospešek z mesta do 100 km/h v 9,4 sekunde in povprečna poraba goriva 7 do 8 litrov na 100 prevoženih kilometrov. Poleg tega pa se vam še s pretikanjem ni potrebno ukvarjati. Res fletno.


Modna šminka je na vseh predelih.

Zunanjost ima drugačne odbijače. Sprednja dnevna LED svetila so postavljena nižje, na odbijač. Širina vozila je poudarjena s športnimi pragovi. Za doplačilo je možno imeti še RS usmerjevalnik zraka na zadku, kot je to imelo testno vozilo. Zunanjost dopolnjujejo še 17-palčna lita platišča, dvojna izpušna cev in difuzor. Program personalizacije omogoča širok izbor barvnih kombinacij. Testni Clio je bil odet v modro barvo dopolnjeno z sivimi okrasnimi elementi na vzvratnih ogledalih, boku in zadku.

V notranjosti potnike pričakajo kvalitetne in udobno krojene sedalne površine. Sprednja sedeža ponujata veliko mero udobja kot tudi bočne opore za hitro odpeljane zavoje. Armaturna plošča je poznana. Monotonost razblinijo kromirani elementi in črno lakirani klavirski vložki. Volanski obroč je v celoti oblečen v usnje. Krasijo ga beli šivi in oznaka GT Line. Pohvaliti moram izdelavo volana, saj je izvedba kakovostnejša in bolj prijazna za uporabo. Za razliko od standardnega volanskega obroča, na testnem ni bilo nadležne plastike, ki poskrbi za bolečino v dlaneh na daljših vožnjah in zamazanost s prstnimi odtisi.


Centralna konzola, obdana s črnim klavirskim lakom, ponuja mulitmedijski vmesnik R-Link. Sistem je precej enostavno zasnovan in omogoča vozniku hitro ter nemoteno upravljanje. Ikone so velike, zato ni potrebe po ostrostrelski natančnosti. Občasno je potrebno pritisni močneje, da zaslon zazna dotik, vendar večjih težav med testom ni bilo zaznati. R-Link ponuja radio, poslušanje glasbe z zunanjih medijev AUX ali USB. Omogoča povezljivost s telefonom in vas vodi na želeno destinacijo. Navigacijo je prispeval TomTom. Sistem omogoča tudi prenos aplikacij preko vašega mobilnega telefona, prenos fotografij…možnosti je nešteto.

Ena izmed njih je izbira zvoka motorja.

Ta se predvaja v kabini preko zvočnikov, lahko pa izbiramo vse od oldtimerjev, športnih Renaultov, do električnega vozila. Aplikacija deluje zelo dovršeno in bo navdušila marsikaterega uporabnika. Mene recimo je. Ampak sem odkril en manjši problem. V primeru, da si nastavite za podlago dirkalnega Clia V6 in se s to nastavitvijo vozite nekaj dni, boste enostavno pozabili, da vas poganja le 1,2-litrski agregat. Ko se boste želeli na hitro vključiti v promet in se avto ne bo odzval tako hitro, kot je pompozen njegov zvok, boste kaj hitro to aplikacijo izklopili.

Mogoče je konjev res dovolj, jih pa zato izda nekoliko prepočasen samodejni menjalnik. Daleč od tega, da bi šlo za slab izdelek. Težavo ima v tem, da noče vedno ustreči voznikovim željam, predvsem pri prestavljanju navzdol.

V normalnih okoliščinah pa menjalnik zelo ustreza karakterju vozila in lepo sodeluje z agregatom. Voznik čuti dinamiko avtomobila in z njim brezskrbno odpelje nekaj hitih zavojev, kar je nekakšen namen Clia GT, športno uglajenega trendsterja.