Vrnitev na stara pota. – Seat Toledo 1.2 TSI Style

V časih, ko si prizadevamo prihraniti kakšen evro ter ga kasneje pametno porabiti, veliko razmišljamo o ugodnostih, dobrih naložbah in investicijah. Ena izmed pomembnih življenjskih investicij je nakup avtomobila, ki je nekoč veljala za luksuz, danes pa je že vsakodnevno početje in nuja posameznika. Vendar, kaj izbrati, če ne nameravate zapraviti več kot 17.000 evrov in želite veliko prostora?

V začetku devetdesetih let prejšnjega stoletja je na tržišče zapeljal Seat Toledo. Vozilo impozantno predvsem zaradi človeka, ki se je podpisal pod njegovo obliko. Giorgetto Giigiaro. Oblikovalec, čigar ime še danes ne znam pravilno izgovoriti, je poskrbel za prvo in drugo generacijo vozila. Uspešno prodajo opisujejo zgovorne številke, saj je leta 1999 bilo prodanih več kot 105.000 primerkov Toleda. Kasneje so zamenjali oblikovalca, ki je poizkusil z enoprostorsko zasnovo Toleda. Po neuspehu le te, je na trg zapeljal Seat Exeo, ki je baziral na Audiju A4 ter doživel še večji neuspeh. Leta 2009 se je prodalo le dobrih 500 primerkov. Po celem svetu.

Po triletnem premoru je Toledo ponovno na sceni, da požanje slavo. Njegove ambicije so velike, saj se ponovno vrača v limuzinski formi, ki skriva še peta vrata. Oblikovno vozilo povzema poteze družinskih modelov. Sprednji konec je dizajniran s Seatovo filozofijo, voznik bo ob pogledu v stransko ogledalo opazil podobnost z bratskim Čehom Škodo Rapid.

Zadnji del z všečnimi lučmi in zaključkom pa lepo skriva kombilimuzinsko zasnovo. Povratnik v dolžino meri 4,48 m in v medosju skriva 2,6 m prostora. V Toledu se brez odrekanja lahko pelje 5 odraslih oseb. Prostornost je radodarna tako spredaj pri vozniku in sovozniku ter na zadnji klopi. Prostor za noge in glavo je dobro odmerjen, tako, da bodo v drugi vrsti lahko sedele višje osebe.


Poleg tega Toledo nudi zajetno prostornino prtljažnika.

V osnovi vanj spravimo 550 litrov prtljage, z zlaganjem sedežev v razmerju 40:60, iztržimo kar 1.490 litrov. Peta vrata omogočijo lažji dostop ter nalaganje v prtljažnik. Prtljažni prostor, ki ima obliko kocke  nudi nekaj pritrdišč za mrežo, kaveljčke za vreče ter ločene prostorčke s plastičnimi pregradami. Žal se ob zloženih sedežih ne vzpostavi ravno dno prtljažnika. Toledo ne vsebuje možnosti upravljanja z dvojnim dnom prtljažnika. Vendar, kaj si sploh lahko še želimo ob tako ugodni ceni?

Notranjost je funkcionalno založena. Enostavno zasnovana armaturna plošča, bazira na koncernski platformi. Za več stila je poskrbel Seatov oblikovalski studio, ki je Toledu namenil prijetno majhen tri-kraki multifunkcijski volan in uskladil barvne kombinacije notranjosti. Rezultat je izredno všečna notranjost, kjer ni občutiti cenenosti. Ravno nasprotno. S stopnjo opreme Style Welcome back je Toledo precej založen z opremo.

seat toledo 18


Varnostna pomagala aktivnega in pasivnega značaja so že samoumevna. Na seznamu se pojavi samodejna klimatska naprava, tempomat, potovalni računalnik, audio sistem s CD-MP3, USB in AUX podporo, naprava za prostoročno telefoniranje, elektrificiran pomik vseh stekel, električno pomična ter ogrevana vzvratna ogledala, nadzor tlaka v pnevmatikah….prav tako je v kabini veliko prostora za odlaganje večjih ter manjših vsakodnevnih pripomočkov. Najverjetneje sem še kaj pozabil, ampak kar je najbolj pomembno je to, da je vsa ta oprema v sklopu paketa(ov). Dodatno na testnem vozilu je bila le kovinska barva.

Še beseda o pogonu.

Toleda je gnal 1,2-litrski turbobencinski motor z močjo 77 kW (105 KM). Moč se preko šeststopenjskega ročnega menjalnika prenaša na sprednji kolesni par. Ponovno lahko pohvalim uglajeno delovanje, večkrat nagrajenega in testiranega, agregata. Ta Toledu odlično pristaja, saj brez naporov premika 1.140 kilogramov težko kombilimuzino.

Ob polni obremenitvi zna narasti le njegova poraba, ki je na testu v povprečju znašala 6,2 litra na 100 prevoženih kilometrov. Dizelski agregat po mojem mnenju v tem avtomobilu ni potreben. Višja cena in prihranek nekaj decilitrov ne odtehtata razloga za izbiro agregata na plinsko olje. Če se vozimo izredno pazljivo lahko turbobencinerja v vožnji obvladujemo  s porabo 5 litrov na 100 kilometrov.

Udobje je na ravni njegovega razreda ter cene vozila.

Zadnja os je poltoga, zato je pri vožnji po slabih cestah (Slovenija) prisotnih več vibracij kot pri neodvisnem vpetju vzmetenja. Na splošno pa je vožnja Toleda prijetna. Volan je mehak, vendar dovolj natančen, da vozniku predaja informacije s cestišča. Agregat je dovolj poskočen za prehitevanja, zavore močne ter kompaktne, potniška kabina pa je odlično izolirana, da preprečuje vstopanje hrupa v notranjost.

Konec dober, vse dobro. Le na bencinskih servisih se boste morali sprijazniti s tem, da s sabo vzamete ključ, saj je dostop do rezervoarja zapečaten s staromodno ključavnico. Kakorkoli, tukaj je pomembna prostornost in cena, ki je, za vse zgoraj našteto znaša 16.188 evrov. Dobra cena bo v Seatove salone ponovno privabila kupce. Po videnem zadovoljstvu bivših lastnikov, ki so me med testiranjem ogovorili, je Seat vrnil tisto staro limuzino. Toledo. No, kombilimuzino, kar je iz praktičnega vidika še bolje.