Priročni kenguru. – Renault Kangoo 1.5 dCi Extrem

Razred lahkih osebnih dostavnikov je v porastu. V kolikor ne verjamete besedam in številkam se ozrite naokoli med prometno konico.

Berlingo, Kangoo, Partner, Kangoo, Lodgy, Caddy, Doblo, Kangoo…iz križišča v križišče, iz vasi v mesta, si sledi dostavniška evforija. A kje tiči razlog za nakup dostavnika? Kdo je kriv za eksponentno povpraševanje in čemu vse lahko služi dostavnik kot je testni, ekstremi Kangoo?

Vsa zgodba sega v leto 1996, ko je Citroen predstavil Berlinga. Osebno vozilo speto z veliko škatlo. Za nizko ceno je nudilo ogromno prostora, racionalno gospodarnost in veliko mero udobja. Leto kasneje se je Berlingu na sceni pridružil še Renault Kangoo. Zbirka osebnih dostavnikov se je iz leta v leto povečevala in sedaj si prav vsakdo lahko izbere in sestavi dostavnika po svojem okusu.

Najzahtevnejši uporabniki se bodo ob nakupu vselej spogledovali s Kangoojevo različico Extreme. Čeprav vozilo ni nič kaj »ekstremo« (beri V8 agregat, Recaro sedeži, Akrapovič izpuh…), se lahko pohvali z nekaj dodatne zaščitne plastike, ki popestri videz in je tako v stiku s časom, v katerem kupci vse več stavijo na dizajn, robustnost, prezenco vozila…kot v primeru razreda SUV.

Poleg tega ima Extreme še prilagodljivi sistem ESP, ki ima dva režima delovanja. Eden se imenuje Highway mode. Namenjen je višjim hitrostim na asfaltnih podlagah. Drugi pa je primeren za premagovanje makadamskih ali gozdnih poti, saj dopušča malenkost več zdrsa pogonskima kolesoma.

Renault Kangoo 6

Vendar največji ekstrem je Kangoo Extrem.

Vozila, s katerimi so se in se še prevažajo večinoma delavci in obrtniki, se odlično znajdejo v vlogi družinskega prevoznega sredstva. V kolikor ne bi testiral vozilo, ne bi verjel, kaj vse lahko prevažamo s to »škatlo« na kolesih. Najprej sem bil malenkost skeptičen glede volumske uporabnosti, saj so pod stropom nameščeni predalniki, druga vrsta pa se je le zložila v ravno dno. Slednje ni možno kompletno odstraniti iz vozila. No, razen, če si vzamete par ur za vijačenje.

Kakorkoli. Drugi dan je naju s Kangujem  že čakalo delo. Odvoz mize, dveh kredenc in nekaj drobnarij. Šala mala. Nazaj v stanovanje se je pripeljala zakonska postelja. Dolžina 2 m in širina 1,4 m. Najprej stranice, nato naložene latofleks, dva jogija in za povrh še dve nočni omarici. Še kaj. Mogoče še dve dogi, ravno toliko prostora je še ostalo.

Se vam je pokvaril skuter in ne veste kako ga spraviti domov? Nič lažjega. Pokličite znanca, ki je lastnik Kangooja in ena, dva, skuter je na krovu. Le dobro ga je potrebno založiti in dostavniška akcija se lahko prične. Kangoo je suvereno opravil tudi najtežjo preizkušnjo. 40 parov čevljev, 2 kovčka kozmetike, 6 vrečk cunj….ja govorim o selitvi nežnejšega spola. In neustrašni Kangoo je slednje opravil z odliko.

Renault Kangoo 13

V kolikor želite prevažati veliko ali vse stvari hkrati pa vam na izbiro ostane le še kombi, tovornjak ali šleper. Seveda kritiki ne ubeži niti ustrežljivi Kangoo. Materiali v notranjosti so boljši, vendar še vedno ne dovolj mehki, da bi bili prijazni na otip ali dotik. Sedalne površine sedežev bi lahko bile malenkost daljše, saj utrujajo na daljših potovanjih. Vrata prtljažnika pa ob vaši nepazljivosti lahko povzročijo predčasen obisk zobozdravnika. Dvokrilna vrata bi bila dosti bolj uporabna.

Izbira motorja je subjektivna odločitev. Priporočam vam močnejše različice motorjev, saj je vožnja z večjo zalogo moči lahkotnejša. Testnega kenguruja je poganjal 1,5-litrski dizelski motor z močjo 80 kW (110 KM). Motor suvereno upravlja svojo nalogo in se v povprečju zadovolji s šestimi litri dizelskega goriva na 100 prevoženih kilometrov.

Razlogov za nakup Kangooja je več.

Prvi je ta, da za sorazmerno nizko ceno dobite kompaktno praktično vozilo, ki nudi nizke stroške obratovanja ob popolni izkoriščenosti. Naslednji je definitivno višje sedenje, preglednost nad vožnjo, lažji vstop in izstop iz vozila ter nameščanje otrok. Pod tretjo točko najdemo udobje, saj se Kangoo lahko pelje mehkeje kot kakšna moderna limuzina. Na zadnjem, spornem mestu, pa je nedvomno višina nad sprednjo osjo. Pri Kangooju višina znaša le 109 cm, zato boste na leto prihranili vsaj 100€.

V bistvu nakup dostavnika – Kangooja sploh ni slaba ideja, saj nudi enake možnosti kot kombilimuzina, s tem, da je dodatek prostora in uporabnosti večji. In v današnjem času se vam ob nakupu idealnega racionalnega vozila more bržkone nasmihati.