Vozniško pred konkurenco. – Mazda CX-5 CD150 Challenge

Vedno najdemo nekaj, kar ni nič posebnega, a se kljub temu na to stvar navežemo in lahko rečemo, da je odlična. Kot goveja juha, ki jo skuha babica.

Jed, ki mi je najbolj pri srcu, a je vseeno nekaj, kar poznamo vsi in jo vsako nedeljo pridno zajemamo z veliko žlico. Ravno takšna je mazda CX-5. Nič posebnega, vseeno pa prepriča.

Mazdin športni terenec ni nič novega. Na našem tržišču se prodaja že več kot leto dni, še vedno pa jih na cesti ni videti veliko. To je tretja mazda CX-5, ki sem jo dobil v roke. Prav vsaka je ob koncu naredila name dober vtis. Polno opremljena dizelska različica s samodejnim menjalnikom, bencinsko gnana z ročnim in nenazadnje tudi ta, šibkejša dizelska. Zakaj? Ker se peljejo naravnost odlično.

O obliki ne bom izgubljal besed, ta je tako ali tako subjektivne narave. Meni je všeč, morda malenkost bolje od konkurence, je pa podobnost med tekmeci takšna kot pri dvojajčnih dvojčkih. Tudi znotraj ni nič posebnega. Konzola klime je prenizko, reže za dovod svežega zraka so majhne kot strelske line na vojaških bunkerjih, stopalka sklopke je malce previsoko, multimedijski vmesnik pa lahko zmedeno upravljamo s tremi različnimi sklopi komand. Kljub temu pa se bomo v avtu počutili dobro. Celo pregledna je.


mazda cx5 9

Tipk za vse možne tehnične dodatke je ogromno.

RVM, CSS, NFS, COD. Že res, da terminologija teh slednjih izrazov ne drži, vseeno pa sem navdušen nad pripomočki. Sistem za zaznavanje vozil v mrtvem kotu je ena izmed najbolj koristnih, potem je tukaj še lane assist, ki sicer ne bo deloval najbolj učinkovito, sistem za preprečevanje naleta pri nižjih hitrostih in pa nenazadnje tudi prilagodljivi ksenonski žarometi s samodejnim uravnavanjem dolžine snopa. Sistem dolgih in kratkih luči res ne menja kot odličen voznik, a bo vseeno svojo nalogo upravljal zelo dobro.

Vožnja je poglavje zase, Skyaktiv tehnologija naj bi v prvi vrsti skrbela za neverjetno nizko porabo, a temu s sedmimi litri ni ravno tako. Se pa majhna masa vozila najbolj pozna na vozni dinamiki. Mazdo lahko v ovinek zapodimo s presenetljivo dobrim občutkom. Pri tem pomaga tudi odličen dizelski motor. »Turbinske luknje« ni čutiti in vse tja do avtocestnih hitrosti, 110 kilovatov več kot presenetljivo, celo malce športno poganje tega športnega terenca. V kombinaciji z natančnim šeststopenjskim ročnim menjalnikom, je vožnja užitek. Za kakšno strmino boste še kako cenili mazdin štirikolesni pogon.


S svojo ceno okoli 30ih tisočakov ne bo najcenejša v tem segmentu, a ji tudi ni potrebno biti. Tisti, ki ceni vozne lastnosti se bo z njo v vsakem primeru odpravil na testno vožnjo in hitro ugotovil, zakaj bo proti konkurenci odštel par tisočakov več. Za vse ostale je na voljo konkurenca.

Motor

Turbodizelski, štirivaljni, vrstni, 16 ventilov, 2.191 ccm, 110 kW (150 KM) pri 4500/min, 380 Nm pri 1800-2600/min. Poraba goriva (EU) 6,0/4,7/5,2 l/100 km. CO2: 136 g/km.

Prenos moči

Štirikolesni pogon, ESP, Šeststopenjski ročni menjalnik. Gume 225/65 R17 (Yokohama).

Podvozje in karoserija

Terenec, 5 vrat, 5 sedežev. Dolžina 4,555 m, širina 1,840 m, višina 1,670 m. Medosna razdalja 2,700 m. Prtljažnik (normno) 503-1.620 l. Rezervoar: 58 l. Mase: prazno vozilo 1.605 kg, dovoljena obtežba 2.105 kg.

 

Največja hitrost (km/h):197

Pospešek 0-100 km/h (s): 9,4

Poraba goriva (l/100 km): Testno povprečje:  7,0

Osnovni model (2.0i 2WD): 22.590 EUR

Testno vozilo (150CD AWD): 29.390 EUR