Outsider. – BMW 320d Gran Turismo

Bavarci so do nedavnega imeli modelno paleto striktno definirano. Na voljo so bile serije 3, 5, 6 in 7. Oblike so bile poznane kot limuzina, karavan, kupe ter kabrio.

V začetku 21. stoletja je sledila eksplozija modelov. X5, X3, X6, X1, 1…izrazi kot so SUV in SAV so preplavili avtomobilistično literaturo. No, nedavno so lansirali  še Gran Coupe in Gran Turismo. Slednja oblika je premešala karte v seriji 3.

Trojka Gran Turismo je nekakšen miks bavarske palete. Za neodločne stranke. Takšne, ki jim je serija 3 preveč »povprečna«, serija 5 predraga, vendar se ne želijo odreči udobju. X3 previsok, ampak kljub temu želijo lastniki sedeti višje in imeti pregled nad upravljanjem.

Oblikovno je vozilo polno detajlov. Sprednja maska spominja na starejše modele nemške znamke, ki so imeli zasekan nos v stilu morskega psa. Reža na boku, ki služi za boljšo aerodinamiko, je pri BMW-jih novost, ki se bo postopoma razširila skozi celotno bavarsko paleto. Vrata so brez okvirjev in posledično dajejo videz kupeja. V zadku se skriva aktivni spojler, ki se samodejno dvigne nad 110 km/h in poklopi pod 80 km/h. Seveda je možno spojler tudi ročno krmiliti preko stikala.


Prtljažnik.

Gran Turismo ima največjega v seriji. Čeprav je z vidika uporabnosti in oblike boljši karavanski zadek, se GT pohvali z večjo prostornino. V prtljažnem prostoru najdemo še kup pripomočkov, ki nam olajšajo tovorjenje prtljage. Mreža, kaveljčki, pregrade, hranilno mesto spodaj v katero lahko spravimo še deljeno prtljažno polico.

Preselimo se v notranjost. Tukaj izrazitih novosti ni. Le za trenutek boste pomislili, da ste v seriji 5, ko boste tam čez zagledali sopotnika in tam zadaj še preostalo družbo. Serija 3 Gran Turismo se lahko pohvali z izjemnim prostorom za zadaj sedeče potnike, saj ponuja več kolenskih centimetrov kot serija 5. Preverjeno. Po številkah se lahko kosa celo s serijo 7.

Testno vozilo je bilo opremljeno s paketom Sport Line in seveda z dolgim seznamom dodatne opreme. Tako je GT imel serijsko spredaj nameščena športna sedeža, ki zelo dobro skrbita za oporo v ovinkih. Odlično se prilega tudi možnost podaljšanja kolenskega dela za voznike višje rasti. Sedalne površine so bile odete v črno usnje z rdečimi šivi. Sredinsko konzolo je krasil brušen aluminij z vložkom rdečih letvic. Na seznamu opreme so bili še aktivni biksenonski žarometi, dvopodročna avtomatska klimatska naprava, program ECOPRO, navigacijski sistem Professional, samozatemnitvena vzvratna ogledala in še nekaj malenkosti.


Udobje in ergonomija sta pri Bavarcih samoumevna.

Gran Turismo se pelje lahkotno. Lepo požira vibracije udarnih jam in grbin. Najverjetneje so k večjemu udobju doprinesla »le« 17-palčna (zimska) platišča. Ergonomija je vrhunska. Voznik ima možnost na tisoč in en način poiskati idealni položaj. Komandna stikala so na dosegu prstov, tako, da ni potrebno odvračati pogleda s ceste. V posebnih primerih je na voljo vrtljivi gumb (iDrive), ki se ga s časom uporabnik navadi in lahko z njim upravlja na pamet.

Testno vozilo je gnal dvolitrski dizelski agregat z močjo 135 kW (184 KM) v kombinaciji z osemstopenjskim samodejnim menjalnikom. Že poznana motorizacija se je ponovno izkazala za solidno in povsem zadostno vsakdanjo izbiro. Agregat je preverjen, preseneča z nizko porabo in povsem ustreza karakterju vozila.

Klasičen BMW dirkalnik GT ni.

Ima višje težišče in posledično se bolj nagiba v ovinkih. Dinamika spominja na brate iz serije X. Zato je bolj pisan na kožo umirjenim uporabnikom, kot pa tistim, ki vsako jutro lovijo zeleni val in skačejo iz levega na desni pas ter ponovno na levega. Za takšno početje je GT pravi outsider in ravno zaradi tega je zanimiva izbira iz vidika nakupa, saj so le redki, ki na prvo žogo spoznajo, da imajo opravka » še z enim BMW voznikom«.

Vsekakor ima redkost in ekskluziva svojo ceno. V osnovi je Gran Turismo 1.500 evrov dražji od limuzinske serije 3. Testni primerek je stal nekaj pod šestdeset tisočaki. Veliko, če nanj gledamo z vidika serije 3. V kolikor konkurenco predstavlja serija 5, pa zna GT marsikoga prepričati v nakup.

 

Motor

Turbodizelski, štirivaljni, vrstni, 16 ventilov, 1995 ccm, 135 kW (184 KM) pri 4000/min, 380 Nm pri 1500-2750/min. Poraba goriva (EU) 5,8/4,4/4,9 l/100 km. CO2: 129 g/km.

Prenos moči

Pogon na  zadnji kolesi, ESP, Osemstopenjski samodejni menjalnik. Gume 225/55 R17 (Bridgestone).

Podvozje in karoserija

Karavan, 5 vrat, 5 sedežev. Dolžina 4,824 m, širina 1,821 m, višina 1,508 m. Medosna razdalja 2,920 m. Prtljažnik (normno) 520 l. Rezervoar: 57 l. Mase: prazno vozilo 1640 kg, dovoljena obtežba 650 kg.

 

Največja hitrost (km/h): 230

Pospešek 0-100 km/h (s): 8,0

Poraba goriva (l/100 km)

 

Testno povprečje:  6,2

Osnovni model (BMW 318d Gran Turismo): 37.700 EUR

Testno vozilo (BMW 320d Gran Turismo): 58.437 EUR