Prednost garancije. – Opel Meriva 1.4 LPG Active

Mali enoprostorec iz Russelheima je na kupce stavil z unikatno segmentno zasnovo, poznano iz starejših limuzin. Odpiranje zadnjih bočnih vrat, nazaj. Po novem pa Meriva, poleg samomorilskih vrat (suicide doors), ponuja še tovarniško vgrajeno plinsko napeljavo.

Mervio druge generacije zaznamujejo zadnja vrata, ki se odpirajo v nasprotni smeri in tako omogočajo lahek dostop do zadnje klopi.  V praksi se je potrebno na vrata najprej privaditi, saj so težka in okorna. Enostavnejša in boljša rešitev bi bila drsna vrata. Mogoče v prihodnje.

Funkcionalnost  je ena izmed namembnosti avtomobila. Zadnja klop se lahko podre ali premakne v vse možne smeri in s tem poveča prostornino prtljažnika ali prostor za sedenje zadaj. Prostor za odlaganje drobnarij je dobro razporejen po potniški kabini. Ergonomija voznikovega in sovoznikovega sedeža je dobra, medtem, ko se znajo potniki na zadnji klopi pritoževati čez trdoto sedalnih površin.

Opremo Mervie najdemo na vrhu cenika. Vstopni paket Active je vseboval klimatsko napravo, samozatemnitveno vzvratno ogledalo, temnejša stekla, aluminijasta platišča, multifunkcijski volan, sredinski naslon za roko, radio s podporo AUX in CD ter še nekaj malenkosti.


Novost pri Merivi je motor z možnostjo vožnje na dva energenta.

Vozilo poganja 1,4-litrski turbobencinar z močjo 88 kW (120 KM) in lahko deluje na bencin ali plin (LPG). Sistem deluje čisto enostavno. Ob vžigu avtomobila motor deluje na bencin. Po nekaj kilometrih se plinska napeljava ogreje in prične delovati. Takrat zaznamo spremembo igle na števcu količine goriva (ja, enoten števec prikazuje stanje bencina ali stanje plina…)in vklop rdeče lučke pri gumbu LPG. Vozimo se na plin.  Preklop med bencinom in plinom je povsem neopazen med vožnjo. Način delovanja pa lahko izberemo tudi povsem samodejno.

Kdaj vozi Meriva na bencin oz. na plin je brez pogleda na gorečo lučko težko presoditi. Mogoče na avtocesti, ko je vozilo za odtenek manj odločno pri pospeševanju. Razen motorizacije, je vse poponoma enako klasični Merivi. Podvozje je nastavljeno bolj »nemško«. Občutek na volanu je dober in enoprostorec je zelo lepo vodljiv. Pogrešal sem le šesto prestavo, ki bi še kako prav prišla na avtocesti. Ta bi zmanjšala porabo goriva in znižala raven hrupa v kabini.

Sledi ključno vprašanje. Ali se nakup takšne Meriva splača?

Testni izračuni so pokazali, da Meriva v povprečju porabi 8,2 litra bencina in 11 litrov plina. Ker ima plin nižjo ceno se vozimo približno za 30-odstotkov ceneje kot z bencinom. Seveda moramo za plinsko inštalacijo doplačati še 1.100 evrov in jo kasneje tudi servisirati. Ima pa prednost v tovarniški garanciji in preverjeni vgradnji.


O bajnih prihrankih, z vožnjo na plin, tako ne moremo govoriti. Z njo lahko le delno omilimo stroške ter dvignemo ekološko zavest, ki v tem momentu zelo moderna.

 

Motor

Turbobencinski, štirivaljni, vrstni, 16 ventilov, 1.364 ccm, 88 kW (120 KM) pri 4.800-6.000/min, 175 Nm pri 1.750-4.000/min. Poraba goriva (EU) 8,0/5,3/6,2 l/100 km. CO2: 146 g/km.

Prenos moči

Pogon na sprednji kolesi, ESP, Petstopenjski ročni menjalnik. Gume 205/55 R16 (Bridgestone).

Podvozje in karoserija

Enoprostorec, 5 vrat, 5 sedežev. Dolžina 4,288 m, širina 1,812 m, višina 1,615 m. Medosna razdalja 2,640 m. Prtljažnik (normno) 400-1.500 l. Rezervoar: 54 l bencin, 44 l plin (80%). Mase: prazno vozilo 1.360 kg, dovoljena obtežba 630 kg.

 

Največja hitrost (km/h): 188

Pospešek 0-100 km/h (s): 11,5

Poraba goriva (l/100 km)

 

Testno povprečje:  8,2 (bencin), 11 (plin)

Osnovni model (1.4 Turbo LPG Active): 19.690 EUR