Seat Leon SC 2.0 TDI FR

Odkrito povedano ne vem, kaj pomeni kratica FR. Zagotovo nima takšnega prizvoka kot recimo kratice GT(i), RS, ST ali morda celo AMG in M.

Po večih urah za volanom Leona pa več kot očitno pomenijo zabavo, veselje in vozne radosti. Tudi v kombinaciji z dizelskim agregatom.

Ob pregledu specifikacij je več kot očitno Leon FR s 135-imi kilovati popolnoma enak Golfu GTD. S tehničnega vidika vsaj. Oblikovno deluje precej manj zadržano in bolj čustveno, tako kot večina vozil Seat. Linije so bolj dinamične, ostro zarezane luči na prednjem in zadnjem delu avtomobila odlikuje polna LED tehnologija, le meglenke so klasične, zadnji konec pa iz pol profila deluje presenetljivo podobno zapeljivim linijam italijanskih lepotic.

Ni tipičen Nemec in to je zagotovo velik plus.

Če se iz Golfa presedemo v Leona lahko takoj občutimo, da gre kljub isti tehnologiji za razred nižjo kvaliteto materialov. Vseeno to ne bo moteče, ergonomija je dobra, zasnovanost voznikove okolice je prijetna. Prostora je dovolj, ravno tako bočne opore v zavojih, si boste pa na dolgih poteh želeli izdatneje nastavljive ledvene opore.


leon-sc-21

Po prvih nekaj kilometrih vožnje sem ugotovil, da se z izbiranjem nastavitev voznega programa ne bom več obremenjeval. Čar vožnje takšnega Leona je v programu Sport. Načina ECO in Normal naj bi sicer pripomogla k varčnosti, a ravno tako avtomobil izgubi ogromno navora in kar je še bolj pomembno zvočno kuliso. Sicer ta ne bo takšna kot je v Golfu GTD, ki ima nameščen poseben generator zvoka, a bo znotraj vozila v vas, kljub temu da je dizel, prebudila podivjanega najstnika. Vsaj v meni je. No in tudi kljub temu, da je bil večino časa vključen način delovanja Sport, poraba ni presegla 6-ih litrov na prevoženih 100 kilometrov.

Vožnja je čvrsta, športna, a 18-palčnim platiščem navkljub, znosna in celo udobna. Brez najmanjše težave se bomo s takšnim vozilom odpravili na dolgo pot. Kot nalašč za izlete do oddaljenih prelazov. Tam pa bomo lahko uživali v ovinkih in športni dinamiki. Volan bo podal zadostno število informacij, le občutek na menjalniku bo preveč vsakdanji in premalo športen. Čisto nič drugačen kot v vseh vozilih VAG. Daleč od tega, da je menjalnik slab, le hodi bi lahko bili krajši, ročica pa bolj športno težka.


Pred koncem naj omenim še LED žaromete.

Le ti v normalnih pogojih svetijo odlično, v slabih vremenskih razmerah pa so mi povzročili veliko preglavic. Zagotovi bi pred izbiro te dodatne opreme podrobneje preizkusil eno in drugo svetilno tehniko drugo ob drugi.

Če sem se na začetku pritoževal, da ne vem kaj pomenijo kratice FR, lahko po tednu dni dodam le, da je morda bolje tako. Cena Leona FR je predvsem na račun imena okrog pet tisočakov nižja od primerljivega Golfa GTD. Oprema pa je pri akcijski paketih tako rekoč »zastonj«. 18-palčna platišča, parkirni senzorji na obeh koncih vozila, medijski sistem in  strešno okno vas bodo recimo stali zgolj 750 evrov.

Leon FR je zagotovo eno izmed zabavnejših vozil, ki se lahko v vsakdanji uporabi obnesejo ravno tako dobro kot nekatere dolgočasne alternative. Če je v vašem genskem zapisu nekaj avtomobilističnega DNK, potem boste definitivno nad Leonom FR navdušeni.

 

Motor

Turbodizelski, štirivaljni, vrstni, 16 ventilov, 1968 ccm, 135 kW (184 KM) pri 3.500/min, 380 Nm pri 1.750-3.250/min. Poraba goriva (EU) 5,1/3,7/4,2 l/100 km. CO2: 109 g/km.

Prenos moči

Pogon na prednji kolesi, ESP, Šeststopenjski ročni menjalnik. Gume 225/40 R18 V (Continental).

Podvozje in karoserija

Kombilimuzina, 3 vrata, 5 sedežev. Dolžina 4,228 m, širina 1,810 m, višina 1,446 m. Medosna razdalja 2,636 m. Prtljažnik (normno) 380 l. Gorivo 50 l. Mase: prazno vozilo 1350 kg, dovoljena obtežba 450 kg.

 

Največja hitrost (km/h): 228

Pospešek 0-100 km/h (s): 7,5

Poraba goriva (l/100 km)

Testno povprečje:  5,7

Osnovni model (1.2 TSI Style) : 13.790 EUR

Testno vozilo (2.0 TDI 184 FR): 23.855 EUR