Romunski ekspres – Dacia Logan MCV 1.5 dCi Ambiance

Leta 1986 je takrat jugoslovanska Zastava, Američanom predstavila Yuga. Balkancem ljubo vozilo je bilo deležno mnogih zbadljivk, češ, Yuga rangerji kupujemo otrokom, da se vozijo po posesti.

Podobno sliko je pred leti s strani Slovencev doživljaja Dacia, saj so se mnogi posmehovali iz njene preteklosti in proizvodne države. Vendar v letu 2013 je Dacia v Sloveniji prodala več kot 1.000 vozil. So se »Slovenclni« spreobrnili?

Dacia pridno zapolnjuje modelne vrzeli. Kombilimuzina, dostavnik, kombi, limuzina, terenec…in sedaj še karavan. Čeprav je družinski predstavnik poimenovan Logan MCV, nima nič skupnega s prejšnjo generacijo vozila. Poslovila se je tudi sedem-sedežna zasnova .Pri Daciji so želeli ohraniti zgolj ime, ki ponazarja prostornost.

Logan MCV postreže s prtljažnikom, ki v osnovi meri 572 litrov. Z zlaganjem sedežev lahko MCV sprejme do 1.518 litrov krame. V primeru, da želimo tovoriti daljše predmete, pa ima Dacia možnost prekucniti še sovoznikov sedež. Za doplačilo, se razume. Takrat karavan sprejme do 2,8 m dolge predmete. V vozilu se lagodno pelje tudi pet oseb s prtljago vred. Prostornost je zapisana v genih vozila.

Romunka pa ima še eno posebnost.

Nudi čisto preprosto rokovanje. Ni ga šoferja, ki ne bi znal opravljati z Dacio Logan MCV. Testno vozilo je bilo opremljeno z opremo Ambiance. Enostavna potniška kabina je vsebovala le volanski obroč, radio, klimo…vzvratna ogledala se namestijo ročno, tako kot se odpirajo in zapirajo zadnja stekla. Brisalci so tristopenjski (nič avtomatizacije), luči ročno nastavljive po višini…v bistvu vozilo vsebuje točno to, kar uporabnik vozila v osnovi potrebuje. Za povrh pa je prisoten še izjemno nizek faktor pokvarljivosti.

Manjšo kritiko moram nameniti položaju za volanom, ki ga težko idealno nastavimo, ob pomanjkanju nastavljive višine sedeža in globine volanskega droga. Za odtenek so prekratke sedalne površine, ampak na krajših relacijah se tega ne občuti.

Za pogon je skrbel 1,5-litrski dizelski agregat s 55 kW moči, ki dobro opravlja zastavljene naloge. Kljub temu, da ima menjalnik le pet stopenj, se izkazal z varčnostjo in prožnostjo. Agregat se z lahkoto zavrti v višje vrtljaje in doseže avtocestne hitrosti. Povrhu vsega je agregat pravi šparovček, saj stežka preseže porabo preko 5 litrov goriva na 100 prevoženih kilometrov. Dizelski agregat je dobra izbira za pogon karavana, saj pri vožnji z obremenjenim vozilom pride do izraza navor agregata. V kolikor opravljate krajše relacije ter vam dizel ne diši najbolje, pa lahko zanimivo alternativo predstavlja bencinski Logan MCV s tovarniško plinsko napeljavo.

Dacia Logan MCV je interesanten avtomobil, saj se cenovno nahaja na mestu, kjer se kupci odločajo predvsem za rabljena vozila. Romunski karavan bo prepričal tiste, ki se raje vozijo v novem avtomobilu, potrebujejo veliko prostora, se ob 5-letni garanciji požvižgajo na nenadne okvare in jim znamka na maski ne predstavlja življenjskega cilja.