Križanec iz ozadja. – Mitsubishi ASX 1.8 DI-D Invite

Mitsubishi ASX je vozilo na katerega ob nakupu mestnega terenca sploh ne pomislimo. Enostavno pozabimo, da vozilo obstaja. Glavni krivec za to je nedvomno nevpadljiva oblika, vendar ASX skriva veliko atributov, katere bi kupci lahko vzeli na znanje.

Nedolgo nazaj je ASX doživel prenovo. Nekaj sprememb spredaj, malo zadaj. Nove barve, platišča, preoblikovana notranjost, nove tehnične igračke, novo nastavljeno podvozje in posodobljena paleta dizelskih motorjev.

Po prenovi Japonec oblikovno še vedno ne izstopa kot trenutno aktualni križanci Nissan Juke, Renault Captur, Opel Mokka, ampak med njimi deluje odraslo, zrelo. Temu primerna je tudi osnovna cena, ki je par tisočakov višja kot pri butičnih križancih. Z dodajanjem opreme pa se lahko z ASX-om hitro znajdemo v cenovnem razredu Nissana Qashqai ali Peugoet 3008, ki v osnovi ponujata več prostora.

Vendar, tudi v ASX-u se da peljati 5 odraslih. Prtljago pospravi 442 litrski prtljažnik, ki se enostavno poveča z zlaganjem zadnjih sedežev. V kabini prevladuje enostavnost in uporabnost. Materiali so na nekaterih delih še vedno plastični, vendar ne delujejo ceneno. Ergonomija je na sprednjih sedežih odlična. Voznik si hitro nastavi želeni položaj, s katerega ima dostop do komand na dosegu roke. Upravljanje je enostavno, zato je ASX pisan na kožo predvsem starejšim kupcem in takšnim, ki jim računalništvo ne diši.

Preverjena tehnika!

Testno vozilo je poganjal novi 1,8-litrski dizelski agregat z močjo 85 kW (115 KM). Moč se je preko šeststopenjskega menjalnika prenašala na sprednji kolesni par. Moči je glede na težo in namembnost vozila dovolj. Motor se lepo pelje v nizkih vrtljajih, ob hitenju pa se rad zavrti tudi višje. S pomočjo 6-stopenjskega ročnega menjalnika in sistema start&stop lahko dosegamo zelo nizke porabe. Izračun testnega povprečja je nanesel nekaj več kot 6 litrov goriva na 100 prevoženih kilometrov.

Vožnja po regionalnih cestah je udobna in ne predstavlja večjega napora. Vzmetenje je mehkeje nastavljeno, vendar ne oskruni vozne dinamike. Med zavoji se ustvari suveren občutek na volanu, ne glede na podlago. Na terenu, tu mislim predvsem na makadam, se ASX odlično pelje. Zaradi prej omenjenega mehkega podvozja se tresljaji minimalno prenašajo na potnike. Izostanek štirikolesnega pogona bi pogrešal v kaotičnih zimskih razmerah ali na reliju Dakar, za slovenske ceste pa menim, da še vsaj zaenkrat, lahko kamorkoli zapeljemo s sprednjim pogonom.

Mitsubishi ASX je drugačen od trenutnih trendovskih križancev. Ohranja prvovrstni koncept enostavnosti in uporabnosti, brez nepotrebnih tehnoloških rešitev. Predstavlja odlično izbiro tistim, ki si želijo varno, varčno in zanesljivo večnamensko vozilo. Čeprav cena 23 tisočakov, kolikor je stalo testno vozilo, ni med najbolj ugodnimi.