Picasso v elektronski obliki. – Citroën C4 Picasso e-HDI 115 Exclusive Avt.

Linija C, kot jo imenujejo pri Citroënu, naj bi se od linjije DS razlikovala predvsem po manj ekskluizivni in skromnejši opremi. Ampak s prihodom modela C4 so tudi te meje očitno čedalje bolj zabrisane. Sploh, če dobiš na preizkus model z enim najbogatejših paketov opreme…

C4 Picasso se od predhodnikov in tudi ostalih avtomobilov zopet precej razlikuje. Predvsem je bil mnogih polemik deležen prednji del vozila z dokaj nenavadno oblikovanimi ozkimi lučmi. Zgornji paket v LED tehnologiji je namenjen smernikom in dnevnim lučem. Vse v enem. Oziroma enkrat eno enkrat drugo. Spodnji del pa običajnim žarometom (tokrat doplačilnim ksenonskim). Pravzaprav je nenavadno le to, da so svetilni elementi med seboj ločeni in to kar precej, tako, da je oblikovalska svoboda zopet izzvala kar nekaj kritik.

Na prvi pogled in ob prvih slikah so se mnogi zgražali. S časom pa se oblike navadimo in lahko postane celo simpatična. Če ne drugega pa vsaj tako nenavadna in prepoznavna, kot smo to iz Citroënove zgodovine tudi že navajeni. Nekateri so se celo že pritoževali nad preveč konvencionalno obliko zadnjih luči. A pogled od blizu tudi tu odkrije nekaj ekskluzive. Če že zunanjost ne odkriva, pa je zanimiva notranjost. Oblika je namreč takšna, da ob prižganih LED elementih svetloba izginja šele nekje daleč v notranjosti. Nekakšen globinski efekt torej.

Ampak, če pustimo izgled zunanjosti v presojo vsakemu posamezniku in se posvetimo notranjosti kaj hitro spoznamo, da smo tu lahko še v večjih škripcih. Volan sedež in stopalke sicer ostajajo na splošno dogovorjenih in običajnih mestih, tako, da normalno »izučen« voznik seveda lahko upravlja z vozilom. Ampak tu je že drugačna in nad volan postavljena ročica (samodejnega) manjalnika. Tu je seveda tudi samodejnost menjalnika, ki pa že nekaj čas ni več tak tabu kot pred leti…


Več dela bo vsekakor z upravljanjem ostalih sistemov.

Ob pogledu na armaturno ploščo seveda takoj padeta v oči dva sredinsko nameščena velika zaslona. Že to bo prva zadrega za tiste, ki so vajeni merilnikov pred  (nad ali pod) volanskim obročem. Zgornji (12-palčni) zaslon je v osnovi namenjen prikazu merilnikov in podatkov o dogajanju z vozilom. Tu je merilnik hitrosti, vrtljajev, stanje tempomata, navigacija…  Tudi samodejno parkiranje – mimogrede celo zelo solidno deluje – je v celoti podprto z video prikazom. Tisti spodnji (7-palčni) zaslon je namenjen upravljanju vsemi drugimi številnimi sistemi avtomobila (klima, radio navigacija, parkiranje, povezava v internet…). Besedo številnim bi tukaj verjetno moral zapisati poudarjeno, saj je nastavitev res toliko, da si bo treba za podrobnosti vzeti kar nekaj časa.

Druga podrobnost, ki bo morda zmedla predvsem starejše voznike pa je število in oblika stikal. Klasičnih je bore malo saj so stikala le še »ikone«, ki se odzivajo na dotik. Pa to še ni vse. Ko smo v določenem programu tudi zaslon reagira na dotik. Torej ni treba dosti ugibati, komu so taki sodobni avtomobili namenjeni. Generaciji, ki je zrasla v dobi računalništva! Dedki in babice lahko avtomobil le kupijo, da se bodo potem z njim vozili vnuki. Oni si tako ali tako ne bodo znali nastaviti vsega kar bi bilo treba.

Ampak kljub vsemu vožnja še vedno zahteva neko mero pozornosti. Pravzaprav v tej gostoti prometa čedalje več. In prav skrbi me, kdaj se bo ta mladina imela čas ukvarjati z vsemi sodobnimi dodatki… In če pri tem pustimo vse internetne povezave ob strani – tudi za nastavitev klimatske naprave je postopek povsem enak. Za nameček pa so stikala na dotik še dokaj muhasta in ne reagirajo vedno, tako, da imamo delo še s preverjanjem! Kakorkoli, očitno bodo sodobni računalniški guruji morali skleniti določen kompromis: ali se bodo ukvarjali z zasloni na dotik ali pa vozili avtomobil.


Sicer pa je Citroën C4 Picasso lahko zelo udobno in prijetno prevozno sredstvo.

Prostornost, zračnost, preglednost in svetloba skozi podaljšano vetrobransko steklo lahko ugodno vplivajo na vožnjo. Trikotno stransko okence ni le samo sebi namen, temveč je v prid dobri preglednosti. Tudi zvočna izolacija in na udobje naravnano podvozje je vredno pohvale. Vozniku so namenili celo samodejni (robotizirani) menjalnik s prestavno ročico pred volanskim obročem. Možno je prestavljati tudi z ušesi za volanskim obročem, prevladuje pa vsekakor samodejnost.

Menjalnik v testnem vozilu je bil še iz starejše generacije in si je zato privoščil kar nekaj pozibavanja pri menjavanju prestav. Občutljivi na morsko bolezen, pozor! Počakajte na novejšega ali pa raje izberite ročnega. Motorna izbira je seveda odvisna tudi od števila prevoženih kilometrov, dizelskemu agregatu pa pravzaprav ni kaj dosti zameriti. Deluje uglajeno, zmogljivosti so avtomobilu primerne, poraba goriva pa tudi dovolj zmerna.

Kar nekaj sredstev (beri: denarja) je bilo v tem Citroën C4 Picasso namenjenih udobju. Tako sta na primer prednja sedeža opremljena kar z lepim številom elektromotorjev in električnih žic. Ne le ogrevna tudi različne možnosti masaže nudita. Zamerimo jim lahko le to, da bi masaža (če že!) lahko bila bolj intenzivna. Tudi sopotnikov sedež je nekoliko poseben. Električno nastavljiv podaljšek omogoča da sopotnik iztegne in si podpre noge. Le na dolžino nog in velikost stopal so pri tem nekoliko pozabili. Očitno se oblikovalci, ki so si zamislili to rešitev niti enkrat niso usedli in preskusili novosti. Kaj hitro lahko namreč zmanjka prostora! Še pri manjših, kaj šele pri večjih osebah.

IMG_6309

Prtljažni del je vsekakor tisti del vozila, ki bo najbrž prepričljivejši.

Druga sedežna vrsta je vzdolžno pomična, naslonjala pa se skupaj s sedalnimi deli (vsako posebej) pogreznejo v tla. Vrata prtljažnika odpira elektrika ampak, če vam je to opravilo prepočasno ga lahko (v meniju) izključite in prtljažnik odpirate tudi ročno. Citroën C4 Picasso ponuja dovolj prostornosti in prilagodljivosti, da bo zadovoljil tudi tiste zahtevnejše.

In če na koncu na kratko povzamemo, smo si lahko edini, da je najbogatejši paket opreme predvsem eskalacija sodobne elektronike, ki v sodobnem avtomobilu zavzema čedalje več prostora. Če je to potrebno ali ne seveda prepuščamo presoji vsakega posameznika. Vsekakor sem prepričan, da se Citroën C4 Picasso prav tako lahko prikupi marsikateri sodobni družini, tudi z malce manj elektronskega bremena… Smotrnost pri izbiri tu vsekakor ni odveč. Menda so raziskave evropskega trga pokazale, da povprečen evropski kupec kar 60 odstotkov stvari, ki jih kupi, ne potrebuje!