Bolj je staro, bolj je dobro. – Renault Megane Grandtour GT

Francozi so ob polnoletnosti modela Megane na trg poslali posodobitev tretje generacije vozila, ki na trgu vztraja že vse od leta 2008. Modelno leto 2014 prinaša v B-segment svež obraz, višjo stopnjo varnostne opreme ter dolg spisek plačljivih dodatkov.

Megane je s prenovo dobil všečen sprednji del. Velik znak in podoba, ki je skladna z ostalimi modeli iz družine Renault družinskemu, vozilu zelo pristajata. Odbijači, ki so del opreme GT line, s srebrnimi vložki popestrijo izgled karavana.

Piko na i doda še kovinsko modra barva.

Notranjost je prečiščena ter pregledna. Številne gumbe je nadomestil velik informacijski sistem z zaslonom na vrhu armature, ki ga upravljamo preko vrtljivega gumba na sredinski konzoli. Žene ga sistem R-Link, ki deluje dobro in izpolnjuje vse kar voznik v sodobnem avtomobilu potrebuje. Predvaja navigacijo, povezuje se s telefonom, bere skladbe z SD-kartic in USB ključka. Prav tako je sistem praktičen in lahkoten za uporabo. Na zaslonu se prikazuje tudi kamera za vzvratno vožnjo.

renault megane gt 17


Novost pri varnostni opremi je sistem za ohranjanje smeri, ki ga pri Renaultu imenujejo Visio.  Ta nas s piskom opozarja, kadar prevozimo črto, brez da bi to nakazali s smerokazom. Sistem deluje preko kamere, ki je nameščena za ogledalom. Žal sem pri varnosti pogrešal napredne sisteme za samodejno parkiranje in radarski tempomat, ki jih konkurenti že poznajo.

V kabini je dovolj prostora za prevoz petih oseb.

Spredaj sedeča potnika razvajajo športni sedeži z izdatno bočno oporo. Prtljažni prostor je lahko dostopen in sprejme med 479 in 1.562 l litri prtljage, kar pa ni ravno veliko glede na konkurente.

Testno vozilo je poganjala najmočnejša izvedba 1,6-litrskega dizelskega agregata, ki razvija moč 96 kW (130 KM). Agregat suvereno opravlja svoje delo in je pravi sopotnik družinskega karavana. Pohvali se s 300 Nm navora, ki pridejo prav pri avtocestnih pospeševanjih ter prehitevanjih. Predvsem kadar je vozilo obremenjeno. Agregat je izvrsten še na področju porabe goriva, saj je v povprečju na testu zahteval približno 5,5 litra goriva na 100 prevoženih kilometrov. Agregat z vrha ponudbe dizelskih motorjev je zagotovo odlična izbira za vse tiste, ki delate veliko število kilometrov.


Konec koncev je le malo stvari, ki bi lahko koga ustavile pred nakupom osveženega Francoza. Ena izmed njih je cena, ki se je v testnem primeru zavihtela na dobrih 22 tisoč evrov. Je pa res, da ob tej ceni, dobite enega boljših karavanov, s preverjeno tehniko, hudo opremo in to še v barvi, ki resnično zažiga.