Vzhodni urbanist. – Nissan Note 1.2 Accenta Look

Ni vsak Urban urbanist, lahko pa s šolanjem postane eden izmed njih. Delo urbanista temelji na snovanju bivalne okolice. Ustreznost tipa stavbe, barve, načina gradnje in tako naprej. Japonski urbanisti imajo zato vse večjo skrb kje in kako popredalčkati bivalne prostore.

Seveda, ker po navadi stanovanju pripada še eno vozilo, se postopek zakomplicira še na področju parkirišč. V globine ali v višave. Kam graditi naslednja bivališča jeklenih konjičkov.

V mestih šteje velikost vozila. Manjše je boljše. Vsaj, kar se parkiranja tiče. Nissan je drugo generacijo modela Note posodobil ter nadgradil, vendar je ohranil njegove osnovne prioritete. Prostor, prilagodljivost, okretnost in gospodarnost.

Marsikdo ne verjame, koliko se najde prostore na štirih metrih dolžine. Z Noteu se enostavno pelje pet oseb. Če premaknemo zadnjo klop naprej, pa se par lahko odpravi za teden dni s kolesi na morje. Inovativno. Ker je Note visok lahko vanj sedemo celo s klobukom na glavi.

Vozniku po novem soflirajo električna pomagala.

Ta povejo, če se kdo nahaja v mrtvem kotu, ščitijo pred naletom in s kamero varujejo zadek. Oprema Accenta Look Noteu nadene še avtomatsko klimo, električno pomična stekla, radio z MP3/USB podporo, tempomat in omejevalnik hitrosti, zatemnjena stekla, 16-palčna alu platišča in sončno streho.

nissan note 2

Testno vozilo je poganjal 1,2-litrski trivaljni motor, ki zmore 59 kW (80 KM) moči. Motor se odlično znajde na predmestnih vpadnicah in mestnih jedrih. Hitro doseže delovno temperaturo, je dovolj poskočen za prometno konico in ne potroši veliko goriva. V povprečju je porabil dobrih 6 litrov goriva na 100 prevoženih kilometrov.

Vožnja je udobna. Volanski mehanizem je natančen. Izkaže se tako pri avtocestni vožnji, kjer je kompakten, kot tudi v uličicah, kjer je lahkoten in nudi mali obračalni krog. Kljub Noteovim štirim metrom dolžine je lega na cesti presenetljiva, kakor je tudi stabilnost na avtocesti.

Nissan ima v rokavu dobre karte, le pravo igro mora izbrati. Tukaj mislim predvsem na opremo. Testni avto je bil dobro založen, a za moje pojme preveč. Vse tehnološke krame ne potrebujemo v mestnem avtomobilu. Poleg tega je polovica te neuporabna ali celo ne deluje kot bi morala.

Senzor padavin ne zna prilagajati intervala brisanja, kamera je ob odsotnosti parkirnih senzorjev povsem brezpredmetna, klima pa ne zmore opravljati naloge hlajenja kabine v avtomatiziranem načinu.

V splošnem je Note avtomobil, ki bo marsikoga navdušil in mu brezskrbno služil leta in leta. Le pri naročilu je potrebno vozilo ‘zgraditi’ po svojem okusu in potrebah. Konec koncev ga tudi urbanisti kdaj pa kdaj polomijo.