RS za telebane. – Renault Clio RS 200 EDC

‘Frajer’ postaneš na več načinov. Lahko imaš ob sebi veliko privlačnih deklet, lahko se posnameš ob eksanju piva, lahko pa si lastiš avto s katerim podiraš rekorde.

Renault je z novim Cliom RS, frajerstvo nekoliko uničil, saj Clio ni več na voljo z ročnim menjalnikom. Prvi odzivi namrščenih obrazov so bili, češ, da morajo športni avtomobili imeti ročni menjalnik. Hmm…Ferrariji? No, kasneje se je razprava nadaljevala o mestnih avtomobilih, katerim  bojda res ne paše samodejni menjalnik. Kaj pa Smarti?

Enostavno razloga za ‘bunjenje’ ni. Če ga imaš si avta ne moreš privoščit in si ‘fauš’ ali pa si tisti, ki vedno znova najeda s klasičnim vprašanjem: Kakšna je poraba?…In če koga zanima, je ta presenetljivo nizka za vozilo športnega kova.

Clio Renault Sport tretje generacije, prvič poganja prisilno polnjen bencinski motor. S prostornino 1,6-litra razvija 147 kW (200 KM) moči in 240 Nm navora, dovolj, da z 0 do 100 km/h pospeši v 6,7 sekunde.


Realni Gran Turismo!

Čas pospeška bo po zaslugi funkcije Launch Control vedno enak. Igračka, prevzeta iz sveta superšportnih vozil, pomaga vozniku izvesti najboljši start z mesta. Stvar deluje tako, da v programu Race, ročico samodejnega menjalnika prestavimo v levo (ročno pretikanje). Z levo nogo stopimo na zavoro, k sebi povlečemo hkrati prestavna obvolanska ušeska. Pojavi se napis Launch Control in sistem je pripravljen. Z desno nogo pohodimo plin, ki dvigne obrate na 2.500 in ko smo pripravljeni, spustimo zavoro. Clio se katapultira z mesta in po 6,7 sekunde že drvi s hitrostjo 100 km/h.

Francoski bombnik se kakor na ravninah tudi v zavojih počuti domače. Podvozje je fenomenalno uglašeno. Prenaša veliko hitrosti iz zavoja v zavoj in daje vozniku povratne informacije s cestišča. Podobno je z volanskim mehanizmom, ki se prilagaja glede na izbrani vozni program. Normal, Sport ali Race. V programsko shemo je vključeno še prilagajanje delovanja motorja ter samodejnega menjalnika.

Slednji se izkaže v vseh pogojih in programih. V mestu je z njim vožnja enostavnejša in ne utruja voznikove leve noge.Na vaških cestah pa navdušuje s hitrim menjanjem prestav. Menjalnik se hitro odzove ob kick downu in nemudoma izbere najbolj ugodno prestavo. Ponuja še funkcijo ročnega pretikanja, ki ga lahko opravljamo z menjalno ročico ali z obvolanskimi ušeski.


Lopatice iz Nissana GT-R.

Poleg njih, je v notranjosti Clia še mnogo športnih elementov odetih v rdečo barvo, obdanih s karbonom ali matiranimi dekoracijami. Sedeži, volan, zračniki, sredinski greben, instrumentna plošča, sredinska konzola…Še varnostni pasovi so rdeče barve.

Oprema je že serijsko bogata. Avtomatske luči, brisalci,…sistem R-Link, navigacija, samodejna klima naprava, zatemnjena stekla…Takšen Clio je primeren za vse vrste voznikov. Še za tiste, ki nikoli niso imeli stika več sto konjskim vozilom. Telebane.

Vožnja je udobna, sedeži so prijetni in poraba goriva. Smešna. Najraje jo ne bi napisal. Dobrih 8 litrov, če želite obdržati vozniško dovoljenje.

Dirkalna tehnika in bogata oprema skrojijo lepo ceno. Ta je strupena kot rumena barva testnega vozila. 25 tisoč evrov. Še dobro, da imajo pri Renaultu popuste, ki bodo ceno ublažili in da obstajajo osebe, ki se za frajerstvo ne zmenijo.

 

Motor

Turbobencinski, štirivaljni, vrstni, 16 ventilov, 1.618 ccm, 147 kW (200 KM) pri 6000/min, 240 Nm pri 1.750/min. Poraba goriva (EU) 8,1/5,1/6,3 l/100 km. CO2: 144 g/km.

Prenos moči

Pogon na prednji kolesi, ESP, Šeststopenjski samodejni menjalnik EDC, Gume 205/40 R18 (Continental)

Podvozje in karoserija

Kombilimuzina, 5 vrat, 5 sedežev. Dolžina 4,061 m, širina 1,732 m, višina 1,448 m. Medosna razdalja 2,588 m. Prtljažnik (normno) 300/1200 l. Gorivo 45 l. Mase: prazno vozilo 1.204 kg, dovoljena masa vozila 1.711 kg.

 

Največja hitrost (km/h): 230

Pospešek 0-100 km/h (s): 6,7

Poraba goriva (l/100 km): Testno povprečje:  8,2

Osnovni model: 10.990 EUR

Testno vozilo (RS 200 EDC): 24.790 EUR