Ime ostaja. – Peugeot 308 1.6 THP 156 Allure

Pravzaprav ne samo ime, če smo natančni, predvsem številke. Pri Peugeotu jim jih očitno zmanjkuje saj bi bila to že deseta generacija trojke po vrsti. Zato so se v nasprotju z dosedanjo prakso odločili da številka 8 na koncu, ki označuje generacijo ostane. Čeprav je avtomobil povsem nov in bi si gotovo zaslužil tudi novo oznako.

Naj zato poimenovanje ne zavede. Ne gre samo za prenovo pač pa za korenite spremembe. Tako na zunaj kot navznoter. Narejen je na novi paltformi EMP2 (Efficient Modular Platform 2), na kateri je na primer narejen tudi novi Citroënov C4 Picasso. Značilnosti te platforme so uporaba kakovostnejših jekel, uporaba več plastike in aluminija. Posledično se pohvalijo, da je novi 308 od predhodnika lahko tudi za do 140 kg lažji. Ne sicer samo zaradi podvozja pač pa zaradi vseh novosti. In seveda odvisno od opremljenosti.

Čeprav je menda v notranjosti še prostornejši od predhodnika so se zunanje mere zmanjšale. Je kar za 4 cm nižji, 2 cm krajši in za 1 cm ožji. Medosno razdaljo so kljub vsemu podaljšali za dobra dva centimetra. Od predhodnika ima na primer za 40 litrov večji prtljažnik, toda pozor, če si namesto pribora za krpanje gume omislite pravo, vgrajeno v dno, tako izgubite kar 85 litrov prostora. Dno prtljažnika je višje.

Sveža oblika zunanjosti je od predhodnika veliko prijaznejša do oči opazovalca. Ravnih odsekov, ki jih je imel predhodnik (blatniki) kar precej, je zelo malo, praktično nič. Prevladujejo torej mehko zaobljene oblike. Tako zaobljen avtomobil se zdi tudi veliko privlačnejši. Poglede bodo privlačile tudi dnevne LED luči in (za poznavalce) tudi FULL LED žarometi, ki so v tem avtomobilskem razredu še bolj redkost kot pravilo. Seveda kot doplačilo in v bogatejših paketih opreme.

Povsem nova je tudi notranjost.

Najprej v oči pade tako imenovana »i-cockpit« zasnova merilnikov in armaturne plošče, ki smo jo spoznali že pri manjšem 208. Gre za zasnovo kjer voznik na merilnike gleda prek volanskega obroča in ne skozi njega. Volanski obroč je zato lahko nameščen nekoliko nižje in je manjšega premera (350 mm). Nasprotnikov je seveda takoj mnogo, a iz izkušenj lahko povemo, da se novosti kaj hitro navadiš in ko jo sprejmeš je tako samoumevna kot danes barvna televizija.

Morda je celo bolje tako, saj voznik za pogled od merilnikov do ceste in nazaj porabi manj časa in oči morajo narediti manjši premik. Pa tudi fokusiranja je manj saj so merilniki vgrajeni precej naprej pod vetrobransko steklo. Pa še preglednost (ne preveč natrpanih) merilnikov je dobra. Morda moti le to, da sta položaja merilnika vrtljajev in hitrosti zamenjana med sabo! A to opazite le če se presedete iz (večine) drugih avtomobilov. Skratka nasprotniki nimajo pravih argumentov in naj Peugeotu kar priznajo, da je ubral pravo pot.

Moderna tehnologija zaslonov na dotik si je utrla pot tudi v Peugeot 308. Večino stikal nadomešča velik zaslon z ikonami okoli njega, nameščen na vrhu sredinske konzole. Funkcij in nastavitev je za povprečnega voznika, če že vprašate, veliko preveč, kar lahko z nekoliko ignorance preskočimo. Ne moremo pa mimo dejstva, da stikala na dotik velikokrat »ne primejo« na prvi dotik. Preverjanje ali je ali ni pa lahko postane nadležno. Ampak očitno bo to težava v vseh avtomobilih prihodnosti.

Navadimo se torej!

Ja, novosti so včasih lahko problematične a bolj nerodno je, da problematične lahko postanejo stvari, ki so že dolgo in dobro znane ter preverjene. Peugeot se je lotil eksperimentiranja s tempomatom. Določili so, da deluje šele v četrti prestavi! Ne v tretji ali drugi! Ampak v četrti pa tudi do zelo nizke hitrosti – 40 km/h! Ima funkcijo, ki opozarja na varnostno razdaljo. V sekundah. Zna tudi zmanjšati hitrost, ampak ne vedno! Še najhuje pa je, da ga vse prevečkrat kaj zmoti in enostavno vozniku sporoči, da »ne zmore«!

Udobna prednja sedeža sta tokrat poleg usnjenega oblazinjenje ponujala tudi masažno funkcijo. A zopet ugotavljamo, da koncern PSA bolj stavi na kvantiteto kot na kvaliteto. Masažna funkcija sicer je, a kako učinkovita je, je že drugo vprašanje. In ko ti pri tem začne škripati še usnje za hrbtom, ki se drgne med sabo, je lahko mera polna… In še ena cvetka, ki jo voznikom s slabšim srcem ne priporočamo.

Nikar ne odpirajte vrat, če prej niste »potegnili« (tokrat električne) ročne zavore. Opozorilni piskač se oglasi tako glasno in zoprno, kot bi se sprožil alarm za atomsko bombo… Naj si »inženirji« že končno ogledajo kako se opozorila vozniku lahko oglasijo prijetno in umirjeno v kakšnem beemveju, na primer…

Prostornost in udobje

Sicer pa se nad udobjem in prostornostjo v novi tristoosmici načelno ne gre pritoževati. Našli so dobro razmerje med zunanjimi merami in notranjostjo. Našli so dovolj odlagalnega prostora in predalčkov, kar jim je denimo pri modelu 508 povsem spodletelo… Tudi preglednost nad okolico je dobra, vožnja pa udobna in prijetna. Tisti pa, ki jim utesnjenost kljub vsemu povzroča težavo si lahko omislijo ogromno strešno okno, ki se razprostira skoraj čez celo streho. Ne skrbite, za senco so poskrbeli z električno pomičnim rolojem. Vodljivost je vzorna, odzivnost prijetno majhnega volanskega obroča pa v vseh pogojih dobra. Dovolj mehak za manevriranje na mestu in dovolj natančen pri večjih hitrostih.

Če smo na začetku precej »sitnarili« nad elektroniko, je za konec treba vsekakor pohvaliti vrhunski agregat, ki seveda izhaja iz sodelovanja z beemvejem (ko ste bili že tam, bi si lahko ogledali tudi opozorilne zvoke!). Bencinski štirivaljnik s podporo turbinskega sistema iz sebe res iztisne tisto optimalno, naj bo to tako v najnižjih motornih vrtljajih, kot v najvišjih. Delovanje motorja vseskozi navdušuje, tako z zmogljivostmi kot z uglajenostjo. Navora je dovolj, zato je tudi dela z menjalnikom manj. Za nameček so še dobro usklajena prestavna razmerja, dolga šesta prestava pa omogoča tako varčevalno kot tišjo vožnjo. Z malce zmernejšo vožnjo pa lahko dosežemo tudi ugodno porabo goriva. Zmaga!

Peugeot 308 torej posega v dokaj priljubljen in razširjen avtomobilski razred kar vsekakor ni lahka naloga. Z obliko, prostornostjo, udobjem in motorizacijo očitno na bo težav. Malce zamisliti pa se bo očitno treba na elektroniko. Če stvari pač (še) ne delujejo in (še) niso zanesljive je bolje da jih ni… Ampak, če odmislimo slednje in še enkrat dobro premislimo si Peugeot verjetno kar zasluži naslov »Evropski avto leta«