Karizmatična plezalka. – Fiat Panda 1.3 Mjet Trekking

V kolikor ste že kdaj obiskali Italijo in njena prikupna mesteca z ozkimi uličicami, potem ste se nedvomno srečali s kakšno pando. Na štirih kolesih, da ne bo pomote. Panda je zaveznica italijanskih okrožij, pa naj bo tista stara ali povsem sveža iz salona.

Slika v Sloveniji je nekoliko drugačna. Pande se nahajajo na parkiriščih terenskih služb. Patronaža, elektro in telekomunikacijske storitve, gorsko reševanje…Ker Slovenija nima izrazitih prestolnic, v naši državi v poštev pridejo predvsem Pande s štirikolesnim pogonom. Navedite ji hrib in ni je ovire, ki bi jo ustavila. Njena edina šibka točka je le ‘skromna’ oddaljenost od tal, kjer so večji terenski brati v prednosti, kot recimo Range Rover Defender ali Jeep Wrangler.

Testna Panda kljub robustnemu izgledu ni vsebovala štirikolesnega pogona. Vseeno se je zaradi malenkost višje oddaljenosti od tal kot serijska Panda (oprema Trekking), dobro odrezala na terenu. Res, da z njo ne gre premagovati ekstremnih višin, kot tudi ne lomastili po sveže zapadlem snegu, vendar za povprečno zahtevnega uporabnika je dvokolesno gnana Panda povsem dovolj.

Zaradi višje oddaljenosti od tal se brez težav povzpne na robnik, kot tudi zapelje po kakšnem kolovozu. Da je izkušnja malo bolj terenska je v paketu opreme še prilagodljiv sistem ESP, ki dovoli Pandi da kolesa zavrti v prazno in s tem odstrani umazanijo iz gume. S tem guma dobi oprijem in avto spelje z mesta.


fiat panda 1.3 10a

Pod pokrovom Pande je renčal 1,3-litrski dizelski agregat, ki dobro sodeluje s 5-stopenjskim ročnim menjalnikom. Agregat se dobro obnese na terenu, kjer v ospredje pride zaloga navora v primerjavi z bencinskimi stroji. Zaradi male prostornine agregatu avtocestna križarjenja ne dišijo najbolj, se pa zato dobro znajde v mestni ter primestni vožnji, kjer dizel preseneča s porabo. V povprečju je zahteval pol četrtega litra na 100 prevoženih kilometrov.

Ostale prednosti Pande?

Majhnost zagotovo. Štiri osebe, za kolikor je registrirana, se kamot namestijo vanjo. Prtljažnik je povprečne velikosti, ampak povsem dovolj za dnevne nakupe. Starejše osebe bodo pozdravile višje sedenje kot tudi enostavno vstopanje in izstopanje iz vozila. Miniaturna Panda se dobro izkaže še pri parkiranju ter z majhnim obračalnim krogom.


Zasnova vozila je povsem enostavna. Uporabnik se nemudoma spoprijatelji s komandami, ki so uporabno nameščene. Ročica menjalnika je postavljena visoko na armaturno ploščo, malenkost višje se nahajajo komande za klimo ter radio. Preostane še ročna zavora, volan, instrumentna plošča in nekaj odlagalnih površin. Celota je povezana z izjemnim dizajnerskim čutom, saj je vsak element oglato zaključen.

Oblika notranjosti se je prenesla tudi na zunanjost.

Ali je bilo obratno. Saj ni važno. Važno je, da boste s Pando definitivno izstopali, sploh če ji namenite še interesantno barvo. Oranžno na primer. Oprema Trekking zunanjost opremi z nekaj dodatne zaščitne plastike, predvsem pa ustvari občutek robustnosti.

Pogled na cenik naznani, da je tudi cena robustna. Dizel odtehta svoj davek, nekaj doda še oprema Trekking. Če bi si omislili še štirikolesni pogon bi že marsikdo obrnil na strani z rabljenimi vozili. Vendar, kot že mnogokrat rečeno, bolj okretnega in terensko naravnanega vozila na trgu pač ni. Pa naj stane kolikor hoče.

 

Motor

Turbodizelski, štirivaljni, vrstni, 16 ventilov, 1.248 ccm, 55 kW (75 KM) pri 4.000/min, 190 Nm pri 1.500/min. Poraba goriva (EU) 4,8/3,8/4,2 l/100 km. CO2: 109 g/km.

Prenos moči

Pogon na sprednji kolesni par, ESP, Petstopenjski ročni menjalnik. Gume 175/65 R15.

Podvozje in karoserija

Kombilimuzina, 5 vrat, 4 sedeži. Dolžina 3,686 m, širina 1,672 m, višina 1,605 m. Medosna razdalja 2,300 m. Prtljažnik (normno) 225 l. Rezervoar: 37 l. Mase: prazno vozilo 1.110 kg, dovoljena obtežba 350 kg.

 

Največja hitrost (km/h): 161

Pospešek 0-100 km/h (s): 12,8

Poraba goriva (l/100 km): Testno povprečje:  4,5          

Osnovni model (1.2 Pop): 8.670 EUR

Testno vozilo (1.3 MJet Trekking): 15.480 EUR