Moja izbira. – Mazda3 CD150 Revolution

Zgodi se redko, da v testno floto pripelje vozilo, ki mi popolnoma ustreza, saj so moje zahteve včasih preveč visoko postavljene. Siva Japonka je bila kot nalašč zame. Ravno takšno sem si pred meseci sestavil v spletnem konfigoratorju.

Nesojeni slovenski avto leta 2014 me je fasciniral že na slovenski predstavitvi lanskega novembra. Vpadljiva oblika, funkcionalna kabina, varčni motorji ter dostopna cena so bili takrat izpostavljeni atributi Mazde3. Da je vse to res, sem bencinsko gnano Mazdo3 preizkusil za novo leto z izletom v Budimpešto ter kasneje še limuzinsko izvedbo z najbogatejšo stopnjo opreme ter dizelskim agregatom v gobčku.

Obe izvedbi sta bili odeti v kovinsko rdečo barvo, ki vrhunsko izrazi linije vozila. Tako kombilimuzina kot limuzina delujeta oblikovno skladno, sprednji konec je gepardsko našpičen, zadek pa ima širšo prezenco. Mazda3 je napredek doživela v notranjosti, kjer je mesto dobil sistem HMI, z veliko osrednjo tablico na vrhu armaturke. S sistemom rokujemo povsem enostavno preko vrtljivega gumba na sredinskem grebenu. Kabina sprejme 5 odraslih potnikov, le limuzinsko padajoča strešna linija zna povzročati težave osebam višje rasti, vendar, kolenskega prostora je v obeh različicah dovolj.

DSC_0012

Lepota, udobje, uporabnost!

Prtljažni prostor sprejme 350 litrov prtljage in nekaj čez 400 litrov v limuzinski izvedbi. Na voljo je pet paketov opreme. Najbolje pozicioniran je paket Revolution, ki v avto naloži HMI, Bose ozvočenje, gretje sedežev, avtomatsko klimo, Head-Up projektor, bi-ksenon žaromete in še ostale varnostne ter zabavne pripomočke. Revolution Top doda še usnje, radarski tempomat ter navigacijo.

Vse lepo in prav, vendar moje oko je našlo nekaj pomanjkljivosti. Sovoznikov sedež ni nastavljiv po višini, stanje dnevnih kilometrov se čekira s tisto štrlečo palčko iz števcev, rezervoar pa se odpira iz kabine. Pri bencinski različici je na voljo za odtenek premalo moči, Revolution Top pa je huda oprema, ampak zahteva globok poseg v denarnico.

Teden s sivo Mazdo3 sem zato želel preživeti drugače. Brez pikolovskih for. Torej, kakor vsakodnevni uporabnik. Rezultat? Popolno vozilo svojega razreda. Ne vsebuje lastnosti, ki bi kogarkoli odvrnile od nakupa. Vsakdo se bo v njej znašel, naj bo mlad ali star. Tehnološki dodatki so lepo skriti ter delujejo v ozadju. Nimajo neposrednega vpliva na voznika, vsaj dokler kaj ne zagodi. Poraba dizla je nizka, med 5 in 6 litri na 100 kilometrov, vozna dinamika pa tudi puristom nariše smeh na obraz.

Trenutno je zame Mazda3 favorit razreda, saj ni nemško zadržana, korejsko precenjena ter francosko nadležna.

DSC_0014

DSC_0001

DSC_0042

DSC_0037