Avanturist. – Fiat 500L 1.6 MultiJet Trekking

Malokdo mi je verjel na besedo, ko sem predstavil rumenega velikana s terensko podobo. »Recimo mu, malce večji Fičo, ki zmore peljati pet oseb, njihovo prtljago na vrh Nanosa.«, sem razložil. Starešine so zmrdovale in urno iskale oznako modela. »Res je Fičak (500), vendar zakaj L in takšna robustna pojava?«

Dandanes imajo kupci radi velike avtomobile. V kolikor je na njih še nekaj dodanega mesa (zaščitnih plastik), toliko bolje. Italijani so Fiča zasnovali vzporedno s smernicami konkurentov. Tako smo dobili nabor različnih verzij modela. Brezstrešno verzijo, petvratno kombilimuzino, sedemsedežnega mini enoprostorca, pred nedavnim še različico s pogonom na vsa širi kolesa, Trekking pa se uvršča nekje vmes. Stroka takšni vrsti kupcev pravi avanturisti.

Fiat 500L Trekking je kot nalašč za njih.

Zunanja podoba je dovolj prikupna za mestne ulice, kot tudi uporabna na neasfaltiranih podlagah, saj hudo rumeno barvo ščiti kup zaščitne plastike. Avanturist ima malenkost višje postavljeno karoserijo ter platišča s serijskimi M+S pnevmatikami, za širši spekter uporabe. Oblikovanje je povzeto po originalnem Fiču, od katerega se družinski avanturist loči po zadnjem paru vrat in večjim dimenzijam.

V notranjosti je prostora za pet odraslih oseb. Posebej se bodo razvajali tisti na zadnji klopi, saj ponuja ogromno prostora za noge kot tudi za glave. Dopustniška prtljaga pa ne bo predstavljala velike ovire prtljažniku. In ker je praksa več kot teorija številk ter besed, smo se s Petstotko odpravili v hribe.


Po makadamu, kakopak.

Dizelski agregat je pisan na kožo avtomobilu, saj enostavno premika težje mase in se dobro spopada s plezanjem v strmine. Navor je na voljo že v nizkih obratih zato je Fičak kar plezal in plezal proti vrhu. Prilagodljiv program, ki nadzira ESP in omogoča enostavno terensko vožnjo se izkaže na makadamski podlagi ter pomaga pri izkopu iz blatne luže. Pri vožnji na neurejenih podlagah pa še kako prav pride višja oddaljenost od tal ter gume M+S.

Odlična terenska predstava Fiata 500L Trekking me je pozitivno presenetila, zato razen predimenzionirane prestavne ročice, skoraj nimam pripomb nad vozilom. Vendar, ko se po celodnevnem pohodništvu vrneš k avtomobilu, kjer te čaka rosna steklenica piva in se želiš odžejati, je najhujša stvar, da pri roki nimaš odpirača. Slednjega bi lahko 500L imel serijsko nameščenega v prtljažniku, če bi snovalci avtomobilov bili vsaj malo avanturistični.

 


Motor

Turbodizelski, štirivaljni, vrstni, 16 ventilov, 1.598 ccm3, 77 kW (105 KM) pri 3.750/min, 320 Nm pri 1.750/min. Poraba goriva (EU) 5,6/4,1/4,7 l/100 km. CO2: 124 g/km.

Prenos moči

Pogon na prednji kolesi, ESP, Šeststopenjski ročni menjalnik. Gume 225/40 R17 M+S (Michelin).

Podvozje in karoserija

Kombilimuzina, 5 vrat, 5 sedežev. Dolžina 4,270 m, širina 1,800 m, višina 1,679 m. Medosna razdalja 2,612 m. Prtljažnik (normno) 412 l. Gorivo 50 l. Mase: prazno vozilo 1.450 kg, dovoljena obtežba 475 kg.

 

Največja hitrost (km/h): 175

Pospešek 0-100 km/h (s): 12

Poraba goriva (l/100 km): Testno povprečje:  5,9

Osnovni model (1.4  Pop): 14.800 EUR

Testno vozilo (1.6 MJet Trekking): 23.810 EUR