Nova zgodba. – Suzuki SX4 S-Cross 1,6 DDiS Allgrip Elegance+

Medtem, ko se nekatere znamka umikajo z našega tržišča pa se druge odločajo za (ponovni) vstop k nam. Po nekajletnem zatišju, ko so s slovenskim zastopstvom očitno imeli kar precej težav, so se pri Suzukiju odločili zopet urediti zadeve kot je potrebno.

Ime Suzuki v tem času (pri nas!) prav gotovo ni pridobivalo na ugledu, na srečo pa ima v svojih vrstah nekaj legendarnih imen, ki govorijo sama za sebe (Vitara, Jimny…) in se je uspešna zgodba kljub vsemu nadaljevala kar sama. Tudi večina serviserjev jim je ostala večinoma zvesta, ter se pridružuje novi zgodbi.

Druga generacija modela SX4 prihaja iz madžarske tovarne, tako kot prejšnja. Vendar ne več v tako tesni povezavi s Fiatom kot prej. Vprašanje, če bo novi Sedici sploh zagledal luč sveta. Zaenkrat tam delajo še starega. Pri Suzukiju so se torej odločili nadaljevati zgodbo bolj ali manj v lastni režiji. Tako se je že pod obliko koncepta podpisal vodja oblikovanja Takehito Arai, ki ima na »vesti« že Grand Vitaro. Z novo obliko, ki je sicer sodobna so se malce poigrali, ni pa rečeno, da bo všeč prav vsem. Ampak to je vedno tako. Je pa večini všeč zlato rumena barva karoserije! V letih, ko prevladujejo prav dolgočasni ekstremi belih in črnih, oziroma sivih odtenkov je to prav prijetna poživitev ponudbe.

Tokrat brez sodelovanja!

Da se ne želijo preveč oddaljevati od zasnove priča ime, ki je ostalo, le opazno so ga podaljšali. Ime in avto! Nekateri sicer menijo, da bi morali SX4 opustiti, ker preveč spominja na stari avtomobil in uporabiti samo S-Cross. Prav tako je ostal v osnovi še vedno Fiatov dizelski agregat. Je pa naslednja generacija »multijeta« seveda osvežena pod Suzukijevim nadzorom. Novi Suzuki SX4 S-Cross je dolg 4,31 m. Medosna razdalja znaša 2,60 m. Je torej 15 cm daljši in ima 10 cm daljšo medosno razdaljo od predhodnika. Kar precejšnja razlika! Suzuki SX4 S-Cross je torej povsem na novo razvit avtomobil in sedaj, kot rečeno, tudi nima več povezave s Fiatom (Sedici). Razen zasnove dizelskega motorja seveda.


IMG_0492

Velikost avtomobila je neposredno povezana tudi z notranjo prostornostjo, kar pomeni, da ima kar za 160 litrov večji prtljažnik od predhodnika. Pri pet sedežni postavitvi ima za 430 litrov prtljažnika, z zloženo zadnjo sedežno klopjo pa 875 litrov. Prilagodljivo dno prtljažnika in po naklonu nastavljiva naslonjala zadnje sedežne klopi uporabnost še povečajo. Pri Suzukiju stavijo tudi na prostornost potniške kabine in družinsko naravnanost, kar sta po njihovem mnenju dva izmed glavnih adutov novega modela.

Posega tudi v razred enoprostornikov.

Čeprav je nekoliko nižji od predhodnika pa je prostora za glave potnikov dovolj. In tudi preglednost nad dogajanjem nad okolico je dobra, saj konstrukcija, nekoliko višje sedenje in radodarna zasteklitev to omogočajo. Avtomobil ima (lahko) tudi nadpovprečno veliko sončno streho, eno največjih v razredu, ki tistim, ki so jim take strehe všeč, prostornost še optično povečajo. Avtomobil tako omogoča prijetno vožnjo brez občutka kake utesnjenosti.


Notranjost je dobro ergonomsko oblikovana in bolj kot na japonski stil spominja na tistega evropskega (sicer bolj minimalističnega), ki od voznika (še) ni zahteval doktorata iz navodil za uporabo. Merilniki so enostavno pregledni, večina stikal pa na primernih mestih. Tudi osvetljena so dobro. Le tisti gumb za izbiro podatkov potovalnega računalnika je nameščen daleč in zelo nerodno, morda celo nevarno, neposredno ob merilnike. Voznik mora med vožnjo segati za volanski obroč ali celo med prečke, kar seveda odločno odsvetujemo. Ali pa (med vožnjo) na potovalni računalnik raje pozabite!

4×4 vreden razmisleka!

Tak kot je, je namreč eden redkih avtomobilov v svojem segmentu. Novi Suzukijev štirikolesni pogon imenovan All Grip 4WD, temelji na elektronski podpori, izberemo pa lahko štiri različne načine pogona. Osnovni, samodejni način omogoča kar najbolj varčen način vožnje. Po domače povedano je to seveda pogon na prednji kolesni par.

Način Sport poveča dinamiko in preko elektromagnetne sklopke se del navora že prenaša tudi na zadnji kolesni par. Način Snow-Mud omogoča kar najboljši nadzor in razporeditev trakcije na najbolj spolzkih podlagah, do hitrosti 60 km/h pa deluje tudi ročno vklopljiva zapora sredinskega diferenciala, kar pomeni, da polovico navora »nepreklicno« sprejme tudi zadnji kolesni par. Seveda je tisti »nepreklicno« v vseh načinih treba vzeti z rezervo saj nad vsem bdi elektronika, ki naj bi bila »pametnejša« od voznika. Kar ni tako slabo, saj preprečuje napake tudi tistih najbolj nerodnih. Je pa res da najzahtevnejši tukaj izvisijo.

Aja, pa še tisti ESP gumb ne pozabite pritisniti, saj v nasprotnem pri zdrsih koles elektronika odvzame preveč moči motorju. Sicer se Suzuki odzove povsem solidno in zmore premagati marsikakšne težavne, blatne terene, ki so sicer drugim avtomobilom nerešljiv problem. Tudi najmanjša oddaljenost od tal v večini primerov zadostuje. Morda bo kdo pogrešal elektroniko za pomoč pri spustu po klancu, ampak tudi z uporabo ročne (mehanske!) zavore se da pomagati. Ena od rešitev za zahtevnejše. Ima pa zato pomoč pri speljevanju na klancu! In čeprav marsikdo zaviha nos ob omembi cene se izkaže, da se v zahtevnejših primerih uporabe vložek v investicijo prav gotovo povrne!

IMG_0516

Tako kot lahko prijetno preseneti na terenu, se SX4 S-Cross suvereno spopade tudi z urejenimi cestami. Vodljivost je zelo dobra, volanski mehanizem dovolj natančen, vožnja pa udobna in neutrujajoča. Tudi pri večjih hitrostih se odziva predvidljivo, niti piš vetra ni moteč.

Motorna paleta je pravzaprav skromna (le dva motorja) a zahtevnejšim uporabnikom vsekakor svetujemo dizelski agregat (1,6 DDiS/88 kW/120 KM/320 Nm). Predvsem zaradi navora. Motor je morda na začetku res nekolik glasen, a se nanj hitro navadimo.

Vsekakor se oddolži s prožnostjo in tudi solidno nizko porabo goriva.

Šeststopenjski ročni menjalnik dobro sodeluje, le za najzahtevnejše terene bi bila morda lahko prva prestava nekoliko krajša. Reduktorja namreč nima in ena od zamer potencialnih uporabnikov (lovcev, gozdarjev… gobarjev!) gre tudi na ta račun. Čeprav skoraj brez potrebe in neupravičeno! S-Cross pravzaprav hudim ekstremom niti ni namenjen. V njegovih genih naj bi prevladovala namreč urbana plat… In temu je vsekakor kos.

Ko strnemo vse vtise pravzaprav tisti prvi občutki negotovosti in dvoma izginejo. Pojavi se novo spoznanje. Suzuki je pravzaprav zelo soliden izdelek, ki se bo najbrž pridružil tistim uspešnejšim modelom. Križanec med enoprostorcem, terencem in kombilimuzino se pravzaprav izkaže kot dober kompromis. In tistim voznikom, ki vedo kaj od njega hočejo, bo gotovo dobro, vsestransko in zvesto služil.