Skromnost je lepa čednost! – Dacia Sandero 1.2 LPG Ambiente

Besede alternativa se vse bolj pogosto uporablja v tisti rumeni stavbi nasproti famozne upravne stavbe NLB in Cankarjevega doma. Alternativa pa se kot beseda ne uporablja le na Šubičevi ulici, ampak se vse pogosteje pojavlja v sporočilih za javnost v avtomobilski industriji. In za Dacio Sandero LPG, bi jaz uvod sporočila zastavil takole.

Preizkušen atmosferski bencinski motor smo opremili s plinsko napeljavo s katero boste prevozili Slovenijo po diagonali za dobrih 15 evrov. Cenejša varianta bi bila edino še v primeru, da se na to pot pravzaprav sploh ne odpravite. »Plinaši« postajajo vse pogostejši obiskovalci slovenskih cest, kar je povsem razumljivo glede na razmerje cen neosvinčenega bencina in naftnega plina.

Vendar, vprašanje ostaja. Se investicija splača?

Med testiranjem sem dobil občutek, da se, saj ob običajnem tempu vožnje Sandero porabi 8 litrov plina, kar je na hitro preračunano okoli 6 evrov na 100 prevoženih kilometrov. Dizelska različica Sandera, ki sem jo preizkusil lansko zimo, pa je porabila dobrih 5 litrov dizla na 100 kilometrov, kar je cca. 7 evrov za pot od Slovenskih Konjic do Ljubljane. Torej, računica je in ker je za plinsko različico potrebno doplačati le par sto evrov, je nabava plinskega Sandera že v osnovi 1.200 evrov cenejša od dizelsko gnanega Romuna.

Vendar, tako kot v parlamentu, so tudi v avtomobilskih vodah na voljo takšne ali drugačne alternative. Predvsem malenkost konkurenčnejši avtomobili, ki se jih s primernimi popusti lahko dobi za podobno vsoto denarja kot stane testni Sandero, le da ta vozila pri višjih hitrostih ustvarjajo malce manj hrupa v potniški kabini, so za odtenek kakovostneje izdelani in imajo spodobno vozno udobje ter dinamiko. Verjetno pa jim ne uspe s 15 evri prevoziti Slovenije. Vsekakor se najde alternativa.


 

Motor

Bencinski, štirivaljni, vrstni, 16 ventilov, 1.149 ccm, 55 kW (75 KM) pri 5.500/min, 107 Nm pri 4.250/min. Poraba goriva (EU) 7,7/9,8; 4,9/6,2; 5,9/7,5  l/100 km. CO2: 136/120 g/km.


Prenos moči

Pogon na prednji kolesi, ESP, Petstopenjski ročni menjalnik, Gume 185/65 R15 (Goodyear)

Podvozje in karoserija

Kombilimuzina, 5 vrat, 5 sedežev. Dolžina 4,085 m, širina 1,733 m, višina 1,518 m. Medosna razdalja 2,588 m. Prtljažnik (normno) 320/1200 l. Gorivo 50 l/32 l. Mase: prazno vozilo 980 kg, dovoljena masa vozila 1590 kg.

 

Največja hitrost (km/h): 162

Pospešek 0-100 km/h (s): 14,5

Testno povprečje bencin:  6,2

Testno povprečje plin: 8,1

Osnovni model (1.2 Base): 7.100 EUR

Testno vozilo (1.2 LPG Ambiente): 10.125 EUR