Realen števec. – Seat Leon 2.0 TSI Cupra

V otroštvu sem venomer rad skakljal po bogato založenih parkiriščih ter štel faktorje na parkiranih avtomobilih s katerimi sem ocenil, na podlagi svoje lestvice, kako hud je v resnici dotičen avtomobil.

Med pomembnejšimi faktorji so se nahajali višina, zašiljenost žarometov, velikost platišč s suvereno širino, število zaključkov izpušnega sistema ter pomembno dejstvo…končna zapisana številka na števcu hitrosti.

Meni ljubši primerki so Porscheji ter Ferrariji, kjer največkrat piše 320 ali celo 340. Nekoč sem naletel na Lamborghinija s 360. Mercedesov oddelek AMG je številčno skromen, saj se v krogu nahaja le 6 številk, z začetno 0 in končno 350. Seveda se po asfaltu kotali mnogo ‘podhranjenih’ vozil, katerim lastniki namenijo iluzijske števce, ki jih zbrskajo na oddelku avtomobilske opreme v sosednjem Spar centru, zato je v današnjem času težko določiti hud avtomobil.

Večina znamk si deli enake platforme modelov zaradi česar so števci večinoma zaključeni s števili 220, 240 ali 260. Če ima vozilo vpreženih dovolj črnih vrancev, pa nemški zakoni predpisujejo tovarniško elektronsko omejitev vozila na 250 km/h. To je tako, kot bi Slovence omejili na gibanje samo znotraj Slovenije. Neumno.


Godrnjal sem vse povprek, ko sem sedel v Seat Leon Cupra.

Dež, mraz, gnečo, kolesarje, dež… Suverena grafika na instrumentni plošči izpiše končno število 300 km/h. V kombilimuzini? Niti pod razno. Že res, da so Španci s Seat Leon Cupra osvojili Nurbrgring s časom pod 8 minut in postavili rekord steze z avtomobilom gnanim na sprednji par koles, vse dokler ni prišel Megane. Bolj kot z rekordom sem se ubadal z dejstvom ali lahko Leona vozi vsako bitje z vozniškim dovoljenjem, ne da bi avtomobil postal ‘ekspresna truga’, saj na sprednji kolesni par pošilja kar 280 ‘konjskih moči’. Dve-sto-osem-deset.

Glede na to, da se je Ford Focus ST s težavo kosal z 250 ‘konjskimi močmi’ in le redko peljal v želeno smer, mi sprva ni bila želja pritiskati stopalko za plin v njeno končno lego. Sedaj boste dvignili obrv in rekli, kaj pa Golf GTI, ta je super suveren glede prenosa moči na sprednji kolesi.

Najprej razčistimo.

V tretji koži je Seat Leon Cupra v vseh pogledih boljši od Golfa GTI in od zdaj naprej ga ne bom več omenjal, ker je ostal zadaj. Kar 60 črnih konjičev zadaj. Leon je lepši, ima več serijske opreme, je bolj zabaven za vožnjo, ima standarden mehanski diferencial in je cenovno dostopnejši. Dvolitrski turbobenciner izstreli, v kombinaciji s 6-stopenjskim DSG menjalnikom, vozilo z mesta do 100 km/h v 5,7 sekunde in pospešuje vse do 250 km/h…in še naprej, če preklopimo v program Cupra.


Španski dirkalnik ima dinamiko v genih, ki se začnejo pri podvozju, karoseiji, volanskem mehanizmu, mehanski zapori diferenciala, menjalniku ter dovršenem pogonskem agregatu. Nič od naštetega ni bilo prepuščeno zgolj tipu z računalnikom. Vsaka mehanska komponenta je bila natačno preučena in nameščena. Ne, da bi to vedel, vendar, takšen občutek sem dobil z vožnjo, med katero je vse delovalo brezhibno.

In tisti del od računalničarja…je ravno tako odličen.

Mogoče je malenkost pretiraval pri ‘ponarejanju’ zvoka motorja, ki se predvaja preko ozvočenja, ampak nastavitve voznih programov so fenomenalne. Za začetek je na voljo program Comfort, da se voznik privadi na vozilo. Potem sledi Sport, ki zategne pasove in prične igrati nežno renčanje. Nazadnje je v pripravljenosti Cupra, program, v katerem se dvigne pulz, pospeši se pretok krvi, potenje je nezaslišno.

Seat Leon Cupra se v tem programu pelje, kakor nobeno vozilo doslej, gnano na sprednja kolesa. Hitrost, ki jo lahko prenesemo iz ovinka je nepredstavljiva, kakor tudi oprijem vozila med zavijanjem. Volanski mehanizem je kirurško natančen, menjalnik oster kot petelin na AK47. Nič ni prepuščeno naključju. In mogoče je ravno v tem problem, da je avtomobil preveč dovršen in premalo poseben.

Mogoče mu manjka par nesmiselnosti, ki bi ga naredile privlačnejšega, kakor je recimo števec s 300 km/h, ki se mi je sprva zdel smešen ter neuporaben. Vendar, ko sem bil s kazalcem hudičevo blizu številke 300, ni bilo več pomembno kako avto zgleda ali kako se pelje, saj sem prvič izkoristil števec do konca in s tem potrdil, da je avto res hud.

Motor

Turbobencinski, štirivaljni, vrstni, 16 ventilov, 1.948 ccm, 206 kW (280 KM) pri 5.700/min, 350 Nm pri 1.750-5.600/min. Poraba goriva (EU) 8,2/5,4/6,4 l/100 km. CO2: 149 g/km.

Prenos moči

Pogon na sprednji kolesi, ESP, Šeststopenjski samodejni menjalnik. Gume 235/35 R19 (Michelin).

Podvozje in karoserija

Kombilimuzina, 5 vrat, 5 sedežev. Dolžina 4,263 m, širina 1,784 m, višina 1,459 m. Medosna razdalja 2,636 m. Prtljažnik (normno) 380 – 1.210 l. Rezervoar: 50 l. Mase: prazno vozilo 1.421 kg, dovoljena skupna masa 1.910 kg.

Največja hitrost (km/h): 250*

*Program Cupra izklopi elektronsko blokado hitrosti.

Pospešek 0-100 km/h (s): 5,7

Poraba goriva (l/100 km): Testno povprečje: 8,3

Osnovni model (Leon ST Reference 1.2 TSI): 14.990 EUR

Testno vozilo (Leon Cupra 2.0 TSI DSG 280 KM): 33.121 EUR