Avtomobil za evropska potovanja? – Opel Meriva 1.6 CDTI Cosmo

Neprestano mi ljudje zastavljajo vprašanja kako se avtomobil obnese na potovanjih in prav to poletje me je eden od znancev vprašal, kako bi se obnesel enoprostorec na daljši poti do enega izmed večjih evropskih mest.

Vprašanje mi je dalo  navdih, zato sem hitro poiskal evropsko prestolnico ter jo terminsko uskladil s testom enoprostorca. Budimpešta konec avgusta s posodobljeno Opel Merivo.

Za podaljšan vikend v Madžarski prestolnici, ki si lasti drugo največjo stavbo v Evropi ( po površini), običajno ne potrebujemo popolnoma napolnjen Samsonieteov komplet potovalnih kovčkov. Večina družin verjetno ne, pri naši 3-članski familiji pa je navada malo drugačna. Oblačila za +30 in -5 stopinj Celzija, za veter, za dež, obleka za večerjo s kapitanom, bikini,…,kar nanese 1 kovček na člana.

V prtljažnik smo tako spravili 100, 60 in 40 litrski kovček, nakar je ostalo prostora še za računalnik ter toaletno torbico. In nahrbtnik. Pohvalno za Merivo, saj je prtljago sprejela brez razkritja skrivnega prostora v luknji bivše rezervne gume ali odstranitvijo prtljažne police.

Buljenje v prtljažna vrata!

Ko smo se vsi družinski člani  načudili neobičajnemu  odpiranju vrat, sem zbudil posodobljen 1,6-litrski dizelski agregat s spodobnimi 100 kilovati moči. Kmalu je potovalni računalnik izpisal 900 kilometrov dometa kar pomeni, na moje oko ocenjeno, približno 5,5 litra potrošnje goriva na 100 kilometrov. Na štiristo kilometrov dolgi poti do Budimpešte se je Meriva morala spopasti z avtocestnim križarjenjem, vaškimi vijugami in mestnim cijazenjem.

Prvi del poti je potekal v  podeželskem okolju, kjer se je čvrsto podvozje oddolžilo z dobro lego v ovinkih, a ne toliko z udobjem. Tu in tam zna zadek enoprostorca na račun poltoge zadnje preme in nizkopresečnih gum kar nerodno poskočiti. Še dobro, da je Meriva opremljena z ergonomskimi sedeži, ki dobro ublažijo tresljaje in udarce cestnih jam.

Priključitev na avtocesto je potekala suvereno. 320 Nm navora je dovolj za polno naloženo Merivo, za ne-težavno pospeševanje na avtocestno hitrostno omejitev. Križarjenje ji gre dobro od podvozja (prirejeno iz: Gre od rok.), saj je lega enoprostorca pri visokih hitrosti stabilna ter neobčutljiva na bočne vetrove. Moteč faktor pri avtocestni vožnji pa je hrup, ki ga ustvarjajo koloteki.

meriva diz 8

Navigacija pravi, da je do hotela ostalo zgolj 20 kilometrov in 45 minut vožnje. Kako, saj smo vendar na avtocesti? Kmalu se je izkazalo, da ima Budimpešta kot mesto z okrožji premera 60 kilometrov in v predmestju je nastal krajši zastoj. Res škoda, da navigacija ne pozna državnih praznikov in posledično opozori voznika, da je polovica ulic v glavnem mestu zaprtih.

Vedno preverite državne praznike!

Po kratkem spancu (praznovanje državnega praznika 20.avgusta) smo se naslednji dan zapeljali v center. Majhnost je Merivina prednost, kakor tudi velike steklene površine in vsi dodatki za varno vožnjo. Opozorilo za mrtvi kot, sistem za aktivno zaviranje v mestu do 30 km/h, omejevalnik hitrosti ter parkirni senzorji. Vse našteto pride še kako prav v dvomilijonskem mestu. Sistemi opravljajo svojo nalogo, le Start&Stop sistem za varčevanje z gorivom na momente pozno reagira.

Po ogledu starega dela Buda in fotkanju, smo se podali proti dirkališču Hungaroring. Žal so imeli motociklisti vzhodnih držav tisti vikend prvenstveno dirko, zato nisem imel možnosti hitrega kroga ter postavitve časa z Merivo na Hungaroringu. Sem pa kasneje postavil osebni rekord steze Budimpešta, locirane blizu Ikee, na zahodnem izvoru drugi rondo, levo… z gokartom.

Med zadrževanjem v industrijski coni smo še skočili v sosednje trgovinice po tekoče spominke naših vzhodnih sosedov. Naslednji dan smo obiskali še parlament, opravili turo z ladjico po Donavi in si ogledali miniature madžarskih mest v ekstremih detajlih. Sledil je odhod v domačo deželo. Tempomat nastavljen na 120 km/h in trenutna poraba okoli 6 litrov. Meriva se je na potovanju izkazala, ne samo kot vozilo z višjim položajem za sedenje primernim za starejše in posebnimi vrati, ampak kot vsestranski enoprosotrec, ki se obnese na vsakodnevni poti otrok v šolo, kot na družinskem poletnem dopustovanju. Za staro in mlado.

Torej, kako se obnese enoprostorec na daljši poti do enega izmed večjih evropskih mest?…