Naslednik modela Plus – Volkswagen Golf Sportsvan 1.4 TSI Comfortline

Prejšnje menda ni bilo ravno posrečeno. Zato menda tudi prodaja ni bila tako uspešna kot so pričakovali. Tretji model sedme generacije Golfa je poleg novega imena seveda dobil tudi temeljito posodobljeno obliko. Pravijo, da ni MPV, ni SUV, ni HB, ni karavan…

Je nekaj vmes. Ampak seveda še vedno Golf! Od Golfa je za dobrih 8 cm daljši, 12,6 cm višji in ima občutno daljšo medosno razdaljo. Zatorej ponuja več prostora znotraj, višje sedenje in boljšo preglednost. Namenjen je torej tistim, ki jim je morda osnovni Golf za odtenek premajhen.

V primerjavi s predhodnikom (Golf Plus) je za 4 cm nižji, 5 centimetrov širši in 13 cm daljši. Narejen je na novi koncernski modularni platformi (MQB). Strop je nekoliko višje nad glavami, a so tudi sedeži postavljeni nekoliko višje. Višje sedenje pa pomeni tudi dobro preglednost, kar mu bo marsikdo štel v dobro. Seveda je zaradi tega na prostornosti pridobil prtljažni prostor. Že v osnovi je za 75 litrov večji od predhodnika in meri okroglih 500 litrov.

Zadnja klop je deljiva v razmerju 40:20:40, vsak stranski del naslonjala ima več stopenjsko nastavljiv naklonski kot, sredinski del pa se zlaga tudi samostojno – za lažji transport daljših predmetov. Klop je tudi bogato vzdolžno pomična (18 cm). Povsem naprej pomaknjena prispeva še dodatnih 90 litrov prostornine. Takrat sicer za noge potnikov ni več prostora, ga je pa z nazaj pomaknjeno klopjo kar presenetljivo ogromno.


Z zloženimi sedežnimi naslonjali je v prtljažniku prostora za 1520 litrov. Tu je še dvojno dno prtljažnika, pa še vseeno se pod obema najde še dovolj prostora za (sicer zasilno) nadomestno kolo.

Prtljažni del je vsekakor vreden pohvale.

IMG_6790

Golf Sportsvan je dobil tudi večjo, položnejšo in bolj naprej pomaknjeno šipo, oblikovalci pa so se poigrali tudi z obliko bočnih linij, ki s prefinjenim prehodom od prednjega dela k zadnjemu poudarjajo dinamiko avtomobila. Odločili so se tudi, da ne ponudijo serijskih strešnih letev (opcijsko so seveda na voljo), ker bi morda lahko s tem okrnili tisti »sports« v imenu.


Golf Sportsvan želi torej kljub temu, da je »kombi« (van) ostati predvsem športen… Notranjost je seveda močno podobna tisti iz Golfa, le sredinska konzola je nekoliko širša. Več prostora je tako za odlagalne predale. Prav tako so na voljo vsi Golfovi varnostni in asistenčni sistemi. Eden takih je tudi »hillholder« s funkcijo »avto hold«, ki sicer deluje odlično. Treba je vedeti le, da deluje le takrat, ko je zapet varnostni pas! Torej tudi na klančini pred domačo garažo.

Ne preklinjajte nad njegovo muhavostjo, le zapnite pas…

Sportsvana so opremili tudi z »Golfovim« nastavljivim voznim profilom. Izbiramo lahko med programi Normal, Sport, Eco in Individual. Tako lahko po želji nastavimo odzivnost motorja, trdoto volana in delovanja klime. Za razliko od nekaterih drugih avtomobilov so različne nastavitve tudi dejansko opazne in uporabne. Še posebej tista Individual. Lahko si denimo pustiš »mehkejši« volan, a vseeno športno odziven motor.

IMG_8035

VW Sportsvan je tokrat poganjal srednji med tremi bencinski motorji družine TSI. 1,4-litrski štirivaljnik povsem zadovoljivo žene dokaj velik avtomobil.  Kar presenetljivo, tako, da bi lahko razmislili tudi tisti, ki prisegajo na dizle. Motor deluje izredno tiho, umirjeno, ne zahteva pa niti priganjanja v visoke vrtljaje, kot bi mogoče pričakovali. Ravno nasprotno, izredno odziven je že pri zelo nizkih vrtljajih, že kmalu nad oznako 1000. Moč je lepo zvezno razporejena po vsem območju delovanja.

Kar pomeni, da so izredno prefinjeno uskladili delovanje turbine. Menjalnik ima prve prestave nekaj krajše, šesta pa je izrazito dolga. Tako omogoča živahno vožnjo pri nižjih hitrostih in varčevalno prestavno razmerje v šesti tudi pri večjih hitrostih. Konec koncev ne razočara niti poraba goriva, saj se zlahka zadovolji s šestimi do sedmimi litri bencina. Le tisti bolj razvajeni bodo mogoče zaradi več udobja posegli po (doplačilnem) DSG menjalniku. Ni pa nujno saj tudi delo z ročnim menjalnikom ni naporno.

Seveda največkrat odločilno vlogo odigra tudi opremljenost vozila. Čeprav smo pri »nemcih« vajeni, da so spiski kar dogi je treba tokrat poudariti, da Sportsvan kljub le srednjemu paketu opreme in nekaj izbranih dodatkov kaj dosti več ne potrebuje. Ima povsem dovolj za prijetno, udobno in nenaporno vožnjo. Če si seveda izberete prave dodatke. Na primer tempomat ali parkirna tipala…

Poleg tega pa v teh avtomobilih vedno in zlahka najdeš ravno tisto kar potrebuješ. Vse je na pravih mestih, dobro vidno in lahko dosegljivo. Takšen kot je, Golf Sportsvan vzbuja občutek bistveno dražjega in bolje opremljenega avtomobila. In vsakič sproti, ko se usedeš vanj, se zadovoljno lahko vprašaš – le kaj več sploh potrebuješ…