Naj, naj,… leta 2014. – Ford Tourneo Connect 1.6 TDCi Titanium

Leto 2014 se izteka in le redki so mediji, ki se jim je uspelo vzdržati člankov z najboljšo vsebino leta. Najbolj odštekan prispevek, 10 ta boljših potegavščin, 5 najboljših avtomobilov, 15 največjih spodrsljajev…

Avtofotomarket se je teh člankov vzdržal in s tem verjetno izgubil kakšen klik, pa vendar nas zato ni nič manj skupaj. Sam sem v tej gromozanski poplavi člankov naključno zašel na tujo avtomobilistično stran, kjer so novinarji izbirali svoje najljubše vozilo leta 2014 (uredništvo AutoCar).

Pritegnil me je novinar, ki je izjavil, da je njegov najboljši avto leta 2014 bil ravno Ford Tourneo Connect, saj zatrjuje, da si boljše kombinacije voznik ne more kupiti. Jaz se z zapisanimi trditvami nisem popolnoma strinjal. Enostavno nisem našel tako odličnih lastnosti, kot jih je angleški novinar.

Ford Connect je mešanica kombija, dostavnika in osebnega vozila. Z izvedbo Tourneo se vozilo bolj nagiba k slednji izvedbi, torej prevozu oseb. Vozilo je zajetno, ima ogromno prostora in je resnično lahko namenjeno mnogim dejavnostim. Motorizacija je preverjena.

Testni Connect je imel pod pokrovom 1,6-litrski dizelski motor z 85 kW moči, kar pa je povsem dovolj za družinska potovanja ali prevoz blaga iz sosednje trgovine. Vozne lastnosti so za takšen segment zavidljive, saj se ne spomnim, kdaj sem nazadnje vozil tako zabavnega dostavnika. Oblika je zanimiva, živa barva vozilo dodatno poudari, oprema pa je tudi dovolj bogata.

Žal pa je to preveč posplošen pogled na vozilo.

Takšna predstavitev vozila je za avto salon, a v dejanskem življenjskem ciklu, se tu in tam pokaže hiba. Kot pravi rek, zaradi gozda nisem videl dreves. Posamezna drevesa pa so v Tourneo Connctu kar pogosta. Najprej zmoti velikost, ki na zunaj deluje kot velika škatla, vendar v notranjosti so decimetri izgubljeni. Skoraj deset jih je odveč za raztegnjeno armaturno ploščo in pet za visok neuporaben strop. Stekla so velika, ampak ne dobro izolirana, zato hitro postane v kabini hladno. Za nameček je na vrhu še panoramska streha. V dostavniku!?

Prtljažni prostor naj bi razpolagal v osnovi s tisoč litri, žal pa so snovalci pozabili na pregradno steno ali mrežo med potniškim in tovornim prostorom, zato je zlagati prtljago višje od višine zadnjih sedežev z vidika cestno prometne varnosti, nedopustno. Razen če izpostavite vse glave družine. Malce so nadležna še ogromna vrata prtljažnika, ki jih na ozkih parkiriščih težko odpremo, v garaži pa zlahka z njimi zadenemo strop.

Bolje bi dostavniku pristajalo dvoje vrat, ki bi se razprla. Oprema Titanium je na ceniku najvišje pozicionirana in res Connectu prinese dobro mero opreme, vendar za 27 tisoč evrov bi moral ponoči voziti v spremstvu ksenon žarometov, do cilja bi me morala voditi navigacija in pri parkiranju pomagati kamera.

Z drugimi besedami. Ford Focus je pri Fordu še vedno najboljša izbira, pa naj se piše leto 1999 ali pa 2014.

 

Motor

Turbodizelski, štirivaljni, vrstni, 16 ventilov, 1.560 ccm, 85 kW (115 KM) pri 3.600/min, 270 Nm pri 1.750/min. Poraba goriva (EU) 5,6/4,6/4,9 l/100 km. CO2: 130 g/km.

Prenos moči

Pogon na srednji kolesi, Šeststopenjski ročni menjalnik. Gume 225/45 R17.

Podvozje in karoserija

Kombi, 5 vrat, 5 sedežev. Dolžina 4,420 m, širina 1,840 m, višina 1,860 m. Medosna razdalja 2,660 m. Prtljažnik (normno) 1.029-2.410 l. Rezervoar: 60 l. Mase: prazno vozilo 1.500 kg, dovoljena obtežitev 2.055 kg.

 

Največja hitrost (km/h): 165

Pospešek 0-100 km/h (s): 13,8

Poraba goriva (l/100 km)

 

Testno povprečje:  7,5

Osnovni model (Connect Ambiente 1.0 EcoBoost): 22.620 EUR

Testno vozilo (Connect Titanium 1.6 TDCi): 27.320 EUR