Ekonomska računica. – Mazda3 G100 Challenge

Ljudje postajamo vse bolj preračunljivi, pa naj gre za enostaven izračun mesečnih stroškov živil ali pa izračun zahtevnega varnostnega procesa. Očitno številkam zaupamo, saj z njimi operiramo kadar želimo izboljšati denarni krog.

Pogosti primer izračuna v avtomobilistični sferi so stroški goriva na letni ravni, zavarovanja, cestnine, registracije, vzdrževanja, leasingi, krediti… Nenapisano pravilo pravi, da višji kot je znesek izračunov boljši je avtomobil ali obratno. Vendar ob temu načelu zlahka spregledamo dobra vozila, kot je denimo bila zadnja ‘Back to Basics’ Mazda3.

Enostavno nameščanje sedeža ter volana, pregledna instrumentna plošča s števci, multifunkcijski volan, dobra ergonomija, kvaliteta izdelava in še oprema…avtomatska klimatska naprava, tempomat, omejevalnik hitrosti, povezljivost s telefonom, 2x USB vhod, električno pomična stekla…in seznam je končan. Kot sem omenil v prejšnjem odstavku je Mazda3 sestavljena po principu ‘Back to Basics’, torej kar voznik potrebuje na vsakodnevnih vožnjah. Nedvomno se bo našel nekdo in nergal čez ‘švoh’ motor ali opremo, vendar ta avtomobil ima poseben namen, če ga seveda sprevidimo.

Z ekonomskega vidika opazimo veliko pozitivnih karakteristik avtomobila.

Zaradi majhne prostornine motorja bo nizka cestnina, zaradi ugodnih kilovatov bo prijazna zavarovalnina ter nizki izpusti prinesejo nižjo takso ob nakupu avtomobila. Mazda3 z opremo Challenge nima ksenon žarometov, ki svetijo na vse konce in kraje ter so zato zamegljeno dragi. Namesto njih ima klasične halogenske žarnice, pelje na gumah normalnih velikosti, ob zmernosti voznika pa tudi nudi ugodno porabo goriva.


Na ECO krogu je poraba bencina znašala 5,5 litra na 100 prevoženih kilometrov ter se med priganjanjem ustavila na maksimalnih 7 litrih bencina na 100 prevoženih kilometrov. V povprečju pa sem zabeležil porabo okoli šestih litrov goriva na sto kilometrov.

Malokrat se mi pripeti, da vozim avtomobil s samega začetka A4 lista cenika brez spiska dodatkov na šestih priloženih listih papirja z zaključkom atmosferske cene. Ne izključujem možnosti, da se večina ljudi za avtomobil odloči glede na ceno kakor na opremo, ki jo vozilo z visoko zastavljeno ceno ima.

Zato je smiselno, da imam na testu občasno tudi osnovno izvedenko modela avtomobila. Poudaril bi, da bela lepotica na fotografijah stane ‘le’ 16.290 evrov, kar je v današnjem času dobra ekonomska računica.


 

Motor

Bencinski, štirivaljni, vrstni, 16 ventilov, 1.496 ccm, 74 kW (100 KM) pri 6.000/min, 150 Nm pri 4.000/min. Poraba goriva (EU) 6,4/4,3/5,1 l/100 km. CO2: 119 g/km.

Prenos moči

Pogon na  prednji kolesi, ESP, Šeststopenjski ročni menjalnik. Gume 205/60 R16 (GoodYear).

Podvozje in karoserija

Kombilimuzina, 5 vrat, 5 sedežev. Dolžina 4,460 m, širina 1,795, višina 1,445 m. Medosna razdalja 2,700m. Prtljažnik (normno) 350 l. Rezervoar: 51 l. Mase: prazno vozilo 1.265 kg, dovoljena skupna masa vozila 1.850 kg.

 

Največja hitrost (km/h): 182

Pospešek 0-100 km/h (s): 10,8

Poraba goriva (l/100 km): Testno povprečje:  5,9

Osnovni model (G100 Emotion): 13.990 EUR

Testno vozilo (G100 Challenge): 16.290 EUR