Sivi labod. – Mercedes Benz GLA 220 CDI 4Matic

Dokler ni ljudstvo zašlo v Avstralijo svet ni poznal labodov črne barve, saj smo tistega trenutka srečevali le bele labode ter tako predpostavljali, da je bela barva zanje edinstvena. Ob spoznanju resnice smo sprva na črne labode gledali z viška in jih nismo upoštevali. Ampak z leti smo se na črne labode navadili in smo jih vse bolj željni videti.

Zgodbo bi lahko naslovil z naslovom ‘Zgodovina znamke Mercedes Benz’, saj si večina avtomobilistov razlaga,da so avtomobili Stuttgartske znamke narejeni le za starejše občane, s kančkom dolgočasnosti. Ti avtomobili so bili dolga leta beli labodi, med katere je leta 2009 zaplaval črni labod, z imenom Robert Lešnik. Slovenec je premešal karte v Mercedesovih vrstah in naključno ustvaril oblikovalski preporod znamke.

Dolge avtomobile je spremenil v sanjske limuzine. Lovske delovne stroje pa v mogočne nakupovalne vozičke super mamic. Pohval ne zmanjka. Oblikovne recepte je Lešnik zastavil in ga dobro skuhal. Tudi model GLA.

Stuttgartski križanec temelji na zasnovi razreda A.

Z njim si deli karoserijske kot kabinske linije. Vendar za razliko od razreda A je GLA višji, malce robustnejši in teoretično ponuja več prostora za potnike in prtljago. V praksi GLA razreda ne bi poimenoval križanec ali terenec, saj je zaradi premišljene poteze le malenkost višji od sorodnega A. Oklical bi ga ‘več namenski’ (allroad). S to potezo je očitno Mercedes šel v lov na kupce, ki so pogrešali starega visokega A-ja.


mb gla 220 21

Na cesti boste model GLA spoznali po zajetni maski in LED trakov v loku. Če spregledate to dvoje, vas bo ogromna zvezda na maski opozorila, da je mimo vas pahnil ‘merđo’. Ne iščite velikih ravnih površin, ker jih GLA nima. Oblikovna dinamika je malenkost umirjena s paketom Luxury, testno vozilo pa je imelo razjarjene odbijače paketa AMG. Manjkajo samo 19-palčna platišča z letnimi gumami, ki so zaradi zime na toplem v skladišču. Športni duh se nadaljuje v kabini.

Armaturna plošča iz dobe interneta v kombinaciji s paketom AMG poskrbi za krajšanje časa potnikov med vožnjo. Rdeči šivi, brušen aluminij in reže za dovod zraka, ki spominjajo na zadek reaktivnega letala. »Ekran, fantje. Ekran!«, se je glasilo po proizvodnji dve uri pred uradnem lansiranju vozila. Glede na mesto postavitve bi rekel, da je do predstavitve bilo celo par minut, pa vendar je ideja ‘vžgala’. Postavitev fiksne tablice na vrh sredine armaturne plošče. Zakaj? Ker Mercedes to lahko.


Testni GLA je bil zajeten kos vozila.

Poganjal ga je 2,2-litrski dizelski agregat s 125 kW moči. Moč je prenašala preko 7-stopenjskega samodejnega menjalnika na vsa štiri kolesa. Paket AMG zunaj in znotraj. Kljub temu, pa na seznamu ni bilo avtomatske klimatske naprave, kar je malo nevsakdanje. Kot bi v trgovini kupil čevlje brez vezalk in slednje kupil naknadno.

Po drugi strani pa ima GLA kar nekaj zanimivih funkcij. Potovalni računalnik vozniku svetuje, kdaj si naj vzame odmor za kavo. Mogoče bi lahko sistem izbral še najboljši ‘kafič’ v bližini. Iskrica za v prihodnje, Mercedes. Med sprehodom po meniju naletim še na grafični prikaz naklona vozila, kar mi je vlilo kanček slabe volje, saj sem opazil kako v k…., so naše ceste. Najprej sem visel 6° levo, čez 100 metrov 4° desno in tako naprej…

Vendar raje usmerimo pogled na svetlo stran. Natančneje v Nemčijo, Stuttgart, kjer se trenutno dogajajo vznemirljive stvari z imeni. Razred C, razred V, S coupe ter AMG GT. Mogoče je zato včasih dobro opustiti zapisana pravila (beli labobi) in se prepustiti toku naključnih dogodkov (črni labodi). Eden izmed produktov naključja je tudi model GLA.

 

Motor

Turbodizelski, štirivaljni, vrstni, 16 ventilov, 2.143 ccm, 125 kW (170 KM) pri 3.400/min, 350 Nm pri 1.400/min. Poraba goriva (EU) 6,0/4,5/5,1 l/100 km. CO2: 132 g/km.

Prenos moči

Pogon na vsa štiri kolesa, Sedemstopenski samodejni menjalnik. Gume 225/55 R17.

Podvozje in karoserija

Privzdignjena kombilimuzina, 5 vrat, 5 sedežev. Dolžina 4,417 m, širina 1,804 m, višina 1,494 m. Medosna razdalja 2,699 m. Prtljažnik (normno) 421 – 1.235 l. Rezervoar: 56 l. Mase: prazno vozilo 1.595 kg, dovoljena obtežitev 2.075 kg. Največja hitrost (km/h): 215 Pospešek 0-100 km/h (s): 8,3

Poraba goriva (l/100 km): Testno povprečje:  6,3          

Osnovni model (GLA 200): 31.200 EUR

Testno vozilo (GLA 220 CDI 4Matic): 54.198 EUR