Jadranje. – Citroën C5 Cross Tourer

Obožujem morje. Spoznal sem ga na več koncih sveta ter iz različnih perspektiv. Od vseh obmorskih destinacijah ter tipih obal, se mi najbolj dopade dalmatinski tip obale. Preprosto lepa, naravna obala in svetu unikatna.

Če prištejem še Jadransko morje je to dobitna kombinacija. Konec letošnjega poletja sem imel možnost Jadran prepoznati na svobodnjaški način.

Z družbo smo se odpravili jadrat. Za vse, razen skiperja, je bilo jadranje prvinska izkušnja, ki se je končala z nasmehom na obrazu in otroškim žarom v očeh. Svoboda in mir so nas spremljali na regati od Sukošana do Skradina, vse do Visa, Drvenika, otoka Kaprije ter nazaj v pristan. »Nasvidenje prihodnje leto«, je odmevalo po marini. Ampak, že isto leto sem sedel za krmilo podobne jadrnice z registrsko tablico in štirimi kolesi…

Citroën je v izdihljajih model C5 postavil višje, mu nadel nekaj plastike ter trendno ime, Cross Tourer. V bistvu gre za nekakšen AllTrack ali AllRoad model po francosko, brez štirikolesnega pogona. Vendar bistvo tega vozila nikakor ni zaščitna plastika in šovinistično ime. C5 je eden zadnjih vozil na tržišču, ki ponuja hidravliko in to je eno veliko jadranje. Hvaležen, da sem izkusil jadranje na morju, sem se v Citroënu po parih kilometrih počutil kot na Elanu 36.


Naprej je bila vožnja čudna.

Nekomunikativen volan, nihanje vozila, počasne reakcije…zelo podobno občutku prvih dni na jadrnici. Ko sem ujel poanto vozila, je vožnja z njim postala vrhunska. Ergonomija je na nivoju aristokratskih limuzin. Sprednja sedeža sta nastavljiva v 14-ih smereh, ki povrhu poskrbita še za ‘mini’ masažo potnikov. Ni pogoja, da bi vas v avtomobilu po dolgem potovanju kaj bolelo. Še dobro, da niso ogledniki cest uporabili takšnega C5 za ocenjevanje stanja slovenske asfaltne podlage.

Na zunaj Citroën ni bil deležen drastičnih oblikovnih sprememb, v notranjosti pa je mesto na armaturni plošči dobil nov multimedijski vmesnik. V ‘tipalni’ dobi bodo za nekatere voznike gumbi moteč faktor, a verjemite mi, da so funkcionalni. Ko si voznik zapolni shemo ter razporeditev gumbov postane upravljanje mačji kašelj. Dodajam, da gum vedno sprocesira ukaz, medtem, ko se ekran na dotik rad zatakne.

Zanimivost C5 je definitivno volan s fiksno sredico, na katero se mora voznik privaditi. In na koncu tudi ta dobi smisel. Manj smiselna pa je zame izbira ročnega menjalnika, saj težkemu vozilu z močnim motorjem bolje sede samodejni menjalnik. Ta bi sicer dvignil porabo goriva iz zdajšnjih povprečnih 7 litrov na 100 kilometrov na 8, vendar bi prinesel toliko več komforta.


V bistvu se v takšnemu Citroënu kaj hitro počutimo kot doma. Lahko ga tudi zamenjamo za svoj drugi dom, saj je v njem dejansko možno spati, če zložimo zadnje sedeže. Cross Tourer je torej kot jadranje na Jadranskem morju. Edinstvena ter svobodnjaška izkušnja.

 

Motor

Turbodizelski, štirivaljni, vrstni, 16 ventilov, 1.997 ccm, 120 kW (164 KM) pri 3.750/min, 340 Nm pri 2.000/min. Poraba goriva (EU) 6,6/4,3/5,1 l/100 km. CO2: 133 g/km.

Prenos moči

Pogon na sprednji kolesi, Šeststopenjski ročni menjalnik. Gume 225/50 R17 (Michelin).

Podvozje in karoserija

Karavan , 5 vrat, 5 sedežev. Dolžina 4,829 m, širina 2,006 m, višina 1,483 m. Medosna razdalja 2,815 m. Prtljažnik (normno) 505 l. Rezervoar: 71 l. Mase: prazno vozilo 1.595 kg, dovoljena skupna masa 2.283 kg.

 

Največja hitrost (km/h): 210

Pospešek 0-100 km/h (s): 9,3

Poraba goriva (l/100 km): Testno povprečje:  6,9

Osnovni model (C5 VTi 120 Attraction): 22.460 EUR

Testno vozilo (C5 crosstourer HDi 160 exclusive): 35.720 EUR