Tista limuzina. – Mercedes Benz C 250 BlueTec 4Matic

Dolgo je trajala moja izbira vozil, ki bi jih pospravil v svojo virtualno garažo. Prostora je bilo le za tri jeklene primerke, od letnika 1908, ko je na ceste zapeljal prvi primerek Ford model T in do danes, ko je najnovejši avtomobil, v trenutku nastajanja članka Ford Focus RS druge generacije.

V petičen garažni izbor se je uspelo uvrstiti Hondi S2000, Renault Meganu RS Trophy 275 ter BMW seriji 5 (E39). Ampak glede bavarske limuzine sem malenkost skeptičen, saj me bega zastavonoša iz Stuttgarta. Mercedes Benz razred C.

Nemška limuzina je praktičen primer segmenta klišejsko poimenovanega premium. Čeprav je ‘premium’ prizvok že v opisu malo boljšega Peugeota in se uporablja vse do modelov BMW, si premium pomen novi razred C pripisuje s krepkimi tiskanimi črkami. Kompakten prijem za vratno kljuko, daje vedeti, da je pred avtomobilom več sto tisoč kilometrov dolga pot. Usedem se za volan, kjer se nemudoma v objemu sedeža počutim udobno.

Vrata pri zapiranju ustvarijo mogočen BOOMMM!!, kot pri ‘zvezdah’ izpred dvajsetih let. Armaturna plošča je zajetna in fantastično oblikovana. Reže za dovod zraka so okrogle in spominjajo na motorje reaktivnih letal. Sredinski naslon se v stilu – počasi, razpre v dvoje. Počasi se odpre tudi predal, ki se nahaja na mestu rezerviranem za ročni menjalnik (ročica avtomatika ob volanu).


Moderno z retro pridihom!

V testnem modelu je sredinska konzola imela imitacijo temnega lesa s kovinskimi ter lakiranimi vložki. Na sredinskem grebenu so mesto dobile komade za mulitmedijski vmesnik, ki se upravlja s pomočjo vrtljivega gumba ali na ploščici s potezami prstov. Mogoče zasnova s ‘štrlečim’ zaslonom ne bo po godu slehernega kupca, vendar glejte na to kot povezavo med retro in modernim slogom. Spodaj analogno (ura s kazalci), zgoraj digitalno.

mercedes benz c 250 4m 20

Prav nič bolj kompliciran ni voznikov prostor, kjer so na instrumentni plošči na sredinskem zaslonu zapisani podatki o potovalnem računalniku, navigaciji, radiu in mulitimediji. Po menijih skačemo s tipkami na levi strani volana, ki je mimogrede ravno prav velik, ravno prav debel ter zato dobro sede v voznikove roke.


Inženirji niso skoparili pri tehnoloških pomagalih, saj so na C-ja namestili odlična LED-svetila, ki se samodejno prilagajajo glede na nasproti vozeči promet. Navdušen sem bil tudi nad dnevno barvno svetlobe LED-svetil, ki je podobna dnevni svetlobi in prav nič moteča. Testno vozilo je imelo še štirikolesni pogon 4Matic, ki sem ga preizkusil v snežnih razmerah in dobil pozitiven odgovor. Pogon poskrbi za dodatno varnost v težkih vremenskih razmerah, kar je tudi njegov namen. Seveda vas bo rešil tudi iz večjega snežnega meteža, vendar nesmrtnosti pogon ne bo kupil.

Meje fizike so še vedno enake.

Mercedesa C je poganjal 2,2-litrski motor z oznako 250 CDI, ki zmore dobrih 200 ‘konjskih’ moči, kar je povsem spodobno za limuzino. V kombinaciji s 7-stopnejskim menjalnikom je vozno udobje na nivoju razreda S, sploh, če C-ju namenimo še opcijsko AirMatic podvozje.

Poleg omenjenih stvari me je predvsem impresionirala cena. 56.000 evrov ni ravno veliko za takšno ‘mrcino’, ki ima 200 ‘konjev’, štirikolesni pogon, avtomatski menjalnik, opremo Avantgard, kup dodatkov in vrhunsko obliko. Lešnik je ponovno čaral in z odličnim kakovostnim izdelkom očaral velik krog ljudi. Tudi mene.

 

Motor

Turbodizelski, štirivalnji, vrstni, 16 ventilov, 2.147 ccm, 150 kW (204 KM) pri 3.800/min, 500 Nm pri 1.600/min. Poraba goriva (EU) 6,1/4,4/5,0 l/100 km. CO2: 110 g/km.

Prenos moči

Štirikolesni pogon 4Matic, Sedemstopenjski samodejni menjalnik. Gume 245/35 R19 (Continental M+S).

Podvozje in karoserija

Limuzina, 4 vrata, 5 sedežev. Dolžina 4,686 m, širina 1,810, višina 1,442 m. Medosna razdalja 2,840 m. Najmanjša razdalja od tal: 16 cm. Prtljažnik (normno) 480 l. Količina goriva: 66 l. Mase: prazno vozilo 1.595 kg, dovoljena obtežba 455 kg.

 

Največja hitrost (km/h): 240

Pospešek 0-100 km/h (s): 6,6

Poraba goriva (l/100 km): Testno povprečje:  6,1

 

Osnovni model (C 180): 32.480 EUR

Testno vozilo (C 250 BlueTec 4Matic): 56.791 EUR