Osnovno poslanstvo. – Peugeot 308 SW 1.2 e-THP 130 Allure

Karavanski različici so še pred kratkim (model 307) pri Peugeotu poskušali najti novo izpeljanko iz česar sta izhajali dve imeni; Break in SW. In tudi dva različna avtomobila seveda. Če se je takrat oznaka SW spogledovala tudi z enoprostorci, sedaj ni več tako. Kratica SW je tokrat ponovno dobila prejšnji pomen in zopet pomeni klasično karavansko različico.

SW je seveda izpeljanka iz kombilimuzine, zato je jasno, da si prednji del, tako z obliko kot opremo in tehniko, deli s tem modelom. Bistvo sprememb je torej v zadnjem delu avtomobila. Kar za 11 cm so podaljšali medosno razdaljo, karoserija pa je daljša za zajetnih 33 cm. V primerjavi z nekaterimi konkurenti, kjer dolžina avtomobilov pri takšnih transformacijah lahko ostane praktično enaka, je pri Peugeotu ta razlika kar velika. To pa je tudi jasno sporočilo, da se je poleg dolžine povečala tudi prostornost avtomobila. In mnogi iščejo prav to.

Če upoštevamo, da je zadnja sedežna klop ostala praktično tam kot v kombilimuzini, gre praktično celotna povečava na račun prtljažnika. Prostora v prtljažniku je kar zajetnih 610 litrov. Osnovnega seveda. Pod pokrivnim rolojem. V dnu je (če se odpovemo nadomestnemu kolesu) še dodatnih 50 litrov prostora, s postopnim zlaganjem sedežnega naslonjala (lahko tudi z vzvodom iz prtljažnika) pa dobimo kar ogromnih in uporabnih 1775 litrov praznine.

Številke torej govorijo, da je to eden izmed prostornejših karavanov. Pa tudi praksa to pokaže. V primerjavi s predhodnikom je kar za 360 litrov več prostora! Prednost sistema je tudi v tem, da je ob zloženih sedežnih naslonjalih dno povsem ravno, zelo uporabna pa so lahko tudi vodila za pritrdilne zanke. O nakladalnem robu, ki ga seveda ni, je najbrž pri takšnih modelih odveč govoriti.

IMG_8480

Trivaljna moč?

Ker gre »le« za 1,2-litrski bencinski agregat in za povrhu le trivaljnik so prvi pomisleki pravzaprav namenjeni njegovi učinkovitosti, oziroma zmogljivostim. Že takoj na začetku lahko dvomljivce potolažimo in mirno zatrdimo, da mu ni praktično kaj očitati. Na kratko: je dovolj zmogljiv, uglajen in celo ekonomičen. Kaj bi torej hoteli še več!?

Gre za sodoben turbo motor iz družine PureTech, ki se prvič predstavlja prav v tem modelu. Je naslednik 1,2 VTi s katerim si deli tudi osnovo in precej sestavnih delov. Bistvo se torej tokrat skriva v turbinskem polnilniku, njegovih nastavitvah ter krmilni elektroniki. To očitno ob popolni usklajenosti lahko dela čudeže. Motor je lepo odziven že v nizkih vrtljajih in lepo zvezno deluje prav do najvišjih. A vseeno, čeprav se rad vrti, ga preko 5.500 nima smisla priganjati. Kar seveda tudi ni potrebno! Velik navor »na papirju« se izkaže kot realnost tudi v praksi, zato z njim vozimo celo podobno kot z dizelskim motorjem.

Motor lahko (v osnovi ob vsakem zagonu) deluje v varčevalnem tempu. Eco gumb pomeni da ima vgrajen tudi sistem start&stop.  Dodali pa so tudi gumb »Sport« in s pritiskom nanj motor postane precej bolj odziven in poskočen. Ta dinamičen program obarva tudi merilnike v krvavo rdeče, na prikazovalniku med merilniki pa se izpišejo diagrami moči, navora in tlaka v turbini.

Športni prikazovalniki v karavanu?

Slednji se povzpne vse do 2,2 bara, kar je tudi za poznavalce tovrstne tehnike že kar veliko. Kljub vsemu lahko smatramo za ugodno tudi porabo goriva, ki se v praksi lahko giblje okoli sedmih litrov. Glede na vse okoliščine seveda (zmogljivosti, velikosti avtomobila…)  Skratka tistim, ki mislijo, da je takšen avtomobil prevelik za ta motor (ali morda obratno?) lahko mirno odvrnemo, da se pošteno motijo!

Peugeot se je tokrat izkazal z zelo uporabno kombinacijo karoserije, zmogljivim »majhnim« motorjem in (zopet) z zvrhano mero »elektronike«. Slednja je sicer velikokrat pogojno uporabna in zopet trdimo, da je dobro pošteno razmisliti koliko tega pravzaprav sploh potrebujemo. Nedvomno pa je osnovno poslanstvo modela SW (Break) najverjetneje zopet doseglo svoj cilj!

Motor
Turbobencinski, trivaljni, vrstni, 12 ventilov, 1199 ccm, 96 kW (130 KM) pri 5.500/min, 230 Nm pri 1.750/min. Poraba goriva (EU) 6,2/4,3/5,0 l/100 km. CO2: 115 g/km. Pogon na prednji kolesi. Šeststopenjski ročni menjalnik. Gume 225/40 ZR18 W (Michelin Pilot).

Podvozje in karoserija
Kombi, 5 vrat, 5 sedežev. Dolžina 4,585 m, širina 1,863 m, višina 1,471 m. Medosna razdalja 2,730 m. Prtljažnik (normno) 610/1.775 l. Rezervoar: 53 l. Mase: prazno vozilo 1190 kg, največja dovoljena masa 1840 kg, dovoljena obtežba 650 kg. Največja hitrost (km/h): 199 Pospešek 0-100 km/h (s): 10,6

Osnovni model (308 SW): 16.960 EUR
Testno vozilo (308 SW 1,2 e-THP 130 SW Allure): 26.565 EUR