Tradicija. – Seat Leon ST 1.6 TDI Style         

Letno v povprečju dolgoročno preizkusim okoli štirideset avtomobilov in že dve leti zapored sta dva od testirancev bila Leona. Tale je že moj peti Leon ter obenem najšibkejši doslej. Španca sestavlja vstopni dizelski agregat v karavanski izvedbi s srednjo stopnjo opreme, kar je tradicionalni recept slovenskega kupca.

Ko smo že ravno pri tradiciji. Mnogi se tega izraza hitro po služijo in že po dveh srečanjih z večerjo objavljajo članek v vaškem biltenu o tradicionalnem srečanju. Po teh načelih je tudi moje testiranje Seat Leona že tradicionalno. No, pred kratkim sem se potepal po bavarski prestolnici, kjer so me podučili, da postaneš tradicionalni obiskovalec pivnice, ko le to obiskuješ 7 let, dan za dnem ter ob obisku spiješ vsaj eno pivo. Na hitro, da postaneš tradicionalen član pivnice, moraš spiti 2.557 piv. Količina piva v ‘kriglu’ pa je odvisna od ure obiska pivnice, saj po 17. uri ne točijo v manj kot litrske vrče.

Kmalu me je minila ideja o tradicionalnih testih Leona in sem se raje osredotočil na informacije, ki bodo zanimale kupca. Torej, karavanska izvedba je stvar okusa, predvsem pa želje oziroma potrebe po večjem prtljažnem prostoru. Plus različice ST je to, da v bistvu sploh ne izgleda slabo. Je prav všečen karavan za mlade družine. Če pomislimo, da se v osnovi spodaj (v podvozju) skriva Golf, je vsaka skrb o kvaliteti odveč. MQB platforma je dodobra preverjena in prinaša dobro razmerje med udobjem ter dinamiko vozila.

Bolj kot moč, prepriča poraba!

Čeprav je Leona poganjal zgolj osnovni 1,6-litrski dizelski motor, pa ta vseeno premore spodobnih 105 konjičev in solidno količino navora. Motor je spojen s 5-stopenjskim ročnim menjalnikom z dolgimi prestavnimi razmerji, zato v večini primerov ne boste pogrešali šeste prestave. V primeru, da dosti križarite po avtocestah, pa vam v štartu priporočam izbiro dvolitrskega dizelskega motorja. Na testu je 1.6 TDI motor porabil dobrih 5 litrov goriva na sto kilometrov.


Oprema Style je v Leona prinesla dvopodročno avtomatsko klimatsko napravo, tempomat in omejevalnik hitrosti, multifunkcijski volan, multimedijski vmesnik s 7-palčnim zaslonom na dotik, naslon za roko, električno pomična stekla, zatemnjena stekla, električno nastavljiva zunanja ogledala in parkirna tipala. Dodatno je imel testni Leon izbrana še svetila v LED tehniki spredaj in zadaj ter 17-palčna lita platišča.

S tem je tradicionalni slovenski paket vozila zaključen in kot takšen stane nekaj več kot 21 tisoč evrov. Sam bi nadgradil le še tempomat na radarski temopomat, saj je doplačilo zanj glede na spekter možnosti uporabe, minimalno.

 


Motor

Turbodizelski, štirivaljni, vrstni, 16 ventilov, 1.598 ccm, 77 kW (105 KM) pri 3.000/min, 250 Nm pri 1.500/min. Poraba goriva (EU) 4,5/3,3/3,9 l/100 km. CO2: 102 g/km.

Prenos moči

Pogon na sprednji kolesi, Petstopenjski ročni menjalnik. Gume 225/45 R17 (Pirelli).

Podvozje in karoserija

Karavan, 5 vrat, 5 sedežev. Dolžina 4,535 m, širina 1,816 m, višina 1,454 m. Medosna razdalja 2,636 m. Najmanjša razdalja od tal: 16 cm. Prtljažnik (normno) 587 – 1470 l. Količina goriva: 50 l. Mase: prazno vozilo 1.350 kg, dovoljena skupna masa 1.940 kg.

 

Največja hitrost (km/h): 194

Pospešek 0-100 km/h (s): 10,2

Poraba goriva (l/100 km): Testno povprečje: 5,4

 

Osnovni model (Leon ST Reference 1.2 TSI): 14.990 EUR

Testno vozilo (Leon ST Style 1.6 TDI):  21.527 EUR