Obleka ne naredi… – Mazda3 Sport CD150

Kinodvorane je napolnil sedmi del filmske uspešnice Hitri in drzni. Avtomobilistična saga snemana na ekskluzivnih svetovnih lokacijah z vrsto predelanih ter superšportnih vozil je nemudoma prevzela moško populacijo.

Vin Diesel in Paul Walker pa žensko. Predelava avtomobilov je po filmskem prvencu leta 2001 postala hit, ki se je iz leta v leto stopnjeval.

Unikatne kreacije domačih mojstrov so bile v veliki meri zelo uspešne, nekatere celo nagrajene, vendar občasno je pobalin predelavo avtomobila polomil. Kiksi so očitno motili tovarniške oblikovalce, saj so za dobrobit človeških oči ter prebavil ustvarili svoje predelovalne oddelke. MotorSport, AMG, Renault Sport, Opel Performance Center in še mnogo podobnih kratic.

Mazda je (bila) znana po športnih dvosedih z Wanklovim motorjem v nosu. Ne smem niti mimo Miate (MX-5), ki bo kmalu dobila četrto naslednico. Ampak Japonci niso pozabili niti na dirkaške ‘fotre’, saj so zanje izdelali modele MPS. Modela 3 in 6 v kombinaciji z Zoom Zoom oblikovanjem sta bila vroča roba. Za dobrim konjem se dolgo kadi, zato še danes modela obujata spomine na dneve grmenja.


Z leti je v ospredje prišla tehnologija in ekologija.

Oddelek MPS je nekoliko zaspal, čeprav tale Mazda3 v belo-črni kombinaciji zgleda napadalno,…no, ni MPS. Testno vozilo je poganjal ‘ekološki’ dizelski agregat s 110 kW (150 KM) moči. Še zdaleč, da agregat ne ustreza karakterju vozila, vendar bi v ‘trojki’ raje videl noro navitega bencinarja.

Očitno je zdaj čas za varčevanje, saj se ekologija obrestuje. Benetke bodo ostale suhe, polarni medvedi bodo obdržali svoj dom, mi pa bodo še vedno kmetovali in se hvalili s količino čiste vode.

Po mojem mnenju avtomobilske firme malenkost pretiravajo s športnimi vozili in športnimi oddelki. Tovarniških predelav avtomobilov je danes na tržiču za odtenek preveč. Vrhunec nabora športnih vozil pa predstavljajo klopotajoči ‘varčni’ dizelski agregati pod njihovimi pokrovi. Športnost je izgubila svoj čar.


Močno upam, da se bo miselnost znamk v prihodnje spremenila in bo razvoj le pustil nekaj manevrskega prostora domačim mojstrom, kot nekoč pri Peugeotu 206 ali Citroenu C2, saj drugače bodo športna vozila postala tako nesmiselna kot krave v trenerki.

 

Motor

Turbodizelski, štirivaljni, vrstni, 16 ventilov, 2.191 ccm, 110 kW (150 KM) pri 4.500/min, 380 Nm pri 1.800/min. Poraba goriva (EU) 4,8/3,5/4,0 l/100 km. CO2: 105 g/km.

Prenos moči

Pogon na  prednji kolesi, Šeststopenjski ročni menjalnik. Gume 225/45 R18 (Pirelli M+S).

Podvozje in karoserija

Kombilimuzina, 5 vrat, 5 sedežev. Dolžina 4,460 m, širina 1,795, višina 1,445 m. Medosna razdalja 2,700m. Prtljažnik (normno) 350 l. Posoda za gorivo: 51 l. Mase: prazno vozilo 1.280 kg, dovoljena skupna masa vozila 1.910 kg.

 

Največja hitrost (km/h): 210

Pospešek 0-100 km/h (s): 8,1

Poraba goriva (l/100 km): Testno povprečje:  6,1

 

Osnovni model (G100 Emotion): 13.990 EUR

Testno vozilo (CD150 Revolution): 26.980 EUR