McCountry? – MINI Cooper Countryman

Big Mac ni velik hamburger, Top Secret ni najboljša skrivnost in MINI niti približno ne spada med najmanjša prevozna sredstva. Večina poimenovanj je tako neuporabnih in brezveznih.

MINI že dolgo ni več mali avtomobil, vseeno pa ima svojo večjo in višjo različico, ‘mali bakreni podeželski fant’, v kolikor imate na telefonu vklopljene samodejne popravke besed.

Pred kratkim je ‘podeželski fant’ s pomočjo dermatologov saniral gubice. Rahla sprememba zunanjega videza in par sprememb v notranjosti. Nov volanski obroč in multimedijski sistem. Ostalo, zagon brez vtikanja ključa, neprivlačen vrteči gum za opravljanje z multimedijo, stikala na sredinski konzoli, bodo očitno počakala na naslednjo generacijo. Mi je pa všeč, da se je na sredini ohranil velik analogni števec, ki je s tretjo generacijo MINIja izginil.

Velikosti Countrymana ne bom kritiziral, saj evropski avtomobilski trendi narekujejo večanje osebnih vozil, kar je ravno v nasprotju z ameriškim stilom, ki ni prizanesel Lincolnu. S 6,5 metra dolžine so ga z leti zmanjšali na slabih 5 metrov. Tako Američani vsaj nimajo težave s parkiranjem, saj so njihovi parkirni prostori predimenzionirani. Rastni trend se kaže tudi v reliju, kjer je Countryman nasledil originalnega Cooperja. Posledično sem pričakoval, da bo Countryman hiter in tudi je, če ga poganja Janezova kreacija.


Klasika, ki ne najbolj ustreza karakterju!

Mojega je na srečo gnala precej varčna in varna različica, takšna kot bi se lahko parkirala v marsikatero slovensko garažo. Atmosferski motor spojen s klasično avtomatiko. Mogoče z vozilom ne moreš biti vedno ravno najhitrejši, si pa z njim lahko definitivno prvi na vasi.

Countryman nima nič kaj skupnega s podeželjem, saj ni prilagojen na vožnjo po zanemarjenih cestiščih, sploh pa v osnovni različici ne ponuja štirikolesnega pogona. Po tem takem poimenovanje Countryman ni najbolj posrečeno in me spominja na produkt McDonaldsa, kjer pravijo, da vas okus McCountrya popelje na podeželje. Kam vas torej odpelje Countryman?

 


Motor

Bencinski, štirivaljni, vrstni, 16 ventilov, 1.598 ccm, 90 kW (122 KM) pri 6.000/min, 160 Nm pri 4.250/min. Poraba goriva (EU) 9,0/5,6/6,9 l/100 km. CO2: 159 g/km.

Prenos moči

Pogon na  prednji kolesi, Šeststopenjski samodejni menjalnik. Gume 205/55 R17 (Michelin).

Podvozje in karoserija

Kombilimuzina, 5 vrat, 5 sedežev. Dolžina 4,097 m, širina 1,789, višina 1,561 m. Medosna razdalja 2,595 m. Prtljažnik (normno) 350 – 1.170 l. Posoda za gorivo: 47 l. Mase: prazno vozilo 1.370 kg, dovoljena skupna masa vozila 1.805 kg. Največja hitrost (km/h): 184 Pospešek 0-100 km/h (s): 11,6

Poraba goriva (l/100 km): Testno povprečje:  7,1

 

Osnovni model (MINI Cooper Countryman): 23.550 EUR

Testno vozilo (MINI Cooper Countryman ): 34.419 EUR