Sodobna dnevna soba. – Peugeot 3008 1.2 Pure Tec.

Tale francoski križanec ne spada med najmanjša, niti ne med najlažja vozila, zato vas bo podatek, da vozilo poganja 3-valjni turbobenciski motor, presenetil.

Še predno vas malo število valjev spravi v dvom glede zadostne moči, zapisujem, da novi motor tri tisoč osmici povsem ustreza, saj sem dejstvo, da se pod pokrovom vrti trivaljnik izluščil šele med pisanjem tehničnih podatkov.

Redko se zgodi, da ob prevzemu vozila ne pokukam v prometno dovoljenje ali homologacijo ter memoriziram podatke o motorju, moči in masi. Pri Peugeotu 3008 me je zanimalo vse drugo prej kot motor, čeprav bi slednjega lahko povezal z modelom 308. Prihod 3008 na tržišče sem si zapolnil po letalsko zasnovanem kokpitu in izjemno dobrem potniškem ambientu, ki spominja na dnevno sobo z zajetnimi steklenimi površinami. V križancu sem sestavil dolg seznam elementov, ki so me na takšen ali drugačen način navdušili ter hkrati ponudili še uporabno noto.

Pripravljen na čezoceanski let!

Na vrhu seznama se je znašel pogled z voznikovega mesta, saj se za volanom ustvari občutek kot za krmilom Boeinga 747. Merilniki, nad njimi stekelce za spremljanje hitrosti in smeri vožnje, desno na vrhu armaturne plošče se nahaja osrednji zaslon, ki prikazuje kartografijo in informacije o multimediji ter stanju telefona. Nižje po grebenu so v vrsti postavljena stikala iz F-15, namenjena nastavitvam Head Up prikazovalnika, zaklepu vozila in varnostnim utripalkam.


Naslednja dobra stvar Peugeota 3008 so prtljažna vrata, ki se razprejo v priročen nadstrešek in piknik mizico. Dobrodošlo je tudi spreminjanje volumna prtljažnega prostora z višino police ter zajeten prostor pred sovoznikovim sedežem, kjer boljša polovica brez težav sedi s prekrižanimi nogami.

Velike steklene površine bodo otroci nemudoma vzljubili, vendar z njimi nastopi velika težava. V poletnih mesecih se sonce na parkirišču zajeda v armaturno ploščo in ostale predele kabine, zato je notranjost po končanem delovniku težko ohladiti, skoraj nemogoče.

Nekaj neprijetnih zadev!

Velik minus si zasluži še veliko in položno vetrobransko steklo, v katerem se v sončnem vremenu vidi odsev armaturne plošče. Zelo naporno, če ne nosite sončnih očal. Manjša, a dokaj ne elegantna rešitev so funkcijska stikala oziroma ročice za volanskim obročem. Že res, da je zaradi te postavitve na videz volanski obroč lepši, vendar bi s prenovo vseeno lahko večino tipk prestavili na same volanske prečke, saj s tem voznik ne pozabi na funkcije kot so tempomat ali omejevalnik hitrosti.


Možne logične rešitve pa po vsej verjetnosti predlagam le jaz in tistih nekaj ljudi, ki prisegajo na germansko logiko. Drugim je svežina in samosvojost všeč, zato si takšen avtomobil tudi izberejo. In glede na to, da se mnogi pritožujejo nad ‘sajastimi’ smrdljivci in velika evropska mesta pospešeno zapirajo mestna jedra ter uvajajo nižje hitrostne omejitve, bo takšna dnevna soba na cestah vse bolj priročna.

 

Motor

Turbobencinski, trivaljni, vrstni, 12 ventilov, 1.598 ccm, 96 kW (130 KM) pri 5.500/min, 230 Nm pri 1.750/min. Poraba goriva (EU) 6,5/4,6/5,3 l/100 km. CO2: 123 g/km.

Prenos moči

Pogon na  prednji kolesi, Šeststopenjski ročni menjalnik. Gume 225/50 R17 (Michelin).

Podvozje in karoserija

Kombilimuzina, 5 vrat, 5 sedežev. Dolžina 4,365 m, širina 1,837, višina 1,639 m. Medosna razdalja 2,613 m. Prtljažnik (normno) 512 l. Posoda za gorivo: 60 l. Mase: prazno vozilo 1.475 kg, dovoljena skupna masa vozila 2.020 kg. Največja hitrost (km/h): 199 Pospešek 0-100 km/h (s): 10,8

Poraba goriva (l/100 km):Testno povprečje:  7,5

 

Osnovni model (3008 1.2 Pure Tec Access): 21.060 EUR

Testno vozilo (3008 1.2 Pure Tec Allure ): 28.836 EUR