Povratek odpisanih. – Mazda6 SPC CD175 AWD AT Revolution Top

Družine so preprosto pozabile na karavane. Poplava križancev in športnih terencev je starše popolnoma zaslepila. Redko kdo še sploh verjame, da karavan vsrka vase več prtljage kakor privzdignjena kombilimuzina. Tako karavani capljajo nekje v ozadju in zgubljajo svoj pomen.

Obstaja segment v katerem se karavanske izvedenke še prodajajo, čeprav trendi narekujejo drugače. Komercialno temu segmentu pravimo ‘premium’ segment, v katerem dominira nemška trojica in nekaj predstavnikov ostalih držav. Čeprav so ti karavani dragi kot žafran, jih na cesti zasledimo več kot ostalih družinskih, ne tako premium, karavanov. Lansko leto je bila pri nas serija 3 prodana v večjih primerkih kot Ford Mondeo, kar nakazuje, da smo se mogoče rešili krize ali pa se samo potrjuje dejstvo, da smo mahnjeni na emblem avtomobila. Le da je boljši od sosedovega. No, čeprav značka na nosu še vedno ne more skriti škrtuharske opreme v avtomobilu.

Pred nakupom avtomobila je vredno oceniti prioritete. Uporabnost ali trend. Znamka ali oprema. Kajti za dobrih 37 tisočakov se kupec znajde na precepu. Kupiti rabljen avtomobil višjega segmenta, ali novega iz razreda nižje. Povedano drugače za podoben denar dobimo osnovnega predstavnika premium segmenta ali pa povsem novo Mazdo6 z vso možno opremo, kar jo japonski proizvajalec premore.

Mazda6 je spomladi dobila prenovo in z njo postala še malenkost bolj elegantna ter s tem konkurenčna predstavnikom višjih segmentov. Posodobljena notranjost je zdaj odlična, kvaliteta izdelave pa preseneča. Oprema Revolution Top SD iz ‘šestice’ ustvari poslovno vozilo. Belo usnje se razprostira po sedežih, vratnih oblogah in armaturni plošči. Sedeži so električno pomični v 12 smeri in ogrevani. Še sovoznikov sedež je nastavljiv po višini, kar je poseben dosežek, saj do zdaj nisem vozil Mazde s to funkcijo.


Še avti z višjo ceno ji zavidajo!

Mazda6 z vrha seznama opreme torej skrbi za udobje kot tudi za aktivno in pasivno varnost. Popolni LED žarometi, sistem za opozarjanje nevanorsti pred naletom, opozorilnik za mrtvi kot, opozorilo za menjavo voznega pasu, radarski tempomat, projekcijski zaslon, parkirni senzorji, kamera za vzvratno vožnjo, avtomatska regulacija žarometov, senzor padavin…

Vso to inštalacijo poganja 2,2-litrski dizelski agregat, ki premore 175 ‘konjskih’ moči. Slednje Mazda po novem prenaša preko samodejnega 6-stopenjskega menjalnika na vsa štiri kolesa. Še en podatek, ki zašibi kolena visoko nosnim predstavnikom. Pogon deluje suvereno in bolj kot za dinamiko in hribolazništvo, skrbi za konstantno trakcijo vozila v težjih voznih pogojih.

Z novostmi in izboljšavami Mazda6 obuja segment, ki je že skoraj odpisan, zato je zadnji čas, da se karavani vrnejo na pota stare slave in se samozavestno postavijo po robu ‘kvazi’ terencem.


 

Motor

Turbodizelski, štirivaljni, vrstni, 16 ventilov, 2.191 ccm, 129 kW (175 KM) pri 4.500/min, 420 Nm pri 2.000/min. Poraba goriva (EU) 6,4/4,9/5,4 l/100 km. CO2: 143 g/km.

Prenos moči

Štirikolesni pogon, Šeststopenjski samodejni menjalnik. Gume 225/45 R19 (Bridgestone).

Podvozje in karoserija

Karavan, 5 vrat, 5 sedežev. Dolžina 4,805 m, širina 1,840 m, višina 1,457 m. Medosna razdalja 2,750 m. Prtljažnik (normno) 522 l. Rezervoar: 52 l. Mase: prazno vozilo 1.485 kg, dovoljena obtežba 2.150 kg. Največja hitrost (km/h): 209 Pospešek 0-100 km/h (s): 9,1

Poraba goriva (l/100 km) :Testno povprečje:  6,9

 

Osnovni model (Mazda6 SPC G145 Challege): 23.890 EUR

Testno vozilo (Mazda6 SPC CD175 AWD AT Revolution Top SD): 38.560 EUR