Narejen po naših merah. – Hyundai i20 1.25 Style

Še ne tako dolgo nazaj je korejska znamka slovela po hitro in močno rjavečih karoserijah proizvedenih avtomobilov. Če lastnik v tistih časih Hyundaija ni garažiral, je bila velika verjetnost, da ga je pred roparjem ukradla erozija.

Zadnja leta je ugled Hyundaija na avtomobilskem tržišču zrasel. Produkti so zanesljivi, uporabniku prijazni in gospodarni z denarnico. Pozabimo zgodovino in Hyundaijevo modeli predstavljajo zelo posrečen nakup. Za uspešnemu poslovanju pa se skriva zanimiva zgodba.

Korejci so pred leti spoznali, da bodo staro celino osvojili le, či igrajo po njihovih pravilih, torej naših. K nam so preselili razvojne centre, zaposlili kopico nadobudnih evropskih posameznikov iz nemških koncernov ter za nameček v Uniji postavili proizvodnje obrate za dvig kvalitete produkta. S tem je bila ‘štalca’ postavljena, manjka še ‘kravca’. To je bilo potrebno narediti čim bolj evropsko in rezultat se najlažje doseže, če avtomobil premeriš po dolgem in počez.

Lep čas nisem verjel govoricam, da vzhod preučuje in kopira naša vozila. V Ženevi sem se prepričal na lastne oči. Fantje z vzhoda hodijo v dvojicah, eden z ogromnim nahrbtnikom polnim fasciklov, v rokah drži beležko in pisalo. Drugi je deček za vse, navadno fit postave in zmožen raziskati še tako nedostopen kotiček avtomobila. Z metrom denimo premeri razdaljo senzorja za dež od roba strehe, debelino roba aluminijastega platišča, dolžino hoda prestavne ročice, velikost ter trdoto stikala na armaturni plošči. To, da takšen sistem obveščanja in širjenja informacij deluje, pa sem izkusil v novem Hyundaiju i20.


Avtomobilček zgleda šik.

Rad pozira in v trenutku prevzame še tako zahtevnega Evropejca. Zaprtje vrat ustvari mogočen buumm, kar je pokazatelj dobre kvalitete. Notranjost je zasnovana preprosto. Zdaleč, da bi jo oklical špartanska ali staromodna, ampak je pregledna. Lahko bi rekel celo nemška. Stvari si organizirane, saj ni straha, da bi ob nastali koloni iskal stikalo za vklop varnostnih utripalk nekje pod voznikovim sedežem. Mimogrede moram še pohvaliti fantastična sprednja sedeža, ki sta udobna in lepo zaobjameta telo. Primerna tudi za nas ta velike.

Hyundai i20 je z novo generacijo malenkost zrasel, tako, da je prostora za zadaj sedeče potnike še nekaj več. Prtljažni prostor pa tudi ne skopari z volumnom. Vožnja avtomobila je enostavna in zabavna, kar še nikoli nisem pripisal izdelku s kolesi z vzhoda. Občutek na volanu je tako….zelo evropski. Natančen, predvidljiv, zaupanja vreden. Podobno menjalna ročica, ki lepo sede v roko in preseneti s kratkimi in natančnimi gibi…takšen gib najdemo v Focusu ali Audiju A3. Enostavno je ni slabe stvari, ki bi jo Hyundaiju i20 očital.

Mogoče celoto malenkost pokvari motorna paleta, ki pri ‘vzhodnjakih’ še ni tako pestra. Ponujajo nekaj atmosfercev in dizla, ki je za moje pojme v temle malčku nesmiseln. V primeru, da se paleta izpopolni s turbobencinskimi agregati z razponom moči od 70 do 100 kW bo Hyundai i20 z lahkoto konkuriral evropskim vozilom kot, emmm…vozilo narejeno v Evropi. Le cene naj ostanejo ‘azijske’.


Motor

Bencinski, štirivaljni, vrstni, 16 ventilov, 1.248 ccm, 62 kW (84 KM) pri 6.000/min, 121 Nm pri 4.000/min. Poraba goriva (EU) 5,8/4,0/4,7 l/100 km. CO2: 109 g/km.

Prenos moči

Pogon na  prednji kolesi, Petstopenjski ročni menjalnik. Gume 195/55 R16 (Continental).

Podvozje in karoserija

Kombilimuzina, 5 vrat, 5 sedežev. Dolžina 4,035 m, širina 1,734, višina 1,474 m. Medosna razdalja 2,570 m. Prtljažnik (normno) 326 – 1.042 l. Posoda za gorivo: 45 l. Mase: prazno vozilo 1.040 kg, dovoljena skupna masa vozila 1.550 kg. Največja hitrost (km/h): 170 Pospešek 0-100 km/h (s): 13,1

Poraba goriva (l/100 km): Testno povprečje:  5,4

 

Osnovni model (Hyundai i20 1.25 Life): 11.970 EUR

Testno vozilo (Hyundai i20 1.25 Style): 14.615 EUR