Nižje ne gre, razen… – Mercedes Benz B180 CDI

Preden je svet postal divji je veljalo pravilo, da so se Bavarci začeli pri seriji 3, Mercedes pri C in Audi pri A4. Nato so čez noč padle meje in vse kar je ostalo so znaki na karoseriji.

Ko danes vstopimo v avtomobilski salon se počutimo kot pri egipčanskem prodajalcu preprog. »Prosim za 4 metre avtomobila.« »Seveda, tukaj je razred A« »No, mogoče bi imel še 5,2 metra za v dnevno.« »Razred S.« Očitno proizvajalci avtomobilov verjamejo v svoje znanje, da ustvarjajo avtomobile ne glede na poreklo znamke.

Enoprostorci Mercedesu niso bili najbolj pisani v gene. Vito in Vivaro sta zarjavela predno sta pripeljala dostavo s Pariza v Ljubljano, mali A pa je s famoznim losovim testom postal YouTube uspešnica. Kasneje so logiko zamenjali in A je postal šminka za mlado in staro, B pa naj bi bil bolj ali manj samo za staro, čeprav je naš Robi v prenovi B-ju nadel zelo všečne linije.

S prenovo ni prišlo nič kaj drastičnega, kar je po eni strani dobro, saj vemo, da je izdelek dober in hkrati se star ne bo toliko postaral. Spremenjene luči, maska, paleta platišč in nekaj novih dodatkov pri opremi.


To je slovenski razred B!

Slovenci smo baje vzljubili razred B in v največ primerih smo ga kupili ravno takšnega kot je na sliki. Bela barva, 180 CDI dizel, led žarometi in nekaj dodatkov v notranjosti. Paket nanese 27 tisoč evrov, kar je za poreklo vozila zelo ugodno. Sam sem pričakoval, da me bo pa A4 listu pozdravila petmestna številka s 3 na začetku. Bolj kot s ceno pa sem se ukvarjal pristnostjo modela.

Audi se je nekoč trudil z enoprostorcem pa obupal. Bavarci so me razočarali med zadnjim testom serije 2 Active Tourer, Mercedesu pa enoprostrski karakter ustreza. Avto je dobro vodljiv, udoben na relacijskih vožnjah, enostaven za upravljanje ter z nekaj več kot sto konji čisto dovolj zmogljiv. Pisan na kožo Slovencem. Ravno pravšnjih mer, prostoren, uporaben, zmogljiv, racionalen, varčen…izjemno varčen, saj porabi le 4,4 litra na 100 prevoženih kilometrov. Če je v vas kanček Gorenca, pa se boste okoli fijakali tudi s 3 litrsko porabo goriva. Ceneje kot to ne gre, razen, če vozite na ‘kurilca’.

Motor


Turbodizelski, štirivaljni, vrstni, 16 ventilov, 1.461 ccm, 80 kW (109 KM) pri 4.000/min, 260 Nm pri 1.750/min. Poraba goriva (EU) 5,0/3,9/4,3 l/100 km. CO2: 104 g/km.

Prenos moči

Pogon na sprednji kolesi, Šeststopenjski ročni menjalnik. Gume 225/45 R17 (Michelin).

Podvozje in karoserija

Enoprostorec, 5 vrat, 5 sedežev. Dolžina 4,393 m, širina 1,786 m, višina 1,557 m. Medosna razdalja 2,699 m. Prtljažnik (normno) 488 – 1.547 l. Posoda za gorivo: 50 l. Mase: prazno vozilo 1.450 kg, dovoljena skupna masa 1.985 kg. Največja hitrost (km/h): 190 Pospešek 0-100 km/h (s): 11,9

Poraba goriva (l/100 km): Testno povprečje: 4,4

 

Osnovni model (B160): 23.450 EUR

Testno vozilo (B180 CDI): 27.200 EUR