Šolar. – Peugeot 308 1.2 THP Style

Si predstavljate, da bi v šolske klopi posadili avtomobile. Kako bi se odrezali na primer pri geografiji s svojim navigacijskim sistemom? Koliko bi jih padlo na testu vzdržljivosti pri športni vzgoji in koliko bi jih dejansko poznalo zgodovino svoje znamke?

Mogoče bi bilo zato bolj smiselno v šolo poslati njihove snovalce, ampak Peugeot je očitno v oslovske klopi posadil oboje.

V zadnjih treh letih so se Peugeotovi produkti izboljšali, napredovali v vseh pogledih. Šolanje tako ne pomeni samo potrdila na A4 listu. Opazno je, da se obnovili lekcijo iz zgodovine, kjer so ponovili pojme kot so 205, 206, 405 ter obdelali poglavje reli. S področja zgodovine si tale 308 zasluži petico, saj je v njem ujeto bistvo leva. Pri likovnem krožku avtomobil ni pokazal vseh svojih znanj. Zunanja oblika bi lahko imela kakšno linijo več, kot je to značilno za francoske šarmantneže. Vendar, zadržanost je posrečena in privablja kupce. Potniška kabina pa je oblikovana po zadnji modi – minimalizem. 4.

Kaj pa informatika?

Leta kažejo, da Peugeot vse bolj postaja računalniški ‘frik’ in bo najverjetneje študij nadaljeval v tej smeri. Razen gumbov, ki jih naštejemo na prste obeh rok, se z nastavitvami vozila rokuje preko zaslona na dotik. Hitrost delovanja sistema je solidna, razumevanje dobro in vzpostavi dobro uporabniško izkušnjo. Sedi 5. Tristoosmici posebej leži glasba, saj lahko predvaja skladbe s kar petih različnih medijev. Za popoln priokus bi potreboval še ozvočenje JBL. Obenem je dobra tudi zvočna izolacija. 4.

Malenkost ‘Pugiju’ škripa geografija. V hrvaških Vodicah je čisto izgubila smisel za orientacijo in končali smo v hribih na makadamski cesti. »200 metrov do morja«, je rekla lastnica apartmaja. Hmm, le kdo je zamočil. Očitno je krivo dejstvo, da se navigacijski sistem ne posodablja, zato ocena 3.

Geografija ni presežek, kaj pa športna vzgoja?

Serija 300 je leti pridobila kilograme, a najstniška zaljubljenost je naredila svoje. Dobrih 100 kilogramov diete se pozna na rezultatu pri športni vzgoji. Okrepila sta se dinamika in agilnost. Novi turbobenciski motorji pa so ogrozili dizle. Trivaljnik s 130 konji je povsem dovolj za Peugeota, ki težav z njim premaguje tudi daljše relacije. Test telesne sposobnosti zdaj 308 z lahkoto opravi, saj je njegovi vožnji dodana športna nota, čeprav bo za nastop v reprezentanci potrebno počakati na izvedbi GTi in R.

Ostane še področje naravoslovja na katerem Peugeot blesti. Pozna vse smernice in inovacije tega trenutka ter se zavzema za okolje. 1,2-litrski 3 valjni stroj porabi med 5 in 6 litri goriva na 100 kilometrov, medtem dosega ekološke standarde Euro6 in ni bojazni, da bi z nakupom ‘Pugija’ stopili Triglavski ledenik. Obenem pa se tristoosmica skoraj v celoti reciklira. Če si to ne zasluži 5.

Če povzamem ocene, gredo nekako takole: ZGO 5, GEO 3, RAČ 5, GVZ 4, NAR 5, ŠV 4. Peugeot 308 1.2 THP Style je šolsko leto zaključil s prav dobrim (4) uspehom.

Motor

Turbobencinski, trivaljni, vrstni, 12 ventilov, 1.199 ccm, 96 kW (130 KM) pri 5.500/min, 230 Nm pri 1.750/min. Poraba goriva (EU) 6,2/4,3/5,0 l/100 km. CO2: 115 g/km.

Prenos moči

Pogon na sprednji kolesi. Šeststopenjski ročni menjalnik. Gume 225/45 R17 (Fulda).

Podvozje in karoserija

Kombilimuzina, 5 vrat, 5 sedežev. Dolžina 4,253 m, širina 1,804 m, višina 1,472 m. Medosna razdalja 2,620 m. Prtljažnik (normno) 470 (385) – 1.309 l. Rezervoar: 53 l. Mase: prazno vozilo 1240 kg, največja dovoljena masa 1770 kg, dovoljena obtežba 530 kg. Prikolica z zavoro/brez zavore: 1400/615 kg. Največja hitrost (km/h): 199. Pospešek 0-100 km/h (s): 10,6

Poraba goriva (l/100 km) : Testno povprečje:  6,4

Osnovni model (308 1,2 VTi 82 Acces): 14.990 EUR

Testno vozilo (THP 1,2 THP 130 Style): 19.585 EUR