Civiliziran Apalač – Jeep Cherokee 2.0 Jtdm Limited

Med prebiranjem literatur se srečamo z besedami, ki se nam vtisnejo v spomin, jih v nedogled ponavljamo, z njimi operiramo med pogovorom, čeprav nikoli ne vemo kaj točno pomenijo oziroma od kod izvirajo. Cherokee sem si zapolnil kot model znamke Jeep, ki ga je vozil moj stric in od takrat dalje sem govoril o Cherokeeju kot in zgolj o avtomobilu.

Seveda bi bilo dolgočasno, če bi v testu pisal o starem Cherokeeju in dogodivščinah, ki smo jih imeli s stricem decembra v polmetrskem snežnem metežu v Logarski dolini, zato sem se raje osredotočil na ikono osebe s perjem v laseh – Cherokee. Tako se je imenovalo indijansko pleme, ki je živelo na južni strani Apalačec (Apallachi Mountains).

Govorili so v ameriškem narečju ter celo izumili svojo abecedo z znaki. Je pa res, da so to mesto pod gorami odkrili španski raziskovalci in gorovje poimenovali po svojih priimkih. S tem so Apalači 4. mesto zapovrstjo v Ameriki poimenovano s strani Evropejcev. Predpostavljam, da tega niste vedeli.

In najverjetneje boste tudi tole smatrali kot prvoaprilsko šalo.

Novi Cherokee se namreč vozi na podvozju Alfe Romeo Giuliette. Sodelovanje korporacij je prineslo kompromise, ki pa niso čisto napačni. Dvomim, da bi imel Jeep jajca izdelati terenca, ki bi zgledal takole. Sprednji del je naravnost brutalen. Lojtrični vozovi prejšnjih generacij se očitno poslavljajo in dajejo mesto statusnim kreacijam.


Podobna zgodba se nadaljuje v notranjosti, kjer so uporabljeni sami fini materiali. Če bi jih le znali v tovarni še kvaliteto pritrditi bi bil občutek ekskluzivnosti pravi. Za slednjega poskrbijo odlični kosi opreme, saj kot je znano, Američani niso nikoli skoparili z njo. Vedno so bili znani po bogato založenih vozilih, že v 50. letih prejšnjega stoletja, ko so Eldorada opremili s senzorjem za meglo, avtomatiziranimi lučmi ter klimatsko napravo.

Zato se ne gre čuditi, da ima Cherokee grete in hlajene sedeže, električno odpiranje prtljažnih vrat, velik zaslon na dotik…v bistvu vas tudi sam pelje. Ostalih pripomočkov niti ne bom našteval, mi je pa pod kožo zlezel vmesnik Uconnect, ki sicer prihaja iz Fiatovih pisarn. Vmesnik je enostavno kompatibilen, bolj kot to, pa omogoča predvajanje vse vrste skladb, neglede na oznako datoteke.

Diferencialne korenine!

Čeprav vozi na podvozju Giuliette, Apalač ohranja svoje korenine skrite v diferencialih. Glede na izbiro pogona in različice je odvisna zmogljivost pogonskega sklopa. Testni Cherokee je imel na voljo štiri vozne profile (Auto, Sport, Snow, Sand/Mud), ki spremenijo delovanje diferenciala ter pošiljajo moč h kolesu z največ oprijema. Zaradi dobre oddaljenosti od tal ter kratkega sprednjega in zadnjega previsa se Cherokee lahko kosa z zelo zahtevnim terenom. Preizkušeno so njegove zmogljivosti postavljene dosti višje kamor seže voznikov pogum.


Za pogon skrbi dizelski motor iz Fiatovih vrst. Dvolitraš ni kaj dosti požrešen, saj potrebuje dobrih 7 litrov goriva na 100 prevoženih kilometrov. Ugodno, če pristavim, da je tisti od strica goltal 11 litrov. K zmanjšanju porabe je pripomogel tudi 9-stopenjski samodejni menjalnik, ki pri 130 km/h pelje na 1.800 vrt/min. Impresivno.

V bistvu Cherokeeju manjka malenkost preciznosti na področju končne izdelave. Če bi v svoje roke uspeli zvabiti še kakšnega Nemca bi Cherokee kaj kmalu postal snobovski Apalač.

 

Motor

Turbodizelski, štirivaljni, vrstni, 16 ventilov, 1.956 ccm, 125 kW (170 KM) pri 4.000/min, 350 Nm pri 1.750/min. Poraba goriva (EU) 7,1/5,1/5,8 l/100 km. CO2: 154 g/km.

Prenos moči

Pogon na vsa štiri kolesa. Devetstopenjski samodejni menjalnik. Gume 225/55 R18 (Michelin).

Podvozje in karoserija

Terenec, 5 vrat, 5 sedežev. Dolžina 4,624 m, širina 1,859, višina 1,670 m. Medosna razdalja 2,700 m. Prtljažnik (normno) 412 – 1.267 l. Posoda za gorivo: 60 l. Mase: prazno vozilo 1.953 kg, dovoljena skupna masa vozila 2.472 kg. Največja hitrost (km/h): 192 Pospešek 0-100 km/h (s): 10,3

Poraba goriva (l/100 km): Testno povprečje:  6,8

 

Osnovni model (Jeep Cherokee 2.0 Multijet 140 FWD): 29.900 EUR

Testno vozilo (Jeep Cherokee 2.0 Multijet 170 AWD AUT Limited): 50.030 EUR