Butičen prostor. – Renault Espace dCi160 Initiale

V dvanajstih letih se je v Sloveniji marsikaj zgodilo. Povezali smo avtocestni križ z najvišjim ter najdaljšim premostitvenim objektom, viaduktom Črni kal. Vstopili v Evropsko unijo, prevzeli novo valuto ter si s prenovo Planiške velikanke ponovno izborili primat najdaljše letalnice na svetu. Med vsem tem časom pa je Renault imel eno samo nalogo, ustvariti novega Espacea.

Dvanajst let risanja in mečkanja papirjev je prineslo na trg vozilo, kakršnega nihče ni znal napovedati. Ena sama mešanica stilov. Terenec, enoprosotrec, eleganca kupejev in luksuz bajnih limuzin. Je to še vedno Espace, velika škatla, ki je trenutek nazaj prevažala ljudi in prtljago v neizmernem komfortu?

V preteklosti je Espace imel težavo s nizko nameščeni sedeži druge in tretje vrste. Ti so bili primerni le za otroke, odrasli pa so se pri sedenju zadaj s koleni drgnili po bradi, kar je bilo precej neudobno. V dvanajstih letih inženirjem edine napake ni uspelo odpraviti. Še več, uspelo jim je uničiti čar Espaca, njegove posebnosti kot konzola klimatske naprave na vratih, števec na sredini armaturne plošče, plavajoča vožnja, občutek prostora in udobje dnevne sobe, ki so ga naredile drugačnega od drugih enoprostorcev.

Trendi športnih terencev!

Urbani terenci so v zadnjih letih povzročili pravo evforijo ter prisilili proizvajalce avtomobilov v širjenje segmentov. Renaultu se je zbal za delež, ter v zadnjem hipu Espacu nadel moderen terenski izgled. Rezultat je fenomenalen. Višja oddaljenost od tal, zaščitne obloge, velika platišča s podobo Eifflovega stolpa, všečna nizka linija, markantna maska z žarometi v LED tehnologiji. Espacea si zdaj prej predstavljam na rdeči preprogi za podelitev Oscarjev kot pa na dvorišču otroškega vrtca v Dravljah.


renault espace 17

Enostavnost predhodnika je zginila še v notranjosti. Preskok o zasnovi je tako hud kot da bi včeraj zvečer udarjali po pisalnem stroju, zjutraj pa že tipkali po tabličnem računalniku. Armaturna plošča je povsem digitalizirana. Instrumentna plošča pred voznikom, ekran na sredinski konzoli preko katerega se upravlja celo vozilo. V bistvu ne bi bil presenečen, če bi namesto volana bila nameščena igralna palica, glede na to s čim vse se lahko igramo v Espaceu.

Barva osvetlitve notranjosti, izgled instrumentne plošče, elektrificirano podiraje sedežev preko zaslona na dotik, odpiranje strešnega okna, nastavitev gretja, hlajenja sedežev. Tipi masaž za voznika in sovoznika ter njihova intenzivnost. Dolgočasnemu naštevanju ni in ni konca. Oprema Initiale Paris si očitno res zasluži ime na zadku vozila, vendar je obenem to ena bolj zgrešenih stvari, saj se boste po parih dneh naveličali vprašanj zalezovalcev.


Oblika zmanjša prostornost!

Bolj kot trapasta oznake na avtomobilu me je razjezil davek, ki ga kupec plača z vsem tem oh in sploh efektu. Dobra oblika ima vedno minus. Slednji se pozna pri padajoči strehi, ki ob dodatnem strešnem oknu še zniža višino stropa. Tako višji od 1,8 m drgnejo z glavo po stropu.

Sedeži v drugi in tretji vrsti so ozki, prtljažni prostor je majhen, položaj za volanom ne ponuja dovolj prilagoditve, ambientna osvetlitev ponoči blešči na vse konce in kraje, v sončnem dnevu se v vetrobranskem steklu vidi odsev lastne armaturne plošče (nevarno), obvolanske ročice niso ravno ob volanu in naslon za roko na vratih je povsem neuporaben kot naslon. Moteča je še prestavna ročica, ki zgleda lepo, vendar se praksi izkaže za precej težko razumljivo.

Udobje nadomestila športnost!

Z novo generacijo je prišlo novo podvozje in z njim standardno štirikolesno krmiljenje 4Control. Sistem deluje tako, da pri nižjih hitrostih zadnji par koles vrti v obratno smer krmila, pri višjih pa v isto. Torej omogoča lažje parkiranje ter hitrejše odpeljane zavoje. In če je nekaj dobro, potem je potrebno ostalo pokvarit. Križarska vožnja Espacea se je izgubila. Ostala je samo plavajoča in trda. Čudna kombinacija, ki je ne znam pojasniti, vendar je zelo moteča za vse potnike v vozilu.

Espace je torej po tridesetih letih spremenil svoj hipermaket v butik in se osredotočil na lov za zahtevnejšimi strankami. Moti me le dejstvo, da to ni več Espace, kot smo ga poznali vsi.

 

Motor

Turbodizelski, štirivaljni, vrstni, 16 ventilov, 1.598 ccm, 118 kW (160 KM) pri 4.000/min, 380 Nm pri 1.750/min. Poraba goriva (EU) 5,0/4,4/4,6 l/100 km. CO2: 120 g/km.

Prenos moči

Pogon na prednji kolesni par. Šeststopenjski samodejni menjalnik. Gume 235/55 R19 (Michelin).

Podvozje in karoserija

Privzdignjena kombilimuzina, 5 vrat, 7 sedežev. Dolžina 4,857 m, širina 1,888, višina 1,677 m. Medosna razdalja 2,884 m. Prtljažnik (normno) 247 – 2.101 l. Posoda za gorivo: 58 l. Mase: prazno vozilo 1.659 kg, dovoljena skupna masa vozila 2.472 kg. Največja hitrost (km/h): 202 Pospešek 0-100 km/h (s): 9,7

Poraba goriva (l/100 km) :Testno povprečje:  6,4

 

Osnovni model (Espace dci130 Life): 29.990 EUR

Testno vozilo (Espace dci160 EDC Initiale Paris) 47.190 EUR