Ambasador dobre volje!- Renault Twizy Techno 80

Doslej še nisem vozil avtomobila, ki bi bil tako popularen. Med vožnjo so iz sosednjih avtomobilov šoferji veselo pozdravljali, pred semaforjem so pešci na plano vlekli pametne telefone, da bi čudo v hipu delili s preostalimi ljudmi po širnem svetu. Štirikolesno čudo je prav v vsakem posamezniku zbudilo zanimanje.

Odzivi so bili enotni. Twizy je luštkan, prikupen, simpatičen, poseben, zanimiv in ravno pravšnji za mesto. Pogon na elektriko mu je pisan na kožo, saj vendar moramo biti ekološki. Nikogar ni Twizy odvrnil. Ravno pravšnji je za v trgovino in na kavo. Nekateri bi se z njim vozili dlje, celih 70 kilometrov v eno smer, kolikor jih z enim polnjenjem v povprečju zmore prevoziti Twizy.

Potencialni kupci so se za trenutek ustavili ob vratih brez stekel, češ, da brez njih ni možno vozili v hladnejši polovici leta. »Vas nič ne zebe?, so me spraševali sredi lanskega novembra. Zavit v kapo in šal, z nataknjenimi rokavicami in očali, oblečen v smučarsko bundo sem odvrnil: »Ne, le dovolj ‘odštekan’ mor’š bit’!«

IMG_20160108_203933_163


Odštekan?

Načeloma pa niti ni potrebe po odštekanosti, da sedeš za volan Twizyja pozimi, saj Renault za lastnike proti doplačilu ponuja stranska stekla. Sam sem med vožnjo pogrešal glasbo, a tudi ta je mogoča v vozilu, če sežemo po najvišji stopnji opreme, katera vključuje povezavo s telefonom. Manjka le stojalo za telefon, da bi uporabniška izkušnja bila še preglednejša v primeru uporabe aplikacij in navigacije.

Čeprav zelo enostavno zasnovana notranjost, ki jo sestavljajo vgrajen sprednji sedež z vzdolžnim pomikom, fiksno sedišče zadaj, volan, predal, predal s ključavnico, števec, ročica za opravljanje z brisalci, ročica za smerokaze in črke menjalnika, nudi šoferju čisto vse informacije. Odlična stvar pa je ta, da ko operemo zunanjost avtomobila, lahko splahnemo še notranjost, brez da bi kaj pokvarili.

renault twizy 19


Mini Lamborghini?

Krilna dvižna vrata so posebnost, poznana iz italijanskih vozil s črnim bikom v emblemu. Nizko težišče, široko postavljena kolesa, zadnji pogon, direkten volan in navor elektromotorja obljubljajo zabavno vozniško izkušnjo. Priganjanje vas bo stalo par električnih kilometrov. S polnim ‘plinom’ jih prevozimo dobrih 50, medtem, ko z varčno vožnjo uspemo ‘pritvizati’ kar 75 kilometrov daleč. In v kolikor ste stari 14 let in vam je Twizy všeč, naj vas potolažim, da ga lahko prav tako kupite in legalno vozite. Ne sicer tega testnega, ki doseže hitrost 80+ km/h, ampak tistega do 45 km/h.

Za testnega Twizyja Techno 80 najprej potrebujete vozniški izpit kategorije B. Nato pa lahko izbirate stopnjo opreme, barve, platišča in še nekaj dodatkov. Tale je bil dodatno opremljen s parkirnimi senzorji in belo obarvanimi ogledali. Za moj občutek zapravljen tisočak, ki bi se ob subvenciji 3.000 evrov že kar poznal pri končni ceni vozila. Slednja je znašala nekaj več kot 9 tisoč evrov (brez odštete subvencije), k ceni pa moramo prišteti mesečno najemnino 60 evrov za baterijo. Dolgoročno se najemnina lahko izkaže za neugodno potezo Renaulta, saj po več letih pridemo s stroški najemnine na ceno novega Twizyja.

Kljub temu ostaja dejstvo, da sem na testu vozil največjega štirikolesnega šarmerja doslej.

 

Motor

Elektromotor, asinhroni, moč 13 kW (18 KM) od 0 do 7.500 vrtljajiih/min, navor 57 Nm od 0 do 7.500 vrt./min, Li-ion baterija, delovna napetost 420 V, kapaciteta 7 kWh, masa baterije 98 kg. Polnjenje eno ali trifazno od 2 do 22 kW. Čas polnjenja: pri 3 kW (16-A enofazni Wall box) = 3,5 ure; pri 22 kW (32-A trifazna polnilna postaja) = 1 ura (80%napolnjenost).

Prenos moči

Pogon na zadnji kolesi. ESP, ASR. Reduktor.  Gume 125/80 R 13, 145/80 R13 (Michelin).

Podvozje in karoserija

Štirikolesnik, 2 sedeža. Dolžina 2,337 m, širina 1,234 m, višina 1,454 m. Medosna razdalja 2,230 m. Prtljažnik (normno) / l. »Gorivo«  22 kWh. Mase: prazno vozilo 474 kg, največja dovoljena skupna masa 690 kg, dovoljena obtežba 115 kg. Prikolica z zavoro/brez zavore: po homologaciji ni predvidena.

Največja moč kW (KM):  13 (18)

Največja hitrost (km/h): 80

Pospešek 0-45 km/h (s): 6,1

Poraba »goriva« (l/100 km)

Standardizirana poraba (Wh/km):        63

Povprečni doseg na testu (km): 65

Povprečna poraba na testu (kWh/100 km): 9

Osnova cena (Life 45): 6.490 EUR

Cena testnega avtomobila (Techno 80): 9.460 EUR

Končna cena z odšteto subvencijo: 6.460 EUR