Uveljavitev. – BMW 216d Active Tourer

V vsakem izmed nas tiči besedni zaklad, ki ga sestavlja nabor različnih besed. Nabor teh besed variira glede na aktualne teme, dogodke, letne čase, področja zanimanja… Zadnje čase prevladujejo besede kot so kriza, migranti, varčevanje, povezljivost ter pametno to in ono.

Pri bavarski znamki so se nedolgo nazaj pojavljale besedne zveze v stilu serija 3 in 5. Mogoče še serija 7. Sprememba strategije podjetja in novih modelov pa je prinesla novosti in zdaj vse pogosteje slišim uporabo besed Gran Coupe, Grand Turismo, Active Tourer in Grand Tourer.

Narobe svet.

Nisem bil prepričan o uspešnost novega modela, ko sem pred letom dni pisal o ‘propelerju’ na sprednji pogon. Se bo ta obnesel? Kaj pa dirkaške korenine in športna zgodovina znamke BMW? Vse to mi je rojilo po glavi, ko sem prevajal sporočilo za javnost o novem Active Tourerju. BMW za aktivno življenje, brez zabave zadnjega pogona. Lepa reč.

bmw 216d 4


Tresla se je gora, rodila se je miš.

Kljub mnogim forumskim debatam, da bo sprednji pogon slabo vplival na ogled znamke in posledično prodajo, se napovedi niti malo niso uresničile. Zgodilo se je obratno. Postopoma je beseda Active Tourer le prišla v naš tokokrog besed in po letu dni bavarski enoprostorec žanje prodajne uspehe. In iskreno povedano, jih žanje povsem zasluženo, saj so inženirji na vozilu opravili odlično nalogo in kljub posameznim dejstvom (sprednji pogon, trivaljni motorji) ostali zvesti znamko do zadnjega vijaka.

M trivaljnik?

Priljubljeni paket opreme M Sport je našel mesto še na enoprostorcu. Agresiven izgled in nižje, malce trše vzmeti. V notranjosti vrhunska sprednja sedeža z odlično bočno oporo, izvlečenim podaljškom, odeta v alkantaro. Za celotno M sliko je tu še odebeljen športen volanski obroč, prestavna ročica z M oznako, aluminijaste stopalke, aluminijasti vstopni pragovi in kup modrih šivov. Paket, ki voznika pogreje še predno pritisne gumb za zagon motorja, nato pa khmm…

Pozdravljeni v osnovnem dizelskem motornem naboru, skritim pod oznako 216d. Enoprostorca poganja 1,6-litrski trivaljni motor z močjo 85 kW (116 KM), ki pa se je na dnevnem izletu v sosednjo Italijo spodobno obnesel. Avtomobil naložen s štirimi potniki in prtljago, se ob pospeševanjih ni kaj dosti naprezal, niti ni kazal znakov podhranjenosti. Res da so turbine pošteno sopihale, kar se je poznalo pri odtenek višji porabi goriva, vendar še zdaleč, da bi morali avto oborožiti 150 ali 190 konjiči.


Mogoče tale M paket malce preforsira sposobnosti avtomobila, vendar v kolikor vam je videz všeč in se ne želite odreči nizki porabi goriva, samo snemite oznake z vozila.

 

Motor

Turbodizelski, trivaljni, vrstni, 12 ventilov, 1.496 ccm, 85 kW (116 KM) pri 4.000/min, 270 Nm pri 1.750/min. Poraba goriva (EU) 4,4/3,4/3,8 l/100 km. CO2: 99 g/km.

Prenos moči

Pogon na prednji kolesi. Šeststopenjski ročni menjalnik. Gume: 205/55 R17 (Continental M+S).

Podvozje in karoserija

Kombilimuzina, 5 vrat, 5 sedežev. Dolžina 4,342 m, širina 1,800 m, višina 1,555 m. Medosna razdalja 2,670 m. Prtljažnik (normno) 468/1510 l. Rezervoar: 51 l. Mase: prazno vozilo 1.440 kg, največja dovoljena masa 1.905 kg.

 

Največja hitrost (km/h): 195

Pospešek 0-100 km/h (s): 10,6

Poraba goriva (l/100 km): Testno povprečje:  6,7

 

Osnovni model (BMW 216i AT): 22.900 EUR

Testno vozilo (BMW 216d AT): 38.832 EUR