“Una birra calda, por favor” – Fiat 500 1.2 8v Lounge

Vem, ravnokar sem v skoraj čisti italijanščini naročil toplo pivo. Italijanščina mi ne gre ravno od rok. Vem pa, da so Italijani v preteklosti svetu prinesli mnogo pomembnih stvari. Lazanjo! Ne, ta izvira iz Grčije. Špagete? Ne, ti prihajajo s Kitajske. Kavo? Ne, ta je iz Jemna.

No, definitivno pa so Italijani sami ‘sčarali’ avtomobile kot so Ferrari, Lamborghini, Bugatti, pico in seveda Fička. Tistega originalnega, stilskega, ki so ga potem socialisti vzeli za svojega in ga odeli v dolgočasno bež barvo in iz njega naredil avto, ki je bil hit, zato ker drugih avtov sploh ni bilo, ali so bili predragi, ali pa nismo bili v združenju ljudi s posebnimi pravicami, ki bi nam omogočal uvoz.

fiat 1.2 500 5

Morda bi bil reinkarniran Fičko večji hit na naših cestah, če bi na njem bil namesto Fiatovega logotipa tisti iz Kragujevca. Ampak je prav da ni. Ker je Fiat, pomeni da izhaja iz Italije in Italijani so posebni ljudje. In točno takšna je nova oziroma zdaj niti ne več tako nova petstotica. Barve za razliko od nam poznanih Zastav niso nič kaj socialistično dolgočasne. Črn, kromiran, z na pol vojaškim vzorcem polepljenim na zgornji polovici avta. HUD! Sicer je v večini primerov bolj ženstven, morda tudi za kakšnega tipa s povečanim občutkom za modo, a se sam v njem vseeno nisem počutil nič manj možat.


Ker je novi Fičko Italijan so gotove dve stvari: stil in kakšna nerazumljiva neumnost.

Zakaj po vseh oblikovalskih smernicah v avto vtaknejo notranjo luč za osvetljevanje kabine z Ducata? Zakaj ni nekdo mogel zrisati lepšega stikala za nastavitev ogledal? Kdo je bil zadolžen za trojno utripanje smernikov? In le kdo je izdelal in skonstruiral sklopko?

fiat 1.2 500 1

Da se razumemo, kljub kakšni napakici se pelje odlično, sploh za takšen rang avtomobila. Tudi po avtocesti boste lahko nabirali kilometre, po mestu pa poglede. Pravzaprav je edina stvar, ki bi jo zamenjal na tem avtomobilu motor, saj bi se karakterju avtomobila bolje podal dvovaljnik pod pokrovom. Je bil pa štirivaljnik vseeno izredno varčen. Slabih šest litrov, brez da bi se enkrat samkrat trudil z ekonomično vožnjo.


Ampak poglejmo na to z druge strani. Poznate kakšno osebo, ki je popolna? Mislim, da ne. Če jo, je ta zagotovo robot. Roboti pa prihajajo z Japonske in Nemčije. Robotom manjka duša. Če bi bilo vse popolno, te avtomobil ne bi peljal čez emocionalni Gardaland. Ja, tam pa tam boste jezni nanj, včasih si boste želeli, da ga ne bi spoznali. Takrat pa, ko boste na parkirišču zaprli vrata in se odpravili stran…, takrat boste zagotovo obrnili glavo nazaj in občudovali njegovo lepoto.

 

Motor

Bencinski, štirivaljni, vrstni, 16 ventilov, 1.242 ccm, 51 kW (70 KM) pri 5.500/min, 102 Nm pri 3.000/min. Poraba goriva (EU) 5,5/4,3/4,7 l/100 km. CO2: 110 g/km.

Prenos moči

Pogon na sprednji kolesi, Petstopenjski ročni menjalnik. Gume 195/45 R16

Podvozje in karoserija

Kombilimuzina, 3 vrata, 4 sedeži. Dolžina 3,571 m, širina 1,627 m, višina 1,488 m. Medosna razdalja 2,300 m. Prtljažnik (normno) 185 l. Posoda za gorivo: 35 l. Mase: prazno vozilo 940 kg, dovoljena skupna masa 1.350 kg.

Največja hitrost (km/h): 160

Pospešek 0-100 km/h (s): 12,9

Poraba goriva (l/100 km): Testno povprečje: 5,7

 

Osnovni model (500 1.2 8v Pop): 11.150 EUR

Testno vozilo (500 1.2 8v Lounge): 14.420 EUR